Tânărul care vrea să-l convingă pe Mark Zuckerberg să-și pună cartea pe față Social
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 159 Vizualizări

Tânărul care vrea să-l convingă pe Mark Zuckerberg să-și pună cartea pe față

DSC_5167

Printre invitații prezenți, la sfârșitul anului trecut, la evenimentul « 11even Experiences » l-am remarcat pe scriitorul Victor Miron, un tânăr clujean devenit celebru în presa internaţională, datorită campaniilor sale inedite de promovare a lecturii în spaţiile publice. Cea mai mare provocare a scriitorului este să-l convingă pe Mark Zuckerberg să-şi facă un book-selfie şi să o pună ca poză de profil pe Facebook.

Chiar dacă trăim într-o epocă în care tableta, metodele de socializare sun arhi prezente în viața noastră, cititul rămâne unul dintre mijloacele cele mai puternice prin care ne putem educa și dezvolta vocabularul. Timp de 11 minute, Victor Miron a vorbit în cadrul evenimentului despre ”Creativitate și cărțile pe față”, cărți pe față la propriu. El este inițiatorul  campaniei de promovare a lecturii „Cu cărţile pe faţă”, prin care a ajuns celebru în presa internaţională începând cu Europa şi până în Peru. Din modestie, acesta nu-și asumă toate meritele, în spatele campaniei aflându-se o echipă responsabilă, cu rol decisiv, iar faptul că ideea a prins viață, cât și modul, în care a fost ” crescută” și ajutată să se ” dezvolte ”, definesc această echipă ca fiind unică.

”Ideea mi-a venit când mi-am schimbat poza de profil de pe Facebook și mi-am pus o imagine în care fața îmi e acoperită de o carte. Am făcut asta pentru că eu cred că ne reprezintă și ne recomandă cărțile mai mult decât culoarea ochilor sau coafura” a declarat Victor Miron. ,,Bookselfie is the new selfie” reușește să dea o altă viziune asupra conceptului de selfie, transformând-o într-o idee salutară, ce reușește să te pună cu adevărat în valoare.

DSC_5169

Scriitorul a câştigat premii pentru cel mai bun blog, a creat numeroase campanii atipice și a scris patru cărţi. El a reușit să-l convingă pe Adrian Despot, solistul trupei Vița de vie, să-i intre în joc. Amândoi au pus la cale o știre de scandal, animată de o poză a solistului care ține în mână o carte, la o distanță suficientă pentru a acoperi chipul unei tinere lipită de el. Știrea cu titlul ”Adrian Despot, surprins la Cluj alături de pasiunea lui din tinerețe”, a provocat oareșce furori și agitație în rândul cititorilor, dar la sfârșitul articolului se divulga faptul că pasiunea lui din tinerețe este lectura și că acesta e modul lui de a recomanda cartea pe care o dă pe față domnișoarei. Victor nu s-a oprit aici și a reușit să-l convingă și pe Andi Moisescu să poarte la emisiunea Apropo Tv un tricou cu mesajul ”bookselfie is the new selfie”, iar Horia-Roman Patapievici a purtat un tricou cu același mesaj în cadrul unei conferințe moderate de dânsul, la București.

În general, oamenii au practici sinistre, iar lucrurile stau invers decât am fost întruna învăţaţi, motiv pentru care Victor a făcut o comparație între citit și fumat, având în vedere că sunt la cele două extreme: toată lumea știe că e bine să citești, totuși, puțini oameni o fac, și toată lumea știe că e dăunător să fumezi, și totuși, mulți o fac.

Pe același principiu de încurajare și recompensare a celor care citesc, clujenii au primit reduceri și gratuități la diverse servicii din oraș, începând cu librăria Bookstory, până la un service auto unde, sub sloganul„ Dacă nu mai pun mâna pe volan, măcar să pun mâna pe-o carte”, au beneficiat de reduceri și conducătorii auto. De Ziua Internațională a Cărții, intrarea gratuită la Grădina Botanică a fost asigurată pentru toți cei care fluturau câte o carte, de reduceri având parte și clienții unui magazin de haine, și a celor care au vizitat diverse localuri. O ofertă de reducere de 10% din valoarea lucrărilor stomatologice s-a acordat clienţilor care au dat check in pe Facebook la cabinetul ”anti-cariat”, specificând ce carte le-a adus zâmbetul pe buze.

Tot Victor a inițiat semnele de carte cu mesajul: ”Dacă aștepți un semn pentru a citi o carte, acesta este semnul!”, pe care le distribuie în locuri publice neașteptate. A făcut primul salon de carte la Beauty Salon, odată cu campania ”Aranjează-te cu volum”, unde cine oferea un volum de carte primea un aranjat gratuit. De Zilele Clujului a organizat ”Gala Cititorului Clujean”, la Biblioteca Județeană, sediul central din Mărăști, unde a întins covorul roșu ca la Oscaruri și 30 de voluntari au aplaudat oamenii care intrau la bibliotecă, i-au făcut să se simtă ca pe niște adevărate vipuri, inclusive cu solicitare de autografe. Tot Victor a inițiat conceptul de mesaje ”meniu cu burta pe carte”, unde face jocuri de cuvinte între mâncăruri și scriitori sau cărți, de exemplu ” avem în meniu: ciorbă de fasole cu Cioran.”

În toate acțiunile campaniei, echipa ”Cu cărțile pe față”, Victor vrea să-i recompenseze pe oamenii care citesc, nu să-i certe pe cei care nu o fac. Cea mai mare provocare a sa este să îl convingă pe Mark Zuckerberg să-şi facă un book-selfie şi să îl pună ca poză de profil pe Facebook.

Evenimentul « 11even Experiences » face parte din seria naţională de evenimente social – motivaţionale, având tema „Despre oameni frumoşi şi poveştile lor”. 11even înseamnă 11 personalităţi, care, timp de 11 minute împărtăşesc celor din sală experinţele lor, trăirile, fricile sau necazurile peste care au reuşit să răzbată. A doua ediţie a evenimentului 11even Experiences Târgu-Mureş a avut loc în data de 14 noiembrie, la Hotel Grand.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE