Share
Home / Interviu / A sosit primăvara deciziilor sănătoase!

A sosit primăvara deciziilor sănătoase!

Afară este aprilie, în câteva zile trec toate sărbătorile pascale și lumea deja se gândește la vară și costume de baie.

Am stat de vorbă cu antrenoarea Claudia Gorea care ne-a povestit mai multe trucuri pentru a intra în formă și ne-a prezentat cele două acțiuni pe care le demarează în luna aprilie.

Prima este Tabata Sport Târgu-Mureș, un studio de fitness cu greutatea corpului și diferite accesorii. Antrenorii pe care îi găsiți aici, au dubla-specializare, medicală și sportivă, iar antrenamentele sunt diversificate pentru a avea o eficiență maximă asupra musculaturii și metabolismului. Aici sunt folosite cele mai eficiente metode de antrenament, după spusele antrenoarei Claudia Gorea, intervalele de intensitate (în special Tabata 20:10 sec), antrenamentul PHA sau metabolic (alternața dintre partea superioară și inferioară a corpului) și pliometria (săriturile) cu variante de protecție. „Ca noutate absolută pentru Târgu-Mureș, au loc antrenamente pe mini-trambuline (rebound), atât sărituri în cadrul sesiunilor cardio, cât și la antrenamentele funcționale tip circuit sau clasă. Antrenamentele de rebound ard de trei ori mai multe calorii decât celelalte sesiuni de cardio, protejează articulațiile și sunt amuzante. Aceastea au loc și într-un grup restrâns (maximum 15 persoane), astfel încât să putem supraveghea cât mai bine fiecare client și să fim atenți la nevoile lui, la corectitudinea exercițiilor, cât și pentru a forma o atmosferă familială.” Nu este un antrenament foarte solicitant, cuprinzând patru părți, încălzire, antrenament, streching și relaxare (tot aici găsiți  sesiune de yoga o dată pe săptămână).

Poți deveni chiar tu un antrenor

Pentru cei care au deja o pregătire fizică bună și o înclinare spre a îmbunătăți viețile altora, s-a lansat cursul de instructor de fitness și antrenor personal Fitness Educational School. Este una dintre cele mai populare școli din țară, care are cursuri în toate orașele mari și are acreditare internațională. Acest curs va începe de la 21 aprilie și se va desfășura pe parcursul a 4 weekenduri consecutive la prețul de 1400 lei (dacă se face plata până în 10 aprilie, aveți reducere de 200 lei). „Suntem o echipă de profesioniști care dorim să oferim celor pasionați să facă din pasiunea lor o meserie, dorim să fim o rampă de lansare pentru viitoarele mari nume ale fitnessului.” a precizat Claudia Gorea.

Odată cu prezentarea celor două programe, ne-a răspuns la câteva întrebări personale și unele menite să îndrume cititorii pe calea unei vieți sănătoase.

Zi de zi: Când a apărut această pasiune pentru sport?
Claudia Gorea: Am intrat prima dată într-o sală la 30 de ani după nașterea celui de-al doilea copil ca să îmi redobândesc silueta. Am descoperit că îmi place foarte mult și am facut vreo 5 ani de fitness după care bineînțeles că am avut alte priorități: familia, copiii. Am revenit la 42 după nașterea celui de-al treilea întrucât dobândisem un diabet de tip 2, mă îngrășasesm, eram super stresată și bolnavă. Am slăbit, mi-am recăpătat sănătatea și am devenit dependentă de sport. Ba mai mult, am ajuns să îmi doresc să învăț și să știu tot mai multe, culminând cu dobândirea certificatului de instructor. Am pornit fără nimic, doar cu o mare dorință și pasiune, am construit totul pas cu pas și o fac în continuare.

Zi de zi: De ce ați ales această parte din sport și nu alta?
Claudia Gorea: Am ales asta pentru că asta am simțit că rezonează cel mai bine cu structura mea interioară.

Zi de zi: Credeți că oricine ar putea fi antrenor de activitate sportivă? De ce?
Claudia Gorea: Și da și nu. Da, indiferent de vârstă, da indiferent de performanțele sportive, indiferent de pregătire profesională. Nu însă dacă nu ai pasiune. Nu dacă nu îți place să lucrezi cu oamenii. Nu dacă nu dorești să împărtășești cunoștințele tale. Nu dacă nu ești dispus să înveți permenent și să fii la curent cu tot ce apare în domeniu. Nu dacă nu ești empatic. Nu dacă nu îți pasă. Clientul te simte, trebuie să rezoneze cu tine, să simtă că îi vrei binele și că dai maximul pentru asta.

Zi de zi: Care sunt sporturile pe care le recomandați în funcție de vârstă?
Claudia Gorea: Sporturile în funcție de vârstă… nu pot să spun decât că fitness se poate face la orice vârstă, nu știu celelalte sporturi ce indicații au în funcție de acest criteriu.

Zi de zi: Ce recomandări dietetice oferiți celor care vă vizitează antrenamentele?
Claudia Gorea: Recomandările dietetice sunt legate în primul rând de sănătate, apoi de obiectivele fiecărei cliente. Ca recomandări generale:

  • trei mese și două gustări;
  • ultima masă cu 2-3 ore înainte de culcare;
  • consumul moderat de fructe;
  • evitarea ronțăitului între mese;
  • evitarea carbohidraților simpli (zahăr, faină albă);
  • consumul de cereale integrale în cantitate moderată în prima parte a zilei;
  • evitarea consumului de două feluri de mâncare la o masă;
  • consumul de legume si zarzavaturi împreună cu proteine de bună calitate, atât animală, cât și vegetală și consumul de grăsimi sănătoase în cantitate moderată (semințe, oleaginoase, pește gras, puțin ulei de măsline).

Zi de zi: Care sunt greșelile cele mai frecvente făcute de cei care se apucă de sport?
Claudia Gorea: Greșelile cele mai frecvente vizează în primul rând înfometarea, consumul fructelor seara, mese la intervale mari sau prima masă după ora 12, ronțăielile la calculator sau televizor, consumul de alimente procesate sau grăsimi și dulciuri în exces.
O altă greșeală mare de care nu sunt conștienți majoritatea, este începerea unui program de antrenament intensiv concomitent cu scoaterea bruscă a carbohidraților din alimentație și consumul unei cantități mari de proteine fără consumul unei cantități adecvate de legume și zarzavaturi. Asta face corpul să își modifice echilibrul acido-bazic spre acidoza metabolică cu risc de îmbolnăvire mai ales dacă este menținut în timp. Atrag atenția și asupra diferitelor diete la modă precum și ideii preconcepute că atrenamentele trebuie să fie extenuante pentru a avea rezultate! După părerea mea, principiul lui Hipocrate se aplică și în sport: Primo non nocere (Prima dată să nu faci rău), chiar și când e vorba de performanță sportivă. Am cunoscut în ultimii ani mulți sportivi cu rezultate deosebite în fitness și culturism cu niște probleme deosebite legate de starea de sănătate și consider că un bun antrenor trebuie să știe până unde să meargă pentru a evita astfel de situații.

Pentru a afla mai multe detalii privind programele Claudiei Gorea, puteți accesa pagina de Facebook a acesteia, Educație prin Mișcare.

Elena POLEARUȘ

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Wolf Alice la Electric Castle: „Când o melodie te atinge într-un mod potrivit, îți oferă o emoție distinctă“

Prezentă de șase ani pe scena internațională a rock-ului alternativ și indie, formația britanică Wolf …

Share
Share