Home / Invatamant / Elevii reghineni învață despre muzica și literatura românească

Elevii reghineni învață despre muzica și literatura românească

Distribuie

Am ajuns, din nou, să ne bucurăm timp de o săptămână, alături de copii în cadrul atelierelor de lucru din cea de-a X-a ediţie a Taberei de vacanţă „Icoana, colţ de Rai”- „Minte, trup şi suflet”, tabăra care reuneşte cadre didactice şi copii spre a dezvolta frumosul din perspectiva mai multor laturi.

Atelierul „Cântec, joc şi voie bună” urmăreşte să cultive interesul pentru muzică şi dans, gustul estetic în domeniul muzicii, literaturii şi al teatrului, să stimuleze gândirea autonomă, reflexivă şi critică prin lectura textului şi interpretarea lui, să le cultive copiilor sensibilitatea prin receptarea mesajului cântecelor și jocurilor în variate moduri, să fie flexibili în abordarea opiniilor celorlalţi şi să-şi formeze anumite reprezentări culturale privind evoluţia şi valorile muzicii, literaturii române. Acest atelier „Cântec, joc şi voie bună” le va forma elevilor gustul pentru muzică şi dans, precum şi receptivitatea faţă de actul cultural în sine, în special faţă de valorile tradiţionale româneşti.

2 cantecDezvoltarea unui sentiment patriotic sincer
Profesoarele de la invatamantul primar, Bîclea Codruța și Ungur Sorina (Şcoala Gimnazială „Alexandru Ceuşianu”) îi vor învaţa pe copii să se bucure
de frumuseţea unor cântece potrivite vârstei lor şi să-şi exerseze aptitudinile vocale. Copiii își vor aminti Imnul taberei „Minte, trup şi suflet”, scris și compus în ediția anterioară a taberei, imn care transmite un mesaj de dragoste al românului pentru pace și liniște, pentru aproapele său şi pentru multiculturalitatea popoarelor convieţuitoare şi că „Avem minte, trup şi suflet să iubim/Ne place în viaţă oameni buni să fim” şi vor confecţiona steguleţe cu drapelele mai multor ţări. Am mers pe acelaşi gând şi anul acesta şi, ținând cont că avem şi alţi copii faţă de anul precedent, am continuat cu Hora Unirii (cântec dar şi hora), urmărind să le dezvoltăm un sentiment patriotic sincer. Activitatea a constituit un bun prilej de a insufla copiilor sentimente de dragoste şi respect pentru: limba română, ţara noastră, poporul român, strămoşii noştri, obiceiurile şi tradiţiile strămoşeşti, istoria şi eroii noştri. De asemenea este o ocazie de a ne arăta mândria că suntem descendenţii unor oameni curajoşi, iubitori de neam şi ţară. În condiţiile în care influenţele exterioare ne marchează negativ sistemul de valori spirituale, este necesară şi binevenită organizarea acestor activităţi cu încărcătură patriotică ce promovează tot ceea ce este autentic românesc şi valoros. Copiii vor învăţa în același timp și paşii de horă. Hora stimulează energia, redă veselia şi buna dispoziţie, înseamnă un mod fericit de a fi împreună, trezind în sufletele lor sentimentul patriotic.
20160712_114524Apoi ramânem în sfera folclorului românesc cu două cântece populare frumoase şi anume „Dragu’ mi-i să cânt, să joc” şi „Supărat badea”, cântece care duc la buna dispoziţie şi încântare. Versul este cântat, iar cântecul însoţeşte jocul. Dincolo de vers şi de melodie, cântecul popular încântă prin atmosfera creată, prin frumuseţea expresiilor, prin încântarea de a juca un rol, de a ne simţi importanţi, de a întelege că împreuma putem să creem o lume mai bună , mai frumoasă , mai curată. Această bucurie se poate citi pe chipul copiilor, se poate vedea cum aceştia trăiesc şi simt armonia muzicii populare.
Învăţându-i pe copii versuri din cântecele vechi, paşi de dans din horele străbunilor îi facem să înteleagă că prezentul este valoros numai împreună cu trecutul, şi îmbinate prezintă o garanţie pentru viitor şi înseamnă că am sădit în sufletul lor cel mai frumos sentiment de dragoste pentru cultura naţională. Aceste cântece de joc, învăţarea paşilor de horă ne-au dat posibilitatea să constatăm că toți copiii îndrăgesc, reţin, îşi însuşesc şi dau o atenţie deosebită acestor acţiuni, care sunt eficiente în evoluţia comportării individuale şi de grup, deoarece la această vârstă ei îşi memorează uşor cele învăţate şi trăiesc intens în cadrul acestor ateliere organizate.

Prof. înv. primar,
Ungur Sorina, Roşca Mihaela, Alexa Cristiana, Mircea Delia


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Elevi de la Gimnaziul ”Dacia” calificați la Olimpiada Națională de Matematică

Distribuie Școala Gimnazială “Dacia” din Târgu Mureș va fi reprezentată și în acest an școlar …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.