De la critica lui Ionesco, la tensiunile tinereții, pe scena Teatrului „Studio” Cultură
  • alin.zaharie
  • 0 comentarii
  • 296 Vizualizări

De la critica lui Ionesco, la tensiunile tinereții, pe scena Teatrului „Studio”

1 improvizatieMasteranzii Universității de Arte din Târgu-Mureş urcă astăzi, 15 ianuarie, de la ora 19,00, pe scena Teatrului „Studio”, cu prilejul reprezentației spectacolului „Improvizație la Alma”, de Eugene Ionesco, în regia lui Gabi Cadariu.

„Improvizație la Alma este o piesă în care încerc să-l imit pe Moliere, fiind, de asemenea, o critică a unor critici. Le reproșez criticilor dogmatismul, neînțelegerea artei, refuzul lor de a înțelege teatrul. Criticii pe care-i pun în scena în această piesă sunt niște critici militanți. Dacă răul pe care oamenii și-l fac unii altora își schimbă aparența, natura lui profundă ramîne aceeași. Am scris ca să mă întreb la rândul meu despre această problemă, despre acest mister”, a afirmat Eugene Ionesco. Distribuția piesei îi cuprinde pe Ștefan Mura (Ionesco), Vali V. Popescu (Bartolomeu 1), Lorena Râpea (Barolomeu 2), Loredana Dascălu (Bartolomeu 3) și Alexandra Țifrea Mihoc (Maria).

2 actori„Ca un fum, ca o părere”, pe afișul lunii ianuarie
Sâmbătă, 23 ianuarie, de la ora 19,00, vine rândul spectacolului „Ca un fum, ca o părere”, de Jan Friedrich, în regia aceluiași Gabi Cadariu, să fie prezent pe scena Teatrului „Studio”, protagoniști fiind Loredana Dascălu, Alex Hîncu, Ioana Hogman, Ștefan Mura, Robert Oprea, Vali V. Popescu și Lorena Râpea. Un grup de tineri merge cu cortul la Marea Baltică. E ultima lor excursie împreună, pentru că urmează să se despartă: unii vor pleca la facultate, alţii poate o pornesc prin lume, pe scurt, cu toţii sunt destul de speriați şi, în foarte mare măsură, indecişi. Sunt convinşi că nu se vor mai revedea şi că prietenia care se presupune că i-a legat până în acest moment se va destrăma în foarte scurt timp. Între ei se nasc tot felul de tensiuni, în special de natură sexuală. Cu toţii sunt dezorientaţi şi nesiguri. Puteți afla ce li se va întâmpla în continuare și cum vor reuși să treacă peste această etapă a vieții lor, urmărind piesa „Ca un fum, ca o părere”, de Jan Friedrich. Spectacolul este recomandat persoanelor peste 16 ani. „Ca un fum, ca o părere” face parte din proiectul Fabulamundi. Playwriting Europe — Crossing Generations. Intrarea la amebele spectacole este liberă, în limita locurilor disponibile, pe bază de rezervare. Rezervările se pot face pe site-ul Teatrului „Studio”: www.teatrulstudio.ro sau prin e-mail la adresa: rezervari@teatrulstudio.ro.

Distribuie: