Home / Business / „Fii un consumator informat!”, un eveniment marca UPM în asociație cu ANCP

„Fii un consumator informat!”, un eveniment marca UPM în asociație cu ANCP

Distribuie

Marți, 13 martie, de la ora 11:00, a avut loc în aula „Tudor Drăganu” de la FSEJA o întâlnire în care o echipă de comisari ANCP au ținut o sesiune de informare pentru elevii de la Electromureș și studenții UPM privind protecția consumatorului, atât din punctul de vedere al persoanelor fizice care ar putea avea diverse plângeri, cât și din punctul de vedere al antreprenorilor sau viitorilor antreprenori care doresc să fie informați cu privire la prevederile legale care trebuie respectate.

Acest eveniment a fost organizat cu ocazia Zilei Mondiale a Consumatorilor care se sărbătorește în fiecare an în 15 martie. Ca invitați speciali, pe lângă decana facultății Daniela Ștefănescu, au fost doi comisari, ec. Nicoleta Pușcaș și ing. Irina Paizs și comisarul șef adjunct dr.ing. Liviu Todoran.

Evenimentul a fost deschis de directorul de departament Mihaela Kardos care a prezentat invitații și la final a invitat publicul să pună întrebări.

3800 de sesizări pe an doar în județul Mureș

„Noi suntem dulăii din societatea reală. Cei care încercăm să ținem în frâu neregulile pe de o parte, precum și problemele pe care consumatorii le au. În toate situațiile acestea, este foarte clar că e vorba de același om. Dacă în primele 8 ore ale zilei el este producător de bunuri și servicii, în următoarele 8 ore, este consumator de bunuri și servicii. De aceea totdeauna există un moment în care ceea ce este pe primul loc este educația. Un scurt istoric al legilor protecției consumatorului: a apărut prima dată în Congresul american dezbătută de președintele activ John Fitzgerald Kennedy în 1962, momentul în care s-au enumerat câteva drepturi ale consumatorului și cele ale omului pe care sigur pe internet sau mass-media le găsiți foarte bine. De atunci, ajungem în prima Uniune Europeană a celor șase state în 1983. S-a pus problema, din nou, a protejării consumatorului, ajungându-se la noi în țară în 1992 să fie pronunțată ordonanța 21 care să formeze într-o formă modificată ulterior această instituție a protecției consumatorilor cu 8 comisariate regionale. Noi facem parte din Comisariatul Regional Centru – Brașov, și în fiecare județ se află cele județene care au câte un comisar șef adjunct, comisariatul Mureș având 11 comisari activi în activitatea de control care cercetează aproximativ 3800 de sesizări și acțiuni într-un an de zile. Faceți un calcul și o să vedeți că nu se reușește niciodată să se acopere integral. Și aici vine rolul dumneavoastră, care reprezentați societatea civilă. Și atrag atenția pe două căi: creatorul de bunuri materiale și servicii, care dacă este informat, dacă este educat, dacă știe ceea ce trebuie să facă corect, își dezvoltă o activitate, ajută patronatul și creează bunul material și nu în ultima instanță bani, pe cealaltă parte dacă este educat consumatorul, ajunge ca să nu fie păcăliți sau să nu cadă în plasele unui marketing rău-intenționat. De aceea este foarte important să devenim conștienți, să fim educați, să devenim foarte atenți. Nu doar la bunurile alimentare, ci și cele de confort. Alege de două ori și taie o dată spune un proverb vechi.”, astfel a ținut să înceapă sesiunea de informare comisarul șef adjunct dr.ing. Liviu Todoran.

Sancțiunile, un pericol pentru firmele mici

Sancțiunile efectuate de ANPC sunt din ce în ce mai mari, iar acestea au crescut și pentru companiile mici în care o amendă poate face diferența între pierdere și profit.

În multinaționale este nevoie de oameni pregătiți în domeniu pentru că acestea nu vor să intre în conflict cu legea.

Comisarul Irina Paizs a discutat despre afacerile online și anume obligativitatea prezenței anumitor date pe site-ul web, cum ar fi modalități de plată sau termenul de restituire, iar comisarul Nicoleta Pușcaș a menționat prevederile legale de la locul de desfășurare a activității sau transport sigur.

Pentru protecția datelor la plata cu cardul online, comisarii recomandă să nu se efectueze plata dacă linkul nu este securizat (începe cu https://, nu doar http://) și să nu se ofere codul PIN niciodată, plata ar trebui să se realizeze doar cu codul CSV.

Scopul ANPC este acela de a proteja consumatorul și membrii prezenți astăzi îndeamnă pe toți cei care plănuiesc să își deschidă o afacere sau deja au făcut-o, să trimită o solicitare prin e-mail sau să vină la sediul lor de pe str. Livezeni, nr. 7 pentru o consultație gratuită care îl va ajuta pe antreprenor să își desfășoare activitatea în legalitate, fără a afecta consumatorul.

Elena POLEARUȘ


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Raportul anual al rectorului UMFST ”George Emil Palade” Târgu Mureș

Distribuie Prezentarea Raportului anual al Rectorului Leonard Azamfirei privind starea Universității de Medicină, Farmacie, Științe …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.