Home / Administratie / Pista Aeroportului intră în reparații capitale. CJ și PORR Construct au semnat

Pista Aeroportului intră în reparații capitale. CJ și PORR Construct au semnat

Distribuie

Așteptarea semnării contractului de lucrări pentru refacerea pistei Aeroportului Transilvania Tîrgu Mureș a luat sfârșit. Marți, aproape de amiază, Péter Ferenc, președintele Consiliului Județean (CJ) Mureș, și Klaus Bleckenwegner, directorul general al PORR Construct, liderul asocierii care și-a adjudecat licitația, și-au pus semnăturile pe document. Până la emiterea ordinului de începere a lucrărilor vor mai trece 5 zile lucrătoare, perioada în care PORR trebuie să constituie garanția de bună execuție. Perioada de execuție a lucrărilor este de 108 de zile. Contractul are o valoare de 53,53 milioane de lei, inclusiv TVA.

 

După 10 luni de la anunțul WIZZ Air că suspendă operarea curselor de pe Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș, din cauza condițiilor precare ale pistei de aterizare – decolare, marți am fost invitați să fim martori ai semnării contractului de execuție a lucrărilor de refacere a acesteia între Consiliul Județean, reprezentat de către președintele Péter Ferenc, și adjudecatarul licitației demarate la sfârșitul lunii mai. Contractul de lucrări „RK suprafețe de mișcare și RESA (inclusiv instalații aferente)” a fost adjudecat de asocierea PORR Construct SRL București, lider de asociere, căruia îi va reveni 80 % din valoarea totală a contractului de 53,53 de milioane de lei, și Geiger Transilvania, asociat. Subcontractant pentru executarea instalațiilor electrice și instalațiilor de balizaj este firma bucureșteană TIAB SA.

 


“Îi felicit pentru că au câștigat această licitația, din partea noastră au toată deschiderea de colaborare, suntem pregătiți și din punct de vedere financiar, chiar le-am spus dânșilor că, dacă reușesc în 30 de zile să finalizeze lucrările, în 30 de zile, noi suntem gata să plătim, dar bineînțeles aici sunt foarte multe elemente de care trebuie să ținem cont”, a declarat președintele Péter Ferenc.
“Felicitări Consiliului Județean pentru licitație, a fost o procedură de licitație absolut clară și transparentă și sunt foarte fericit să semnăm contractul. Reabilitarea pistei Aeroportului Transilvania este un proiect foarte important pentru noi. Suntem pregătiți să începem acum”, a spus Klaus Bleckenwegner, administratorul PORR Construct SRL București.
“Apreciez și mă bucur că această licitație a fost câștigată de o firmă care are expertiză și experiență, nu numai în domeniul specific, aeroportuar, dar și în lucrările mari de infrastructură din România, care ne asigură că în termenul stabilit se va realiza această lucrare și contractele încheiate cu companiile aeriene vor putea fi onorate și vom începe sezonul de vară al anului viitor cu motoarele turate la maxim”, a fost mesajul lui Peti Andrei, președintele Consiliului de Administrație (CA) al Aeroportului Transilvania.

 

Lucrări în 108 zile

 

Potrivit contractului, după cum a precizat președintele CJ Mureș, executantul s-a obligat să execute următoarele lucrări: refacerea căilor de rulare, racordarea căii de rulare la pistă, refacerea platformei de îmbarcare și debarcare, refacerea drumului platformă, lucrări de marcare a suprafețelor de mișcare, lucrări de canalizare pluvială, separator de hidrocarburi, lucrări de balizaj și instalații electrice, lucrări de terasamente.
Pentru ordinul de începere a lucrărilor, însă vom mai aștepta 5 zile lucrătoare.
“După semnarea contractului, executantul are la dispoziție 5 zile lucrătoare pentru constituirea garanției de bună execuție, data emiterii ordinului pentru începerea lucrărilor va fi 27 septembrie, iar durata de execuție este de 108 zile, ceea ce înseamnă că lucrările ar trebui finalizate până în 9 ianuarie”, a mai precizat Péter Ferenc.
Singurul impediment care ar putea pune probleme în respectarea perioadei de execuție a lucrărilor este vremea, motiv pentru care președintele CJ a spus, mai în glumă, mai în serios: “Să ne rugăm pentru vreme bună…”.
Pe de altă parte, Klaus Bleckenwegner, a dat asigurări că PORR și partenerii săi au capacitatea tehnică și umană de a finaliza la timp lucrările.
“La sfârșitul lui octombrie, mijloc de noiembrie finalizăm lucrările la autostradă, acolo avem aproximativ 400 de muncitori și 150 de echipamente, jumătate din compania noastră, toate resursele necesare pentru lucrările de aici le avem în companie, nu avem probleme cu lipsa de muncitori, echipamente sau resurse. O parte marte din echipa de la autostradă se va muta direct aici”, a explicat administratorul PORR Construct.

 

Wizz se întoarce din iunie

 

Pista aeroportului mureșean are probleme de portanță, adică de rezistență, indicatorul PCN (pavement classification number) este de 30, iar noile aeronave Airbus 320, operate de WIZZ Air, pentru a ateriza în siguranță au nevoie de o pistă cu un PCN de minim 42. Este motivul pentru care în noiembrie anul trecut, Wizz și-a suspendat cursele operate de pe Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș, însă intenționează să le reia din 2018.
“Deocamdată, compania Wizz Air, așa cum s-a angajat, a suspendat temporar zborurile de pe aeroportul nostru, urmând ca imediat după ce se încheie lucrarea de reparații capitale, să se întoarcă la Tîrgu Mureș. În spiritul acestui angajament a și pus în vânzare biletele pe acele destinații pe care le-a operat înainte de suspendarea acestor zboruri, începând cu data de 27 iunie 2018. Despre alți operatori veți afla doar după ce vor fi puse în vânzare bilete. Suntem în negocieri și în diferite faze de contractare”, a menționat Peti Andrei.

 

Certificarea, pe ultima sută de metri

 

Peti Andrei a mai anunțat marți că Aeroportul Transilvania este pe ultima sută de metri pentru a obține certificatul unic european. “Acest certificat pe care îl vom primi, sper eu, săptămâna viitoare va asigura că, după ce vom îndeplini toate condițiile tehnice, din acest certificat să avem asigurat cadrul legal și de funcționare pe termen lung, pentru că acest certificat nu mai are certificat de valabilitate”, a spus președintele CA al Aeroportului Transilvania.
Procesul de certificare a început în 2014 și a presupus întocmirea unei documentații foarte amănunțită a tuturor procedurilor de siguranță, astfel încât aeroportul să opereze în cea mai mare siguranță, conform standardelor și normativelor europene. “Cele mai multe activități au rămas să fie efectuate anul acesta, a fost un audit din partea Autorității Aeronautice Civile, această pregătire nu s-a referit doar la documentare, proceduri, responsabilități, clarificarea atribuțiilor fiecărei instituții care participă la concurarea siguranței în operarea zborurilor, dar și de investiții în infrastructură. Pot să spun că, deocamdată, neconformitatea cea mai importantă o reprezintă remiza PSI, dar pentru care sper să primim un termen de amânare până cel târziu în 2019”, a mai completat Peti Andrei.

 

Tehnic vorbind

Potrivit documentației tehnice, lucrările care vor fi realizate sunt: reparația pistei de decolare-aterizare de 2000 m lungime și 45 m lățime și a acostamentelor aferente, refacerea căii de rulare Bravo de 131 m lungime și 23 m lățime, racordarea căii de rulare Alfa, existentă, la pista pe o lungime de 25 m, refacerea platformei de îmbarcare-debarcare APRON 1 de 170 m lungime și 83 m lățime, refacere drum platformă lungime 170 m și lățime 7,0 m, lucrări de canalizare pluvială în incinta aeroportului, separator de hidrocarburi Q n=400l/s și debit total Q total=1300l/s, lucrări de balizaj și instalații electrice specifice activității aeroportuare, grup electrogen nou 400 kVa, lucrări de terasamente aferente zonelor de siguranță laterale și a zonelor de oprire de siguranță de la capetele pistei de decolare-aterizare (RESA), lucrări de marcare a suprafețelor de mișcare aeroportuare.

 

Despre PORR Construct

 

Firma PORR Construct, locată în București, activează de 14 ani pe piața românească. Portofoliul companiei cu acționariat austriac cuprinde lucrări precum refacerea pistei aeroportului din Oradea, lucrări la Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj, execuția tronsonului de autostradă Sebeș – Turda, lot IV, depozitul de deșeuri de la Galda de Jos, lucrare finalizată în urmă cu două luni.

Ligia VORO

 


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Mureș: Caravană cu servicii gratuite din 10 specialități medicale

Distribuie Direcția de Asistență Sighișoara Sighișoara a demarat, în data de 18 martie 2024, o …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.