Cărţile de vizită ne reprezintă Social
  • admin
  • 0 comentarii
  • 97 Vizualizări

Cărţile de vizită ne reprezintă

Deşi nu există standarde impuse, cărţile de vizită spun multe despre posesorii lor. Stilul cărţii de vizită a unui designer vestimentar este, cu siguranţă, diferit de cel al cărţii de vizită a unui director de bancă. De la caz la caz, chiar şi numai după o simplă privire, cartea de vizită trădează dorinţa de recunoaştere socială a posesorului.

După gustul fiecăruia
Mai mici sau mai mari, colorate sau nu, cărţile de vizită nu sunt doar simple obiecte utilitare. Dincolo de conţinutul informativ, astăzi au devenit adevărate simboluri despre ceea ce reprezentăm în societate. "Stilul unei cărţi de vizită ţine, în primul rând, de gustul posesorului. Este un domeniu cu mare libertate de expresie, nu există standarde foarte stricte. Conţinutul şi forma cărţilor de vizită variază de la o persoană la alta. Depinde unde lucrează persoana respectivă, dar şi unde intenţionează să le folosească. Creatorul de film sau designer-ul vestimentar va avea cărţi de vizită total diferite de cele ale unui manager de instituţie, de exemplu", precizează psiholog Elena Bouleanu.

Clasă şi stil
Dacă unele cărţi de vizită ni se par "pompoase", asta nu înseamnă că sunt, neapărat, de prost gust. "Trebuie să avem în vedere cărui mediu se adresează cartea de vizită, înainte de a o cataloga. Ceea ce poate părea un stil prea încărcat, reprezintă, în unele medii, caracteristici ale instituţiilor, sigle sau însemne care nu pot fi modificate. Pur şi simplu, aşa se obişnuieşte. Specificul instituţiilor nu poate fi modificat. În ceea ce priveşte cromatica, o carte de vizită pe fond albastru închis ori negru, inspiră clasă. Înscrisurile cu auriu sau argintiu reţin foarte repede atenţia. Sunt semne ale formalităţii extreme, din punct de vedere oficial. Între un avocat cu o astfel de carte de vizită şi un avocat care are o carte de vizită pe fond alb, cu înscris negru, clientul îl va alege, mai degrabă, pe primul", ne spune psihologul.

Recunoaştere socială
Când mărimea cărţii de vizită este mai mare decât majoritatea altor cărţi, proprietarul vrea să aibă un cuvânt de spus, în plus. "O carte de vizită supradimensionată dovedeşte dorinţa persoanei sau a instituţiei de a se impune pe plan social, de a capta şi a reţine atenţia celorlalţi. Practic, se accentuează ideea de recunoaştere socială", explică Elena Bouleanu.

Magda CACE

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE