Home / Administratie / Marș de protest pentru A8. Unire civică pe ruta Ungheni – Iași – Tîrgu Mureș

Marș de protest pentru A8. Unire civică pe ruta Ungheni – Iași – Tîrgu Mureș

Distribuie

Câteva zeci de motociclete, autoturisme, un microbuz și un autocar au format caravana care a plecat în 8 septembrie dinspre Iași spre Tîrgu Mureș pentru a protesta împotriva autorităților care tergiversează construcția A8 Ungheni – Iași – Tîrgu Mureș. Duminică, la amiază, inițiatorii și cetățeni care s-au alăturat protestului au ajuns la Tîrgu Mureș, întâlnindu-se cu primarul Dorin Florea. Acțiunile nu se vor opri aici, pentru că grupul de inițiativă va ajunge și la București, la ministerul de resort, compania care coordonează lucrările de infrastructură mare și chiar la Parlament.

 

Grupul de inițiativă ieșean care vrea să preseze autoritățile de la București – Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, în principal – să își asume construcția Autostrăzii Ungheni – Iași – Tîrgu Mureș a ajuns duminică, în marș de protest, și la Tîrgu Mureș, după ce au plecat dinspre Iași în 8 septembrie. Caravana s-a oprit la Tîrgu Neamț, unde s-a făcut o joncțiune cu participanți din Suceava și Botoșani, Tulgheș, Toplița, Ditrău, Reghin, înainte să ajungă în Tîrgu Mureș.
“Am fost bine primiți indiferent de culoarea politică și cred că sunt interesați pentru că ar fi o prostie să nu vezi oportunitatea pe care ți-o dă o autostradă”, a spus Ionel Apostol, unul dintre “naivii”, cum s-a autointitulat, care s-a ocupat de această acțiune.

 

Ce își doresc concret?

 

În primul rând finanțarea. “Pentru această autostradă ar trebui să înceapă cât mai repede o proiectare și un studiu de fezabilitate serios, adică să se finanțeze, până acum tot ce s-a făcut a fost o finanțare a unor studii de prefezabilitate. Nu poți ca pentru o autostradă care este aproximată să fie în valoare de 9 miliarde de euro să aloci 3 milioane de euro în decursul celor 10 ani pentru astfel de studii. Eu spun că un studiu serios ar trebui să fie în jur de 2 % din valoarea acelei construcții, asta înseamnă că în jur de 160 – 180 de milioane de lei ar trebui alocați imediat pentru începerea proiectării și studiului de fezabilitate al acestei autostrăzi”, a spus Cătălin Urtoi, unul dintre inițiatori.

 

Grup de inițiativă la Iași

 

Grupul de inițiativă de la Iași a fost fondat acum 3 luni pentru a sensibiliza și presa autoritățile centrale de a-și asuma acest proiect și, implicit, a-l finanța.
“Am plecat acum 3 luni de zile în acest proiect, noi vom dezvolta acest proiect, în sensul că nu ne vom opri aici, vrem să ajungem și la București și sperăm să adunăm cât mai mulți oameni din sfera civilă cărora le-a ajuns cuțitul la os, adică trebuie Moldova să fie unită cu Transilvania prin această autostradă”, ne-a explicat Cătălin Urtoi.
De asemenea, în special parlamentarii din Iași, Neamț, Harghita, Mureș, Vaslui, Botoșani, Suceava și Bacău vor fi cooptați să susțină această campanie.
“Vrem să le prezentăm politicienilor un contract politic prin care să își ia angajamentul că susțin această autostradă și o să îi monitorizăm pe toți și să vedem în ce măsură și cât de concret au sprijinit acest proiect”, a completat Ionel Apostol.
Acel contract ne-a fost și prezentat în cadrul conferinței de presă care a fost organizată. Acesta sună astfel: “Subsemnatul deputat/senator în Circumscripția Nr…, mă angajez să susțin prin toate mijloacele egale construirii Autostrăzii Ungheni – Iași – Tîrgu Mureș, să susțin toate actele normative care fac referire la autostrăzi. Să militez și să votez în bugetul de stat al României pe anul 2018 să fie alocați bani pentru construcția Autostrăzii Ungheni – Iași – Tîrgu Mureș, să fac toate demersurile și să particip la toate acțiunile, astfel încât la 1 Decembrie 2018 să avem realizată licitația pentru execuția Autostrăzii Ungheni – Iași – Tîrgu Mureș. Voi acționa în spiritul celor declarate împreună cu toți cei care susțin la fel ca mine construcția Autostrăzii Ungheni – Iași – Tîrgu Mureș, indiferent de culoarea politică, naționalitate sau religie”.
Cătălin Urtoi ne-a mai asigurat că, dacă nu se va ține cont de dorința societății civile, vor apela și la acțiuni mai dure.
“Dacă nu se vrea și nu se întâmplă nimic, înseamnă că nu ne vor și trebuie să găsim o soluție și, probabil, în final, asta va fi soluția – blocarea drumurilor. Trebuie să transmitem acest mesaj, pentru că Moldova este din ce în ce mai mult uitată de toți”, a spus Urtoi.

 

 

Ligia VORO


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Haide să plantezi copaci împreună cu Asociația Mureș Runners! „Noi trebuie să dăm tonul schimbării”

Distribuie „Comunitatea crește atunci când fiecare dintre noi acționăm!” este deviza de la care pleacă …

1 comentariu

  1. Sa speram ca nu se va intampla incetinind astfel patrunderea maffiei moldovenesti si rusesti pe meleagurile noastre.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.