Share
Home / Administratie / Transcrierea certificatelor de stare civilă obţinute în străinătate

Transcrierea certificatelor de stare civilă obţinute în străinătate

Transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă reprezintă o procedură de recunoaştere de către autorităţile române a actelor de stare civilă ale cetăţenilor români, întocmite în străinătate la autorităţile locale competente, pentru a produce efecte juridice pe teritoriul României.

Ce spune legea

Potrivit articolului 41, alineatul 3, din Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, cu modificările şi completările ulterioare: „actele de stare civilă ale cetăţenilor români, întocmite de autorităţile străine, au putere doveditoare în ţară numai dacă sunt înscrise sau transcrise în registrele de stare civilă române.”

„Cetăţeanul român este obligat să ceară transcrierea în termen de şase luni de la întoarcerea în ţară sau de la obţinerea în străinătate a certificatului/extrasului de stare civilă. Procedura transcrierii se efectuează cu aprobarea primarului unităţii administrativ-teritoriale de la locul de domiciliu al solicitantului, cu avizul prealabil al direcţiei judeţene de evidenţă a persoanelor”, a precizat Codruţa Sava, director executiv al Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Mureş.

Cererea de transcriere se adresează primarului unităţii administrativ – teritoriale pe raza căreia îşi are domiciliul titularul certificatului/ extrasului străin. Cererea se poate face în nume propriu sau prin împuternicit cu procură specială, autentificată de un notar public român, autoritatea română din străinătate (ambasadă/ consulat) sau după caz, de notarul public străin, situaţie în care se vor respecta prevederile legale privind apostilarea sau supralegalizarea, după caz.

„Din procura specială trebuie să rezulte clar obiectul mandatului, adică depunerea documentelor în vederea transcrierii certificatului/ extrasului de stare civilă, precum şi ridicarea certificatului eliberat de autorităţile române”, a mai precizat Codruţa Sava.

Documentele care se anexează cererii diferă de la caz la caz, în funcţie de faptul de stare civilă ce se transcrie: naştere, căsătorie sau deces şi pot fi consultate pe siteul instituţiei noastre, la adresa web www.cjmures.ro/djepmures/stare_civila.htm.

(Redacţia)

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Administrația Bazinală de Apă Mureș continuă curățenia și după 15 septembrie

Administrația Bazinală de Apă Mureș, prin subunitatea sa Sistemul de Gospodărire a Apelor Mureș, desfășoară …

Share
Share