Mureșenii, receptivi la utilizarea cardului național de sănătate. Câți și-au activat cardurile Sanatate
  • teodora.mindru
  • 0 comentarii
  • 286 Vizualizări

Mureșenii, receptivi la utilizarea cardului național de sănătate. Câți și-au activat cardurile

cas muresDirectorul de Relaţii Contractuale din cadrul Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Mureş, Rodica Biro, a anunțat, marți, 25 august, într-o conferință de presă, că din cele peste 400.000 de carduri naționale de sănătate distribuite la nivelul județului Mureș au fost activate, la ora actuală, 249.111 de carduri, aceasta subliniind că în județ pacienții au fost destul de receptivi la ceea ce înseamnă utilizarea cardului.
Începând cu data de 1 septembrie 2015, cardul național de sănătate devine unicul instrument de decontare și validare a serviciilor medicale în sistemul public de sănătate pentru asigurații cu vârsta de peste 18 ani. Peste 400.000 de carduri au fost distribuite în județul Mureș, la încheierea distribuirii ajungând înapoi la CAS Mureș 18.456 de carduri naționale de sănătate.

„La nivelul județului Mureș, noi am avut distribuite peste 400.000 de carduri. Ele au fost emise până la data de 31 decembrie și în activitatea de distribuire a cardului am beneficiat de serviciile companiei naționale Poșta Română. La sediul Casei, la încheierea distribuirii acestor carduri, au ajuns 18.456 de carduri, dintre care 4.312 au fost ridicate de la sediul CAS Mureș de către persoanele care s-au adresat la ghișeul Casei. De asemenea, au fost predate medicilor de familie, care ne-au dat o mână de ajutor în distribuirea cardurilor, 7.088 de carduri și la această oră mai avem încă la sediul CAS Mureș peste 7.000 de carduri rămase. Toate persoanele interesate și care consideră că nu și-au primit cardul, dar nici nu știu dacă a fost emis un card pe numele lor sau chiar dacă nu au nevoie de servciile medicale ar fi bine, în perioada următoare, având în vedere că se apropie 1 septembrie, data când cardul de sănătate va deveni obligatoriu, să se prezinte la sediul Casei pentru a afla care este de fapt situația, dacă există un card și acesta poate fi ridicat de la sediul Casei sau dacă nu au avut un card emis, având în vedere că din 2014, de când baza de date utilizată pentru emiterea cardului a fost pusă la dispoziția imprimeriei naționale există posibilitatea ca anumite persoane să fi pierdut calitatea de asigurat, să fi obținut calitatea de asigurat sau să fi împlinit 18 ani”, a declarat directorul de Relaţii Contractuale din cadrul CAS Mureş.

„Obligativitatea utilizării cardului nu împiedică accesul la servicii medicale”
Potrivit datelor furnizate de CAS Mureș, au fost eliberate 2.302 de adeverințe pentru card duplicat în cazul cardurilor de sănătate pierdute, furate sau deteriorate. S-au eliberat 185 de adeverințe pentru cardurile duplicat care au avut o defecțiune tehnică sau au fost pierdute de Poșta Română. În plus, 130 persoane au refuzat cardul de sănătate din motive religioase. La această dată, au fost activate la nivelul județului Mureș, în sistem, 249.111 de carduri.
Cei care nu au intrat în posesia cardului pot verifica online, pe site-ul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, dacă li s-a emis, în primul rând, cardul de sănătate, urmând ca apoi să se adreseze Casei Județene pentru eliberare. „În niciun caz obligativitatea utilizării acestui document de la 1 septembrie nu împiedică accesul la servicii medicale. Persoanele care nu au card vor beneficia ca și până acum de serviciile medicale acordate în concordanță cu statutul pe care îl au. Dacă persoana e asigurată va beneficia de pachetul de servicii de bază, iar dacă e neasigurată are acces doar la pachetul minimal”, a explicat Rodica Biro.

Ce trebuie să știe cei care și-au rătăcit cardul
Asigurații cărora li s-a deteriorat cardul, și-au schimbat datele de identificare, care au pierdut cardul ori li s-a furat trebuie să solicite eliberarea unui card duplicat în baza unei cereri și a plății contravalorii noului card, care include și cheltuielile de distribuire prin serviciile poștale, deci 15,5 lei. „În baza adeverinței de înlocuire a cardului, care li se va înmâna, aceste persoane pot să beneficieze de servicii medicale fără niciun fel de restricție până la eliberarea noului card de sănătate”, a subliniat Rodica Biro. La fel, persoanele care au refuzat cardul din motive religioase sau de conștiință pot depune o cerere la CAS Mureș în care vor menționa refuzul cardului și vor restitui cardul, urmând să primească o adeverință de înlocuire a cardului care are termen de valabilitate de trei luni.

În cazul persoanelor care au împlinit vârsta de 18 ani sau care urmează să împlinească, acestea trebuie să știe că sistemul informatic comandă automat tipărirea și distribuirea cardului de sănătate, nefiind necesară vreo solicitare în scris. Cardul va ajunge în posesia persoanelor respective la domiciliul înscris în cartea de identitate.

Rodica Biro a mai spus că introducerea cardului nu putea fi un proces ușor de asimilat de către furnizori și de către cetățean. „Noi putem spune, totuși, că nu au existat probleme foarte mari. N-am avut un asalt asupra Casei cu multe reclamații, cu multe probleme. Pot să subliniez faptul că, spre surprinderea noastră, pacienții au fost destul de receptivi la ceea ce înseamnă utilizarea cardului și am avut foarte multe situații în care oamenii au fost mai interesați și poate mai cooperanți decât furnizorii de servicii medicale”, a subliniat directorul de Relaţii Contractuale din cadrul CAS Mureş.

Oamenii trebuie să știe că pot transmite o problemă legată de cardul național la adresele de e-mail: it@casmures.ro și comunicare@casmures.ro sau la numărul de telefon: 0265-250.040, int. 109.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE