Wizzair, 10 ani de colaborare cu Aeroportul “Transilvania” Business
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 864 Vizualizări

Wizzair, 10 ani de colaborare cu Aeroportul “Transilvania”

111În acest an, operatorul aerian low cost Wizzair aniversează un deceniu de activitate în traficul aerian din România. În urmă cu patru luni, fostul manager şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al Aeroportului Internaţional “Transilvania” Târgu-Mureş, Petru Ştefan Runcan, îşi lansa cartea ”Aeroportul din Transilvania”, în paginile căreia sunt redate informaţii extrem de interesante despre modul în care compania Wizzair şi-a început zborurile în România, pe Aeroportul din Târgu-Mureş, fapt pentru care l-am invitat la un scurt dialog pe această temă.

Reporter: Domnule Runcan, Wizzair a venit în România pentru prima oara cu zborurile la Târgu-Mureş în 2006. De ce Târgu-Mureş?

Petru Ştefan Runcan: Da, operatorul aerian low cost Wizzair şi-a început activitatea de trafic aerian din România în iulie 2006 cu zboruri pe Aeroportul “Transilvania” Târgu Mureş din destinaţia Budapesta ca un răspuns la nevoile populaţiei din zona deservită de aeroport ce căuta să iasă din izolare şi să zburde către vestul Europei. La momentul respectiv, Wizzair era o companie aeriană noua ce se înfiinţase în 2004 avându-l ca preşedinte pe actualul preşedinte Joseph Varadi, nimeni altul decât ex-directorul companiei naţionale Malev. La data respective, aceştia erau în dezvoltare şi în căutare de piaţă de operare în Europa după ce îşi începusera zborurile în Ungaria şi Polonia cu destinaţii în Marea Britanie, Italia, Franţa, Germania. Pentru Aeroportul “Transilvania” Târgu-Mureş a fost “lozul câştigător”, în sensul în care eram în negocieri cu alt operator aerian low cost mult mai puternic la vremea respective, dar am ales să lucrăm cu Wizzair deşi aceştia erau la începutul activităţii, cu doar patru aeronave de tip Airbus 320. Şi iată că astăzi se împlinesc 10 ani de colaborare fructuoasă cu Wizzair, care este singurul operator aerian ce are zboruri regulate de pe Aeroportul “Transilvania” Târgu-Mureş, iar celălalt operator low cost cu care negociam iniţial şi-a restrâns activitatea.

Rep.: Bănuiesc că această colaborare benefică cu Wizzair are o poveste frumoasă la care au participat mai multe persoane şi instituţii…

P.S.R.: Pot să vă spun că discuţiile cu Wizzair au fost din 2004, când eram în finalizarea primei etape din dezvoltarea infrastructurii Aeroportului “Transilvania” Târgu-Mureş şi căutam noi parteneri pe lângă Carpatair, TAROM şi Cimberair, să dezvoltăm zboruri în mai multe destinaţii din Euroapa, unde era interes. Consiliul Judeţean Mureş, prin preşedintele Virag Gyorgi, ne-a susţinut demersurile participând la întâlniri de lucru în Budapesta, Sovata şi Târgu-Mures dar şi Prefectura Mureş prin subprefectul Burchard Arpad şi Primăria Târgu-Mureş prin viceprimarul Csegzi Sandor şi consilierul Kolozsvary Zoltan. La aceştia se adaugă primarul Peter Ferenc din Sovata şi Fulop Nagy Janos de la Danubius Sovata, bine susţinut de Beteg Sandor. Ce este important de menţionat că pe lângă entuziasmul şi profesionalismul celor precizaţi, un rol decisiv în deschiderea punctului de trecere frontier l-a avut ministrul de atunci Borbely Laszlo, dar şi personalul Aeroportului alături de Consiliul de Administraţie – Morent Ileana, Vernea Candit, Liviu Miclea, Marin Căprioara, Marioara Hang la care s-au adăugat apoi Daniel Blanc, Gyorfi Maria, Felicia Pop, Virgil Moldovan, Victor Suciu şi Szalkay Jozsef.

Rep.: Printre aspectele frumoase a fost totuşi o sincopă în colaborarea cu Wizzair, parcă în anul 2007…

P.S.R.: După începutul fulminant de trafic aerian cu Wizzair din 2006 au apărut şi probleme în programul de operare pe Aeroportul din Târgu-Mureş, din cauza condiţiilor de ceaţă şi dotare insuficientă cu echipamente. Practic, conducerea Wizzair a solicitat Consiliului Judeţean Mureş, în toamna anului 2007, să acorde suport aeroportului în realizarea planului de investiţii şi dotare. Din mai multe motive, acest lucru nu a fost corect recepţionat în termen util de către factorii decizionali din judeţ, aspect care a dus ca Wizzair să îsi mute zborurile la Cluj Napoca din noiembrie 2007. Ulterior, prin îndeplinirea condiţiilor tehnice şi mai ales a strategiei adoptate de către Consiliul de Administraţie pe care-l conduceam am reuşit să îi determinam pe cei de la Wizzair să revină la Târgu-Mureş, deşi nu renunţaseră la zborurile din Cluj. Aspectele de ordin tehnic care implică siguranţa şi securitatea pasagerilor au fost tot timpul în atentia Wizzair, deşi unii răutăcioşi spuneau că low cost înseamnă mai puţină siguranţă. Dar Wizzair a demonstrat că nu face rabat la calitate şi ţine la integritatea pasagerilor săi şi chiar în colaborări cu prieteni nu ezită să facă stânga împrejur dacă aceştia nu îşi respectă obligaţiile. Cred că astăzi factorii decizionali din judeţ şi mai ales cei care sunt la Aeroport au ce învăţa din experienţa acelor momente şi pot să facă ce trebuie ca Wizzair să îşi continue operarea de pe baza din Târgu-Mureş.

Rep.: În viziunea dumneavoastră, ce înseamnă Wizzair pentru Aeroportul “Transilvania” Târgu-Mureş?

P.S.R.: Wizzair este astăzi cel mai mare transportator low cost din Europa Centrală şi de Est, cu 118 rute către 16 ţări printre care şi România, prin cele cinci baze alături de baza din Târgu-Mureş. Din Târgu-Mureş s-au deschis operări ale Wizzair către Barcelona, Bergamo (Milano), Budapesta, Beauvais (Paris), Dortmund, Fiumicino (Roma), Londra (Luton), Madrid şi apoi spre Frankfurt şi Munchen. Wizzair este partenerul cel mai important al Aeroportului “Transilvania” Târgu-Mureş cu care a crescut împreună şi care şi-a respectat tot timpul obligaţiile asumate. Mă bucur că astăzi aceştia aniversează 10 ani de activitate în România de la primele zboruri de pe Aeroportul din Târgu-Mureş şi doresc să-i felicit pentru implicare şi profesionalism.

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE