Home / Invatamant / „Laternenfest”, bucuria adusă de Sfântul Martin elevilor reghineni

„Laternenfest”, bucuria adusă de Sfântul Martin elevilor reghineni

Distribuie

Elevii claselor primare ale secţiei germane din cadrul Școlii Gimnaziale „Augustin Maior” din Reghin,  însoţiţi de  cadre didactice, au organizat joi, 9 noiembrie, tradiționala pradă a lampioanelor („Laternenfest”), prilej cu care l-au celebrat pe Sfântul Martin.  Evenimentul a avut ca și scop cunoaşterea unui aspect al tradiţiilor comunităţii săsesti, demonstrarea cunoştinţelor de limba germană, dezvoltarea spiritului de iniţiativă, folosirea aptitudinilor şi a talentelor artistice,  argumente care au stat la baza menţinerii și perpetuării tradiţiei de a organiza evenimentul „Laternenfest” prin care se sărbătorește ziua Sfântului Martin. ”La vârsta școlară, copiii sunt foarte receptivi la ceea ce li se arată cu ajutorul imaginilor sau a substitutelor, astfel încât ei îți manifestă bucuria de a petrece împreună, într-un cadru școlar organizat, diferite tipuri de ativităţi cultural-educative. Pentru a combate pericolul imitației și asimilarii greșite a formelor fără fond, ne-am propus să acordăm atenție acestui eveniment, stimulând capacitătile creative, intelectuale și afective ale elevilor prin variate activități”, a precizat Klein-Nagy Ramona, profesor ciclu primar secția germană în cadrul Școlii Gimnaziale „Augustin Maior”.

„Copiii ajung să-l cunoască pe Sfântul Martin”

Coordonatorii  proiectului  au fost profesorii claselor pimare de limba germană Zey Martina (cls. Preg. 0),  Ioan Mera (cls. I-a D), Anabella Holircă (cls. a II-a D), Gerlinde  Tămășan (cls. a III-a D) și Klein-Nagy Ramona (cls. a IV-a D), care i-au familiarizat pe elevi cu termenii specifici de Sfântul Martin, cu legenda lui, și nu în ultimul rând au confecționat  lampioanele, nelipsite din cadrul sărbătorii dedicate Sfântului Martin. Momentul culminant a fost parada lampioanelor, de la școală spre  Parcul Central. Bucuria celor mici a fost consfințită de acordarea recompenselor, când  copiii și-au împărțit dulciuri. „Această sărbătoare mai poartă numele de „Lanternenfest”, astfel  ca Sfântul Martin să ne vadă de acolo de sus din ceruri cum ne plimbăm prin oraş cu lampioanele confecţionate de copii. Înainte de această serbare, avem o săptămână de proiect în care lucrăm pe diverse teme, prin care copiii ajung să-l cunoască pe Sfântul Martin, să-i cunoască povestea lui de viaţă, la fel şi legenda lui, prilej cu care îşi confecţionează lampioanele. Această sărbătoare are loc de regulă pe 11 noiembrie, dar cum ea pica într-o zi de sâmbătă, am decis să o  organizăm mai devreme, respectiv joi, 9 noiembrie. Ne-am întâlnit la şcoală, am cântat, după care am făcut o plimbare cu felinarele până în Parcul Central al oraşului. Copii au fost extrem de bucuroşi, le-a plăcut foarte mult să participe, în special la finalul sărbătorii, când împart din dragul lor şi primesc multe dulciuri”, ne-a declarat Klein-Nagy Ramona.


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Editura Edu din Târgu Mureș, sau o poveste despre inovație în educație

Distribuie Privind rezultatele ultimei licitații de manuale școlare pentru clasele I și a II-a, organizată …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.