În vederea aplicării, în mod unitar a dispoziţiilor în materie de stare civilă, Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Mureş, aduce la cunoştinţa celor interesaţi modul de atribuire a codului numeric personal necesar cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate, care solicită caselor terioriale de pensii recalcularea pensiilor.
Cererea pentru atribuirea codului numeric personal se depune la structura de stare civilă din cadrul Serviciului Public Judeţean de Evidenţă a Persoanelor, pe raza căruia solicitantul a avut ultimul domiciliu în România.
La depunerea cererii vor fi prezentate, în original şi copie, următoarele documente:
– document de identitate valabil (act de identitate sau paşaport eliberat de autorităţile străine, copie paşaport românesc/titlu de călătorie, după caz);
– certificatele de stare civilă în original;
– documentul prin care se face dovada cetăţeniei române;
– procură notarială şi act de identitate împuternicit, după caz.
După obţinerea codului numeric personal, lucrătorul de stare civilă din cadrul Serviciului Public Judeţean de Evidenţă a Persoanelor, îl va înscrie pe certificatele de stare civilă la rubrica corespunzătoare.
(Comunicat de presă, Direcţia Judeţeană de Evidenţa Persoanelor Mureş)