Home / Sanatate / Pacienții pot evalua calitatea serviciilor din spitale direct prin SMS

Pacienții pot evalua calitatea serviciilor din spitale direct prin SMS

Distribuie

Cât de mulţumit eşti de serviciile medicale oferite de spital, de activitatea şi implicarea medicului şi a asistentelor, de curăţenie, a fost nevoie să cumperi medicamente sau alte materiale sanitare, ai primit explicaţii clare cu privire la diagnostic și tratament, ai recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acel spital, starea de sănătate este mai bună după externare și dacă ţi-au fost ceruţi bani pe durata internării? Acestea sunt întrebările adresate pacienţilor după externare, prin SMS sau e-mail, potrivit chestionarului de feedback al pacientului în spitalele publice.

Ordinul privind aprobarea implementării mecanismului de feedback al pacientului în spitalele publice din sistemul de sănătate românesc a apărut în Monitorul Oficial.
Potrivit Ministerului Sănătății, peste 2.800 de pacienți au completat chestionarul de feedback în primele cinci zile de când acesta a fost pus în funcțiune.
Cele nouă ȋntrebări cuprinse ȋn chestionar se referă la: gradul de mulţumire a pacientului faţă de serviciile medicale oferite de spital, faţă de activitatea şi implicarea medicului, faţă de curăţenia din spital, precum şi faţă de activitatea şi implicarea asistentelor medicale. De asemenea, pacientul este întrebat dacă a cumpărat medicamente sau alte materiale sanitare pe durata internării, dacă a primit explicaţii clare cu privire la diagnostic şi tratament, dacă ar recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acelaşi spital şi dacă starea sa de sănătate este mai bună după externare. „În primele cinci zile de când a fost pus în funcțiune, au fost transmise peste 17.000 de SMS-uri în cadrul noului mecanism de măsurare a satisfacției pacienților, inițiat de Ministerul Sănătății. Dintre pacienții care au fost contactați pentru completarea chestionarului de feedback, 2.819 au acceptat completarea formularului și 2.055 au răspuns la toate cele zece întrebări”, se arată în comunicatul de presă.
De asemenea, Ministerul Sănătății precizează că până în prezent mecanismul de feedback se baza pe formulare tipărite care erau completate de pacienți în timpul internării, iar apoi introduse într-un sistem centralizat de către angajații spitalului, metodologie care „distorsiona” rezultatele și „nu oferea o situație reală” a experienței pacientului în spital. Prin noul sistem, pacientul poate evalua calitatea serviciilor din spital direct prin SMS sau formular web, printr-un sistem pus la punct cu sprijinul Serviciului de Telecomunicații Speciale. „Prin noul sistem vor fi contactați anual aproximativ jumătate dintre pacienții care se externează din spitale. Răspunsul la SMS este gratuit pentru pacienți. Sunt taxate cu 5 cenți/sms doar acele răspunsuri care sunt în afara fluxului standard întrebare-răspuns”, arată comunicatul Ministerului Sănătății.


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Situația epidemiologică a județului Mureș

Distribuie Conform statisticilor furnizate de Direcția de Sănătate Publică (DSP) Mureș, numărul virozelor înregistrate la …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.