Share
Home / Interviu / Ofertă bogată de cursuri la Casa Corpului Didactic

Ofertă bogată de cursuri la Casa Corpului Didactic

ccdŞi în acest an şcolar, oferta de programe a Casei Corpului Didactic Mureş este mai mult decât generoasă pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar. Informaţii despre cursurile organizate am aflat de la prof. Cristiana Chira, directorul instituţiei.

Reporter: Care este oferta de programe cu care Casa Corpului Didactic Mureş vine în întâmpinarea anului şcolar 2015-2016?

Prof. Cristiana Chira: Oferta de programe este trimisă pentru aprobare, la Minister. Urmează trei cursuri acreditate, „Management educaţional în învăţământul preuniversitar”, „Comunicare profesională şi parteneriat în învăţământul preuniversitar” şi „Abilitare curriculară pentru evoluţia în cariera didactică şi dezvoltare profesională”, ultimele două fiind acreditate prin ordin de ministru din data de 27 iulie.

Rep.: Prezentaţi, vă rog, cursurile respective…

C.C.: Cursul „Management educaţional în învăţământul preuniversitar” are o durată de 89 de ore, 22 de credite profesionale transferabile, iar grupul ţintă îl constituie cadre didactice din învăţământul preuniversitar, consilieri şcolari, personal didactic cu funcţii de conducere, îndrumare şi control. Cursul aceste este foarte important pentru cadrele didactice care doresc să intre în Corpul Naţional de Experţi în management educaţional pentru că vizează efectiv dezvoltarea competenţelor de management. Cursul „Comunicare profesională şi parteneriat în învăţământul preuniversitar” are durata de 60 de ore, 15 credite, şi se adresează întregului corp de personal didactic din învăţământul preuniversitar. Este vorba pur şi simplu de comunicare profesională şi parteneriatul se referă la relaţiile cu comunitatea locală, părinţii, relaţiile interinstituţionale. Cursul „Abilitare curriculară pentru evoluţia în cariera didactică şi dezvoltare profesională” are durata de 60 de ore, 15 credite, şi grupul ţintă îl constituie cadrele didactice din învăţământul preuniversitar. Acest program de formare a fost elaborat şi acreditat cu scopul de a ajuta şi profesorii debutanţi în vederea examenelor de definitivat şi titularizare, pentru că, conţinutul acestui program îi ajută în partea de psiho-pedagogie foarte mult: proces de învăţământ, proiectare didactică, predare, învăţare, evaluare.

Rep.: Ce alte programe de formare mai pregătiţi?

C.C.: Mai avem programe de formare prevăzute a fi acreditate, acum se lucrează la un program numit „Inovaţie şi performanţă în managementul instituţiilor de educaţie”, care dorim să vină în completarea managementului educaţional pentru că 22 de credite nu sunt suficiente pentru a intra în Corpul Naţional de Experţi. Trebuie 60 de credite în management educaţional. Tot aşa, până la 1 octombrie, Casa Corpului Didactic Mureş şi alte instituţii similare din diverse judeţe, Alba Cluj, Buzău, Argeş, Bacău, Hunedoara, Maramureş, Prahova, Timiş şi alte câteva, au fost desemnate să elaboreze un program de formare extrem de amplu pentru evaluatori la examenele de titularizare şi definitivat. După cum se ştie, de câţiva ani aceste examene sunt naţionale şi se corectează de către profesori din învăţământul preuniversitar. Trebuie aşadar să dezvoltăm competenţele profesorilor să evalueze titularizarea şi definitivatul, pentru că sunt itemi diferiţi decât cei cu care lucrăm noi la clasă şi necesită cunoştinţe ample şi de metodică şi psiho-pedagogie. Până la 1 octombrie trebuie să elaborăm acest program de formare şi să îl transmitem pentru acreditare la Minister.

Rep.: Care e în prezent situaţia cu biblioteca instituţiei?

C.C.: Biblioteca funcţionează într-un corp de clădire, la Grupul Şcolar „Constantin Brâncuşi”. Avem circa 25.000 de volume. La un moment dat, cărţile erau depozitate şi chiar aranjate pe rafturi în clădirea care trebuia să fie a Casei Corpului Didactic Mureş (din incinta Grupului Şcolar „Ion Vlasiu” – n.r.), dar din păcate nu s-a finalizat reabilitarea acelui spaţiu şi cărţile au trebuit să fie mutate.

Rep.: Ce ne puteţi spune despre organigrama instituţiei a cărei activitate o coordonaţi?

C.C.: Există un profesor metodist cu concurs care evident îşi continuă activitatea, avem cinci posturi de profesori metodişti unde au fost detaşate, în interesul învăţământului, cadre didactice cu experienţă. Echipa s-a înnoit cu patru profesori metodişti noi. Au fost selectaţi după competenţe profesionale, recunoscute la nivelul judeţului. Avem şi un informatician noi, am organizat concurs, şi în rest aşteptăm cu interes să ne lărgim echipa cu un post de secretar.

 

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Colegiul „Alexandru Papiu Ilarian”, membru al Alianţei Colegiilor Centenare din România

Colegiul Naţional „Alexandru Papiu Ilarian” din Târgu-Mureş a fost primit, în calitate de membru, în …

Share
Share