Share
Home / Agricultura / Campanie de testare a produselor alimentare

Campanie de testare a produselor alimentare

Decizia aparţine Comisiei Europene şi se anunţă după ce ţări central şi est-europene, în principal Slovacia, Cehia şi Ungaria, au denunţat faptul ca în Europa de Est sunt vândute produse de calitate inferioară – de la alimente la cosmetice – sub aceleaşi branduri şi ambalaje utilizate pe pieţele occidentale.

 

Comisia Europeană va lansa, sub acest considerent, în luna mai, o campanie de testare a produselor alimentare în 16 ţări ale Uniunii Europene, pe fondul acuzaţiilor privind calitatea inferioară a mărfurilor vândute în Europa de Est, după cum a anuntat Vera Jourova, comisarul UE pentru Justiţie, Consumatori şi Egalitate de Gen: „Protocolul comun de testare ar trebui să fie gata până în luna aprilie. În luna mai ar urma să fie lansată o campanie de testare, cu participarea a cel puţin 16 ţări selectate pe criterii geografice şi de mărime. Testele vor include formarea unui coş comun de produse comercializate în cele mai multe dintre statele membre; vor fi efectuate verificări privind compoziţia chimică şi gustul. Sperăm să prezentăm primele rezultate înainte de sfârşitul anului 2018”, a declarat aceasta.

Ţări central şi est-europene, în principal Slovacia, Cehia şi Ungaria, au denunţat de mult timp faptul că în Europa de Est sunt vândute produse de calitate inferioară – de la alimente la cosmetice – sub aceleaşi branduri şi ambalaje utilizate pe pieţele occidentale.

Potrivit propunerilor formulate în 2017, comisia de la Bruxelles ar urma să aloce aproximativ un milion de euro pentru a ajuta autorităţile statelor membre să verifice produsele alimentare. În plus, vor fi elaborate planuri de armonizare a metodelor pentru depistarea produselor de calitate inferioară.

În urmă cu câteva luni, Vera Jourova a argumentat că obiectivul este vânzarea unor produse de aceeaşi calitate pe piaţa comunitară:„Nu dezvăluim nume şi nu facem de ruşine marile companii, dar, dacă după teste nu vom constata îmbunătăţiri, se va şti public ce branduri sunt implicate şi este posibil ca şi consumatorii să exercite presiuni”, a explicat Jourova.

 

Sursa selectivă: Agroromania

A consemnat Denisa MORAR

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

CSM pierde în al treilea amical

Abia alcătuită și afiliată la Asociația Județeană de Fotbal Mureș, echipa CSM Târgu-Mureș a susținut …

Share
Share

Newsletter Zi de Zi

Te-ai abonat cu succes!