Home / Administratie / De luni parcăm gratuit. Ce se întâmplă în continuare?

De luni parcăm gratuit. Ce se întâmplă în continuare?

Distribuie

Contractul de delegare a administrării parcărilor din municipiul Tîrgu Mureș ajunge la final în această săptămână, mai precis în 20 ianuarie. În aceste condiții, deoarece sâmbăta și duminica, parcările publice nu sunt tarifate, din 23 ianuarie, pentru parcările din municipiu care erau taxate, târgumureșenii nu vor plăti niciun tarif. Cel puțin momentan. Însă cum vor fi acestea administrate în viitor?

 

Consilierii locali târgumureșeni au primit în ședința din luna iulie 2016 o informare privind serviciul de administrare a parcărilor publice cu plată, din partea directorului Direcției Administrarea Domeniului Public (ADP), din cadrul Primăriei Tîrgu Mureș, Florian Moldovan. La acel moment, acesta le-a solicitat aleșilor locali să adopte o hotărâre pentru asigurarea cadrului legal de continuare a activității. “Precizăm că, pentru parcurgerea etapelor legale de delegare de gestiune prin licitație publică, este nevoie de o perioadă de 4-6 luni, motiv pentru care este necesară adoptarea unor hotărâri în vederea asigurării continuității activității, prin atribuirea acestui serviciu public cu respectarea prevederilor legale în vigoare și achiziționarea unui studiu de oportunitate pentru întocmirea caietului de sarcini și stabilirea modalității de gestiune a acestora”, a informat, în iulie 2016, Florian Moldovan.
Procedura de urmat este prevăzută în Legea nr. 225/2016 pentru modificarea şi completarea Legii serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006.
Potrivit articolului 22 din actul normativ amintit, autorităților publice le revine sarcina de a hotărî asupra modalităţii de gestiune a serviciilor de utilităţi publice aflate sub responsabilitatea lor.
Modalitatea de gestiune se stabilește prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale – Consiliul Local Tîrgu Mureș, în cazul nostru, în baza unui studiu de oportunitate, în funcţie de natura şi starea serviciului, de necesitatea asigurării celui mai bun raport preţ/calitate, de interesele actuale şi de perspectivă ale unităţilor administrativ- teritoriale, precum şi de mărimea şi complexitatea sistemelor de utilităţi publice.
Legea mai precizează, la același articol 22, alineatul 1, că: “Autorităţile administraţiei publice au posibilitatea de a gestiona în mod direct serviciile de utilităţi publice în baza unei hotărâri de dare în administrare sau de a încredinţa gestiunea acestora, respectiv toate ori numai o parte din competenţele şi responsabilităţile proprii privind furnizarea/prestarea unui serviciu de utilităţi publice ori a uneia sau mai multor activităţi din sfera respectivului serviciu de utilităţi publice, în baza unui contract de delegare a gestiunii”.

 

Ofertant greu de găsit

 

Foto 1
Ce înțelegem de aici? Pentru a vedea în ce mod vor fi administrate pe mai departe parcările, este nevoie de un studiu de oportunitate, care să fie supus aprobării Consiliului Local Tîrgu Mureș, iar în baza acestuia, aleșii municipali să hotărască asupra modalității de gestiune a locurilor de parcare publice din Tîrgu Mureș.
Problema care a intervenit de la informarea făcută în luna iulie și până astăzi este lipsa de ofertanți pentru întocmirea studiului de oportunitate.
Potrivit informațiilor furnizate de directorul ADP, Florian Moldovan, au fost organizate doar în luna noiembrie trei runde de achiziție publică pentru contractarea acestui serviciu, însă nu a fost depusă nicio ofertă. Abia în luna decembrie, o companie mureșeană și-a înregistrat oferta, care a fost declarată câștigătoare. Contractul a fost semnat la începutul acestui an, iar durata de realizare a studiului de oportunitate va fi de circa 30 de zile, potrivit declarației directorului ADP.
În aceste condiții și ținând cont că în 20 ianuarie va ajunge la termenul legal contractul încheiat cu Tracia Trade Exim pentru administrarea acestui serviciu, Primăria Tîrgu Mureș a anunțat marți, 17 ianuarie, că parcările publice din municipiu nu vor fi taxate începând cu 23 ianuarie.
În ultimii 5 ani, potrivit informării directorului ADP din luna iulie 2016, veniturile medii obținute din exploatare au fost în sumă de 760 de mii de lei, din care 400.000 de lei cu titlul de redevență, iar diferența o reprezintă amenzi încasate. În informare mai apar inserate informații despre numărul proceselor verbale emise – 6.500/an, respectiv al notelor de constatare – aplicate de administratorul parcărilor – aproximativ 52.000/an.
În Tîrgu Mureș, numărul de locuri de parcare taxabile, conform contractului de concesiune, era aproape 3200. Studiul de oportunitate va stabili inclusiv necesarul de locuri de parcare.
Ligia VORO


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Dorin Florea, întâlnire consultativă cu Horațiu Suciu? Ce a spus fostul primar

Distribuie Fostul primar al municipiului Târgu Mureș în perioada 2000-2020, Dorin Florea, a afirmat miercuri, …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.