Home / Administratie / EXCLUSIV. Proiect important pentru infrastructura judeţului Mureş, ratat din cauza unor chichiţe de ordin administrativ. Drumul Ungheni – Târnăveni rămâne cu gropi

EXCLUSIV. Proiect important pentru infrastructura judeţului Mureş, ratat din cauza unor chichiţe de ordin administrativ. Drumul Ungheni – Târnăveni rămâne cu gropi

Distribuie

Aleşii judeţului au aprobat marţi, 11 iulie, într-o şedinţă extraordinară de lucru, cu 29 de voturi pentru şi o abţinere, documentaţia tehnico-economică şi indicatorii tehnico-economici ai investiţiei „Modernizarea drumurilor judeţene DJ 151B şi DJ 142, Ungheni (DN 15) – Mica – Târnăveni (DN 14A) – Judeţul Mureş”, la valoarea totală de 141.143.937 lei, inclusiv TVA. De asemenea, consilierii judeţeni au aprobat încheierea unui parteneriat între Consiliul Judeţean Mureş şi patru unităţi administrativ-teritoriale, respectiv Ungheni, Mica, Găneşti şi Târnăveni, în scopul depunerii proiectului spre finanţare şi ulterior pentru implementarea în comun a acestuia.

Decizia aleşilor judeţeni este anulată însă de o altă hotărâre, luată tot marţi, 11 iulie, de Consiliul Local Ungheni, care a respins acordul de parteneriat cu Consiliul Judeţean Mureş. Astfel, proiectul care vizează obţinerea de finanţare pentru modernizarea drumului judeţean dintre localităţile Ungheni şi Târnăveni nu mai are nicio şansă de a fi declarat eligibil, iar termenul limită pentru depunerea acestuia expiră joi, 13 iulie.

Ce prevede parteneriatul

Proiectul pentru modernizarea drumurilor judeţene DJ 142 şi 151 B între Ungheni şi Târnăveni este prevăzut în Planul de Dezvoltare a Judeţului Mureş pentru perioada 2014-2020, precum şi pe lista proiectelor regionale de infrastructură rutieră finanţabile în cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2014-2020, Axa prioritară 6, Prioritatea de investiţie 6.1, aprobată de Consiliul de Dezvoltare Regională Centru, iar termenul limită pentru depunerea proiectelor este 13 iulie 2017.

„Conform Ghidului specific 6.1, în cazul în care un traseu al unui drum judeţean parcurge un municipiu, un oraş sau o comună ce asigură continuitatea traseului, se va încheia un acord de parteneriat între Judeţ şi unitatea administrativ-teritorială municipiu, oraş sau comună, dacă prin proiect se intervine pe respectiva porţiune sau pe suprafeţe, aflate în proprietatea respectivei localităţi, adiacente drumului judeţean sau pentru a realiza sau moderniza piste de biciclete, trotuare, staţii de călători. Practic, prin acordul de parteneriat, unitatea administrativ-teritorială traversată de drumul judeţean modernizat îşi dă acordul cu privire la măsurile ce se impun cu prilejul efectuării lucrărilor de modernizare a drumului judeţean în interiorul municipiului sau oraşului sau comunei, dar şi pe întreaga perioadă de durabilitate a contractului de finanţare, par autoritatea de management POR se asigură de faptul că lucrările se vor derula în condiţii optime, modernizarea drumului judeţean ce le parcurge fiind interesul locuitorilor respectivelor comune şi obiectiv specific al POR”, a precizat Péter Ferenc, preşedintele Consiliului Judeţean Mureş.

Victor Prodan: „Îmi apăr teritoriul”

Modul de realizare a documentaţiei a provocat nemulţumirea primarului oraşului Ungheni, Victor Prodan, care a avut o discuţie de câteva minute, destul de aprinsă, înainte de începerea şedinţei, cu preşedintele Consiliului Judeţean Mureş.

„Sunt foarte nemulţumit, Consiliul Judeţean şi-a bătut joc de autoritatea publică locală, de administraţia din Ungheni, de cetăţenii pe care eu îi reprezint şi anume a intabulat chiar şi drumul de la sensul giratoriu, 700 de metri care aparţin de drept de oraşul Ungheni. În plus, în localităţile Cerghizel şi Cerghid a intabulat din gard în gard, ceea ce este ieşit din comun, iar drumul dintre Ungheni şi Cerghizel l-a intabulat normal. Atât. Restul a intrat pe domeniul public al oraşului Ungheni şi noi nu mai putem să facem branşamente, nu mai putem să facem un trotuar. Înţelegeţi?”, a declarat Victor Prodan.

Situaţia este cu atât mai complicată cu cât proiectul care are termenul de depunere data de 13 iulie 2017 are nevoie de ratificarea Consiliilor Locale ale unităţilor administrativ teritoriale partenere.

„Noi am convocat şedinţa la ora 16, eu informez Consiliul Local exact despre toate problemele şi neregulile despre care eu, în calitate de primar, am fost informat de aparatul de specialitate din cadrul Primăriei Ungheni. Voi informa şi eu, la rândul meu, Consiliul Local, iar dacă dânşii îşi vor asuma acest proiect, vom vedea. Eu nu pot spune asta înainte. Soluţia pe care eu o văd – dar din păcate nu am văzut deschidere din partea domnului preşedinte, doar vorbe – ar trebui să revină la normalitatea, adică să intabuleze exact ce le aparţine, nu să intre abuziv pe terenul oraşului Ungheni. Practic, este un abuz. Eu sunt primar al oraşului Ungheni şi îmi apăr teritoriul şi cetăţenii pe care îi reprezint”, a mai punctat Victor Prodan.

Péter Ferenc: “Intabularea s-a făcut în 2015”

În replică la afirmaţiile primarului oraşului Ungheni, preşedintele Consiliului Judeţean Mureş a afirmat că intabularea respectivă nu s-a făcut în mandatul său, ci în anul 2015. Totodată, Péter Ferenc a promis că autorităţile judeţene vor găsi soluţii legale pentru soluţionarea situaţiei semnalată de edilul şef al oraşului Ungheni.

„Când şi cum s-a făcut intabularea provizorie – ea a fost făcută în anul 2015, momentan discuţia nu poate avea loc în felul acesta, cum s-a întâmplat acum, că este un metru sau sunt doi metri, ceea ce mi-a spus şi domnul primar. Consider că ideea e să depunem acest proiect, termenul de depunere este până în data de 13 iulie, iar după aceea există o perioadă de cinci-şase luni de zile în care va trebui să facem toate demersurile ca să apară şi Hotărârea de Guvern ca acest tronson să poată fi intabulat definitiv şi odată cu intabularea definitivă să încercăm, cât ne permite legea, să rezolvăm şi problemele dânşilor. Bineînţeles, sunt anumite legi prin care se intabulează aceste tronsoane de drum, în care există şi o zonă de protecţie, iar eu acum nu pot să spun care este zona de protecţie, deci într-adevăr, după cum îi spuneam şi domnului primar, momentan nu suntem la piaţă să spunem un kil în plus şi un kil în minus, deci trebuie să avem nişte desene foarte clare, unde sunt măsurate şi porţiunile de drum, dar şi porţiunile de pe marginea drumului şi atunci putem să luăm acea decizie, ce este obligatoriu prin lege să intabulăm şi ceea ce nu este obligatoriu, să nu intabulăm. E şi o problemă locală, să aibă spaţii unde să construiască trotuare şi diferite utilităţi”, a menţionat Péter Ferenc.

Buturuga mică…

Aproape de închiderea ediţiei, am aflat, de la primarul Victor Prodan, că aleşii locali ai oraşului Ungheni au respins proiectul de hotărâre care viza parteneriatul cu Consiliul Judeţean Mureş.

“Au fost 11 prezenţi, unul a votat pentru şi 10 s-au abţinut. Au zis că până nu se reglementează situaţia terenului nu votează. Hotărârea a picat”, a precizat primarul oraşului Ungheni.

Alex TOTH


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Dotări noi pentru școala din Acățari

Distribuie Conducerea Primăriei Comunei Acățari a atribuit, în data de 18 martie 2024, societății Dac …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.