APIA Mureş: 15 mai este termenul limită de depunere a cererilor unice de plată! Agricultura
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 742 Vizualizări

APIA Mureş: 15 mai este termenul limită de depunere a cererilor unice de plată!

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) Mureș anunță apropierea termenului limită pentru depunerea cererilor unice de plată, acesta fiind în data de 15 mai. Directorul executiv al instituției de plăți, Ovidiu Săvâșcă, adresează încă o dată tuturor fermierilor din județ rugămintea de a se prezenta la sediul APIA cât mai repede posibil. Acesta precizează că programul de lucru al funcționarilor va fi prelungit în această perioadă, atât în zilele lucrătoare, cât și la sfârșit de săptămână. Mai exact, aceștia vor fi disponibili să primească cererile și în decursul celor două weekend-uri care urmează. Efortul făcut de către cei de la APIA Mureș este pentru o bună și calitativă gestionare a dosarelor, tocmai de aceea, fermierii sunt rugați insistent să respecte programările.

Denisa Morar: Care este termenul final de primire al cererilor unice de plată 2018 ?

Ovidiu Săvâșcă: Termenul final este 15 Mai, orele 23,59, fără nici o prelungire.

D.M.: Cum decurge preluarea în acest moment?

O.S.: Preluarea în sine decurge normal, sunt funcționale toate aplicațiile, pentru toate schemele de plată, dar ritmul de preluare, prin comparație cu anul trecut este mai scăzut, ușor sub media națională. Acest fapt este cu atât mai surprinzător cu cât legislaţia relevantă nu a cunoscut modificări după data începerii preluării, deci toate datele sunt de mult timp la dispoziţia celor interesaţi. Termenul rămas este scurt, de aceea este esențială respectarea programărilor cu fermierii. Am estimat, la data efectuării programărilor, ca la data de 12 mai să fie atins plafonul din anul 2017, urmând ca în ultimele 3 zile să fie preluați efectiv și cei care, din cauze obiective sau subiective, nu au reușit să se prezinte la APIA. Este, deci, esențială respectarea programărilor și a reprogramărilor cu fermierii, în caz contrar funcționarii prezenți la serviciu vor înregistra timpi morți, respectiv se va decala programul planificat alocat fiecăruia.

D.M.: Vă aşteptati la o aglomerare a programului de lucru în ultimele zile de preluări? Ce măsuri veți lua pentru a gestiona acest fapt?

O.S.: Da, ținând cont de ritmul actual de preluare care este oricum în creștere față de perioada anterioară, ne aşteptăm la o aglomerare a programului, de aceea este esenţială respectarea planificărilor. Orice disturbare a programului atrage o comprimare a timpului de preluare și o diminuare a calității preluării, care va implica eforturi suplimentare ulterioare ale funcționarilor în ceea ce privește timpul şi solicitarea intelectuală a fiecăruia. Pentru ca aceia care respectă programarea să nu sufere, aceaștia vor avea prioritate la preluare.

D.M.: Care sunt așteptările la finalizarea termenului de preluare?

O.S.:  Cu toate că judeţul Mureş are un specific al cererilor unice mai  complex, cu multe cereri în sectorul zootehnic, dar și pentru sprijinul cuplat, scopul pe care ni l-am propus  este declararea tuturor suprafețelor  utilizate din județ și atingerea unui procentaj cât mai ridicat în acest sens, care se va regăsi într-un procent corespunzător al  absorbţiei de  fonduri UE.

D.M.: Ce măsuri veţi lua în perioada următoare pentru a atinge scopul final?

O.S.: Funcţionarii APIA sunt pregătiţi să primească fermierii până în data de 15 mai, de aceea se va lucra și în weekend-uri, iar în măsura în care aceştia și-au programat fermierii și ei respectă datele la care au fost chemați, se va lucra și în program prelungit în timpul zilelor lucrătoare. Orice modificare sau imposibilitate de a se prezenta la APIA ar trebui anunţată din timp pentru că şi funcţionarii APIA au nevoie de refacerea capacităţii de muncă, respectiv de predictibilitate. De asemenea, am luat legătura cu primăriile în care ritmul de preluare este sub media dorită, tocmai pentru a fluidiza procesul de eliberare a adeverinţelor de la registrul agricol, absolut necesare la preluarea cererilor.

D.M.: Ce urmează după data de 15 mai?

O.S.: După finalizarea preluării cererilor urmează etapa de evaluare care se referă la controalele preliminare, unde va fi cazul se vor efectua  controale în teren,  începând cu 1 iulie şi cu finalizare la date de 30.09.2018, pentru ca de la 16 octombrie să se calculeze plăţile în avans şi acestea să fie efectuate la timp. De aceea este important ca cererile să fie preluate în totalitate, dar şi la parametri calitativi pentru ca toate operaţiunile ulterioare să fie derulate corespunzător şi calendarul plăţilor să fie respectat întocmai ca şi anul trecut.

A consemnat Denisa MORAR

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE