Până în 2020, schema de ajutor de minimis Administratie
  • admin
  • 0 comentarii
  • 175 Vizualizări

Până în 2020, schema de ajutor de minimis

După o oră de discuții la rubrica diverse și două ședințe AGA – la Transport Local și Administrator Piețe și Imobile – foarte scurte, consilierii locali târgumureșeni au trecut, într-un final, la ordinea de zi. Aici altă problemă, și anume introducerea în regim de urgență a două proiecte de hotărâre. Până la urmă, după parlamentări, consilierii au renunțat la a le mai cuprinde pe ordinea de zi.

Probleme semnalate de Ionela Ciotlăuş

Ședința Consiliului Local Târgu-Mureș a debutat cu un discurs al viceprimarului Ionela Ciotlăuș, de peste zece minute, care a ținut să aducă în discuție mai multe probleme nesoluționate din municipiu – hotărâri de CL care nu au fost puse în aplicare, spre exemplu cea referitoare la concesionarea serviciului de transport public de persoane. Viceprimarul a susținut că astfel sunt favorizate companii private în detrimentul municipiului. O altă nemulțumire a viceprimarului s-a referit la faptul că, în continuare, le este „violată” corespondența aleșilor locali, mai mult aceasta nu le este pusă la dispoziție. O informare legată de Liceul Tehnologic „Aurel Perșu”, care ar urma să rămână fără personalitate juridică, sau o solicitare din partea Inspectoratului pentru Situații de Urgențe „Horea” sunt doar două exemple prezentate de viceprimar ca nefiind comunicate și aleșilor locali.
O altă problemă semnalată de Ionela Ciotlăuș a fost cea a restanțelor înregistrate de municipalitate la plata chiriei pentru imobilele retrocedate în care funcționează școli.

Diverse… interesante

Iar sarabanda diverselor a continuat. Le consemnăm pe cele mai interesante.
A fost rândul celuilalt viceprimar. Peti Andrei s-a delimitat de acțiunea din 10 martie: „Nu avem nevoie de nicio manifestare care contravine unei legi, nu avem nevoie de scandaluri, nu avem nevoie în orașul nostru de circ”.
Karacsony Erdei Etel a anunțat că fracțiunea UDMR va solicita un raport companiei Science City privind depunerea proiectelor pentru atragerea de fonduri europene pentru realizarea Centrului de Afaceri Transilvania, respectiv a achiziționării supracomputerului, respectiv un alt raport privind parcarea supraterană de pe strada Horea.

Schema modificată

Unul din proiectele importante de pe ordinea de zi s-a referit la modificarea schemei de ajutor de minimis pentru atragerea investiţiilor şi susţinerea dezvoltării economice a municipiului Târgu-Mureş, aprobată prin Hotărârea Consiliului Local Târgu-Mureş nr. 315 din 28 noiembrie 2013. În expunerea de motive, inițiatorul proiectului de hotărâre a susținut necesitatea mai multor completări. Astfel una se referă la principiul neretroactivităţii prin înlocuirea noţiunii de „investiţii finalizate” cu „investiţii recepţionate”, astfel încât să nu se acorde facilități pentru investiţiile în clădiri recepţionate înainte de data intrării în vigoare a schemei.
De asemenea, potrivit prevederilor articolului 18 din HCL Târgu-Mureş nr. 315/2013, “Schema se aplică, de la data intrării în vigoare, până la data de 30 iunie 2014, cu posibilitatea prelungirii sale, potrivit viitoarelor reglementări comunitare în material ajutorului de minimis aferente perioadei 2014 – 2020”. Pentru că între timp, Comisia Europeană a publicat un nou regulament, inițiatorul a propus prelungirea termenului de acordare a schemei de ajutor de minimis. Propunerea lui Peti a a fost aprobată în unanimitate de consilierii locali. „Astăzi am modificat, Consiliul Local, schema de ajutor de minimis prin care dorim să atragem investiții și noi locuri de muncă, această schemă a fost modificată printr-un Regulament al Comisiei Europene, valabilitatea schemei a fost prelungită până în 31 decembrie 2020, respectiv la evaluarea solicitanților acestui ajutor se va lua în considerare și legătura dintre proprietarii acestei societăți sau dacă este întreprindere individuală sau legată”, a spus Peti Andrei. Mai concret, potrivit viceprimarului:„Am prelungit valabilitatea schemei până în 31 decembrie 2020, respectiv la evaluarea solicitanților vom lua în considerare și celelalte legături de proprietate pe care le are societatea, respectiv asociații societății cu celelalte societăți care eventual au beneficiat deja de această schemă de ajutor”.

Reabilitări pentru alte sume

28 de proiecte de hotărâre au vizat reabilitarea a 26 de blocuri de locuințe din municipiu. Astfel, consilierii locali au votat modificarea indicatorilor tehnico-economici pentru 26 de blocuri din municipiu. Ministerul Dezvoltării Regionale, prin organismul intermediar constituit la nivelul său, a recomandat municipalității să facă mai multe corecții a sumelor cuprinse în cererea de finanțare pentru reabilitarea termică a blocurilor, din fonduri europene.
În unanimitate, consilierii locali au votat modificările, astfel încât cererea de finanțare pentru cele 26 de obiective de investiții poate fi depusă. „Autoritatea locală dorește să vină în sprijinul asociațiilor de locatori și a proprietarilor de apartamente prin susținerea și sprijinul lor de a se termoizola blocurile. Pentru acest lucru, având în vedere sistarea programelor naționale, dorim să accesăm fonduri europene pentru realizarea acestor lucrări am modificat documentația tehnico-economică pentru 26 de blocuri care urmează să intre în reabilitare din fonduri europene”, a explicat viceprimarul Peti Andrei.
Printr-un alt proiect, aleșii au votat modificarea cererii de finanțare pentru acest lot de blocuri, iar printr-unul în regim de urgență au aprobat un mecanism prin care vor fi recuperate de la proprietari și locatari sumele cu care aceștia contribuie la finanțarea cheltuielilor eligibile și neeligibile. Contribuția proprietarilor și locatarilor reprezintă 20% din sumele estimate. Aceștia vor suporta 50% din sumă, care va fi depusă într-un cont special al asociației și va fi la dispoziția municipiului la momentul semnării cererii de finanțare. Celelalte 50 de procente vor fi depuse în același cont special până la data semnării contractului de execuție a lucrărilor de reabilitare. Potrivit hotărârii adoptate, proprietarii spațiilor cu altă destinație decât cea de locuință vor suporta integral costul intervenției de reabilitare, în cota parte ce le revine.
(L.V.)

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE