Alina Tătar, punctaj maxim pentru Corpul Naţional de Experţi Interviu
  • alex.toth
  • 0 comentarii
  • 810 Vizualizări

Alina Tătar, punctaj maxim pentru Corpul Naţional de Experţi

SONY DSC
 

35 de dascăli au fost admişi în Corpul Naţional de Experţi în Mangement Educaţional la sesiunea din luna septembrie 2015. Concursul de selecţie a fost organizat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Mureş, iar singurul punctaj maxim, de 100, a fost obţinut de Alina Tătar, directoarea Şcolii Gimnaziale Nr. 1 Luduş.

Reporter: Pentru început, vă rog să vă prezentaţi pe scurt cititorilor Zi de Zi.

Alina Tătar: Specialitatea mea este psihologie – pedagogie, sunt titulară la Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Mureş cu punct de lucru la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Luduş şi începând cu data de 1 septembrie 2015 am fost numită director al acestei unităţi.

Rep.: De când lucraţi în învăţământ şi care sunt motivele pentru care v-aţi ales această meserie?

A.T.: Sunt titulară în învăţământ din anul 2001, când mi-am început activitatea ca profesor logoped la Gimnaziul „Traian” din Târnăveni, unde am activat până în anul 2006. În acelaşi an m-am transferat la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Luduş unde funcţionez şi în prezent. Am fost întotdeauna apropiată de copii, mi-am dorit mereu sa lucrez cu ei, dar dintr-o altă ipostază decât cea de profesor care predă la clasă, iar meseria mea de psiholog şcolar mi-a oferit această oportunitate, anume aceea de a-i sprijini pe copii în rezolvarea problemelor emoţionale, de a-i ajuta să se cunoască, de a-şi identifica interesele şi de a-şi valorifica aptitudinile.

Rep.: Ce înseamnă pentru dumneavoastră faptul că aţi obţinut punctaj maxim la selecţia cadrelor pentru Corpul naţional de experţi în management educaţional?

A.T.: Obţinerea punctajului maxim reprezintă cuantificarea eforturilor mele profesionale şi personale, satisfacţia că ceea ce am făcut până în acest moment a fost bine realizat, fapt care mă obligă ca şi pe viitor să perseverez în această directive.

Rep.: Ce proiecte de viitor aveţi din acest punct de vedere?

A.T.: Consider că profesia noastră se aseamănă într-o mare măsură cu cea a medicului, unde apar permanent situaţii şi provocări noi, care te obligă să le cunoşti şi să le aplici în practică. În profesia noastră lucrurile noi şi provocările ţin de modificările care apar în societate şi care au repercursiuni asupra copiilor, familiilor şi asupra mediului şcolar şi care trebuie gestionate astfel încât costurile pentru acestea să fie cât mai mici. Profesia aleasă de mine îmi oferă tocmai această oportunitate şi anume de a-i sprijini pe copii în rezolvarea problemelor emoţionale, de a-i ajuta să se cunoască, să-şi identifice interesele, să-şi valorifice aptitudinile şi să se descopere pe ei înşişi.

Rep.: Care consideraţi că sunt calităţile unui dascăl bun?

A.T.: Din punctul meu de vedere, un bun dascăl trebuie, în primul rând, să iubească copiii, să fie un bun comunicator, capabil de muncă în echipă, orientat spre nou şi spre tot ceea ce este provocare în meseria sa.

Rep.: Care sunt satisfacţiile activităţii dumneavoastră de zi cu zi?

A.T.: Satisfacţiile oricărui dascăl sunt rezultatele muncii sale reflectate în reuşitele elevilor săi. De asemenea, consider că atunci când, peste ani un fost elev care îşi întâlneşte dascălul are pentru acesta un cuvânt frumos, un zâmbet şi o privire caldă, înseamnă că acesta şi-a făcut datoria şi că şi-a câştigat preţuirea celor din jur.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE