Home / Business / A devenit certitudine! Tren direct între Târgu-Mureş şi Budapesta!

A devenit certitudine! Tren direct între Târgu-Mureş şi Budapesta!

Distribuie

Mureşenii care doresc să călătorească la Budapesta cu trenul au, începând din data de 11 ianuarie, posibilitatea să ajungă în capitala Ungariei printr-o cursă directă. Aceasta porneşte din Braşov şi trece prin mai multe localităţi, printre care şi Războieni, Târgu-Mureş şi Cluj Napoca. Demersurile pentru introducerea municipiului Târgu-Mureş în acest circuit au fost făcute de deputatul UDMR Csép Éva-Andrea, care a avut amabilitatea să ne acorde mini-interviul următor.

Reporter: Când aţi început demersurile pentru existenţa unei legături CFR directe între Târgu-Mureş şi Budapesta?

Csép Éva-Andrea, deputat UDMR: În data de 10 decembrie 2017 a apărut „Mersul Trenurilor” actualizat, atunci am observat că o cursă, respectiv cursa directă dintre Târgu-Mureş şi Budapesta nu mai există, ceea ce însemna că târgumureşenii care vroiau să călătorească spre Budapesta cu trenul se duceau până la Cluj, unde erau obligaţi să coboare şi să schimbe peronul şi să urce în trenul Harghita Intercity. La sfârşitul lunii august 2017 m-au căutat câţiva mureşeni care aveau informaţii că se va întrerupe legătura directă dintre Târgu-Mureş şi Budapesta, iar în septembrie 2017 am adresat o interpelare către conducerea Ministerului Transporturilor, în care am adresat întrebări despre calitatea serviciilor, dar şi despre stadiul în care se află modernizarea tronsonului de cale ferată dintre Deda şi Războieni, zonă unde se circulă cu locomotive Diesel. Am întrebat şi detalii despre modernizarea unor staţii CFR, respectiv despre asigurarea condiţiilor civilizate şi pentru persoane cu dizabilităţi. Am primit un răspuns foarte general şi când am văzut că s-a schimbat „Mersul trenurilor” era o zi de sâmbătă, în lunea următoare am mers la Bucureşti şi am legătura cu ministerul de resort şi cu conducerea CFR Călători.

Rep.: În ce a constat demersul dumneavoastră?

C.E.A.: Foarte greu am reuşit să comunic cu ei, dar până la urmă am reuşit. Am încercat să găsim împreună o rezolvare pentru că e foarte greu de imaginat şi de acceptat faptul că suntem în Târgu-Mureş şi suntem izolaţi de tot ce e legat de ceva internaţional: trenuri, autostradă, centuri ocolitoare şi aeroport. Ne simţim foarte bine aici, dar suntem izolaţi de toată lumea. Am zis că nu se poate întâmpla aşa ceva şi e foarte important pentru călători să circule civilizat, la nivelul secolului 21. Am discutat şi cu domnul Szentes Iosif, directorul CFR Călători, care mi-a prezentat situaţia în care se află CFR Călători, care are probleme cu locomotivele, cu vagoanele, cu bugetul. Domnia sa mi-a povestit că între Ungaria şi România este o înţelegere, pe baza căreia numărul de vagoane şi locomotive care circulă pe teritoriul României operate de Mav Speed să fie acelaşi cu numărul operat de CFR Călători în Ungaria. Domnul Szentes a promis atunci că va căuta o soluţie. Astfel, din 20 decembrie 2017 până în 10 ianuarie 2018 s-a găsit o rezolvare provizorie a situaţiei. La începutul acestui an am început discuţiile cu conducerea CFR Călători şi luni, 8 ianuarie, am fost anunţată că s-a găsit o rezolvare permanentă, până în decembrie 2018. Trenul acesta Harghita Intercity care circulă din Braşov spre Budapesta până acum mergea din Deda spre Dej, Gherla şi Cluj Napoca. Ruta a fost schimbată, astfel încât din Deda trenul vine spre Târgu-Mureş, Războieni, Cluj Napoca şi mai departe.

Rep.: De ce e important ca Târgu-Mureşul să fie legat printr-o linie directă cu Budapesta?

C.E.A.: Trebuie să ne gândim nu doar la mureşeni, ci şi la cei care vin la noi. Avem studenţi la Universitatea de Medicină şi Farmacie, la Universitatea de Artă Teatrală, la Universitatea Sapienţia care vin din străinătate. De ce să nu deschidem această posibilitate să vină cât mai mulţi? E foarte important ca acum, când avem ruta aceasta, să ne şi folosim de ea. Îmi permit să spun că este un succes, foarte multe persoane au aşteptat ca această cursă să fie permanentizată şi pentru Mureş, pentru Târgu-Mureş, este un semnal foarte pozitiv. Desigur, va trebui să ne civilizăm şi noi călătorii, pentru a menţine vagoanele la standarde civilizate, să respectăm şi să avem grijă de ceea ce avem.

Rep.: Care sunt orele în care cursele de Budapesta opresc la Târgu-Mureş?

C.E.A.: În ceea ce priveşte cursa care porneşte de la Braşov, ea ajunge în gara din Târgu-Mureş la ora 11.46 şi la Budapesta la ora 21.20, iar cursa de la Budapesta porneşte la ora 6.45 şi ajunge în Târgu-Mureş la ora 18.45.

A consemnat Alex TOTH


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   
Loading RSS Feed

De asemenea, verificati

Premiul I pentru Școala Gimnazială Ioan Vlăduțiu din Luduș

Distribuie Trupa de teatru a Școlii Gimnaziale Ioan Vlăduțiu, “Les amis de la scène”, coordonată …

1 comentariu

  1. Este bine că s-a obținut acest tren, dar pentru a avea o legătură modernă cu Budapesta și nu numai, este necesară modernizarea căii ferate Războieni-Deda și electrificarea acesteia. Ar trebui acționat neapărat în acest sens pentru că în prezent datorită timpului foarte lung în care trenul parcurge traseul, nu prea este rentabil pt. CFR și vor încerca mereu să-l scoată. Trebuie sincronizat cu proiectul de ellctrificare a tronsonului Cluj-Episcopia Bihor. În prezent locomotiva se schimbă de nenumărate ori din pricina porțiunilor electrificate și neelectrificate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.