Home / Slider / 14 ani. Ce trebuie să faci pentru primul act de identitate

14 ani. Ce trebuie să faci pentru primul act de identitate

Distribuie

 

Odată ce copilul a împlinit 14 ani, practic a împlinit vârsta legală pentru a avea un act de identitate. După sărbătorirea zilei de naștere, părintele are maxim 15 zile să se prezinte cu el la secție și să solicite actul.

Minorul, însoţit de unul dintre părinţi sau, după caz, de reprezentantul său legal, de persoana desemnată din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenţă socială ori de persoana căreia i-a fost încredinţat în plasament, are obligaţia să solicite, în termenul prevăzut de lege, respectiv 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani, eliberarea cărţii de identitate. Potrivit informațiilor furnizate de Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor (DJEP) Mureş, prin vocea directorului executiv, Codruța Sava, acesta va prezenta la ghişeul serviciului public comunitar de evidenţa persoanelor o serie de documente, respective cererea pentru eliberarea actului de identitate, completată, cerere privind aprobarea eliberării actului de identitate/înscrierii menţiunii privind stabilirea reşedinţei de către DJEP Mureş, certificatul de naştere al minorului, în original şi copie, actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal, documentul cu care părintele sau reprezentantul legal face dovada adresei de domiciliu, în original şi copie, certificatul de căsătorie al părinţilor sau, după caz, hotărârea judecătorească de divorţ, definitivă şi irevocabilă, în cazul în care părinţii sunt divorţaţi, în original şi copie și chitanţa reprezentând plata contravalorii cărţii de identitate, respectiv 7 lei.

 

Pentru minorul care, deşi a fost încredinţat prin hotărâre judecătorească unuia dintre părinţi, locuieşte statornic la celălalt părinte, se solicită declaraţia de consimţământ a părintelui căruia i-a fost încredinţat, din care să rezulte că este de acord ca în actul de identitate al minorului să fie înscrisă adresa la care acesta locuieşte statornic. Această declaraţie poate fi dată la ghişeu, în prezenţa personalului serviciului de evidenţa persoanelor, iar în situaţiile în care părintele nu se poate prezenta la ghişeu, declaraţia trebuie să fie autentificată la notarul public, sau după caz, la misiunea diplomatică a României din statul în care acesta se află.

Cartea de identitate se eliberează cu termen de valabilitate de  4 ani pentru persoanele cu vârstă cuprinsă între 14-18 ani, de  7 ani pentru persoanele cu vârstă cuprinsă între 18-25 ani, de 10 ani după împlinirea vârstei de 25 ani și permanent după împlinirea vârstei de 55 ani.


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

FOTOREPORTAJ: ”Gala Aniversară Zi de Zi 20 de ani” în peste 250 de imagini

Distribuie Cotidianul mureșean Zi de Zi și-a sărbătorit cele două decenii de activitate în cadrul …

1 comentariu

  1. conpania mea este din lima peru si traim in italia si avem o fetita de 14 ani si vreu sa fac buletino
    in romania, se pote face ca noi nu sintem casatoriti. ce documente in trebuie sa am petru a fac buletino

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.