Home / Business / Electric Food sau cum îți faci afacerea cu mâncare celebră

Electric Food sau cum îți faci afacerea cu mâncare celebră

Distribuie

Electric Castle a avut și de data aceasta, ca în fiecare an, un food court (care s-a împărțit în trei locuri) prin care și-a dorit să satisfacă gusturile celor care i-au trecut pragul în fiecare zi.

Ce mănâncă iubitorii de festivaluri de la noi? Cozile uriașe au fost peste tot, cele mai mari numărându-se la burgeri, paste, pizza sau Lidl Royal Feast unde mâncarea a fost foarte ieftină. Sunt anumite nume (Camionetta, Eat It, Cimbru, Meatbusters, Donuterie etc) care au devenit celebre și sunt căutate la festivaluri de cei veniți, însă altele abia acum își fac brandul cunoscut.

Tăiței la Wok’N Roll

Aparență vs gust

Dacă înainte la festival îți luai de mâncare doar cât să te umpli de energie pentru a continua petrecerea până la ultimul acord de chitară (neținând seama de calorii), odată cu Social Media și creșterea bruscă a calității camerelor la orice telefon mobil, mâncarea a devenit la foarte mulți un statut social. Mi-a rămas întipărită imaginea cu o tipă care tocmai își cumpărase o pizza chiar când a început o ploaie torențială, și în loc să se ascundă de picuri și să o mănânce în liniște, aceasta s-a oprit să își pozeze farfuria mai întâi în care începuse deja să se adune apa.

La o simplă privire pe aplicația Electric Castle unde cei prezenți au fost rugați să dea rating furgonetelor cu mâncare, situația a stat în felul următor:

Nume Ce vinde Rating (1-5 stele)
Red Barn Clătite pufoase cu sirop și toppinguri colorate 4 stele (23 ratinguri)
Moritz Eis Înghețată artizanală 4 stele (29 ratinguri)
Eat It Paste făcute proaspăt chiar de ei cu diverse sosuri 4 stele (29 ratinguri)
Meatbusters Sandvișuri cu porc 4 stele (62 ratinguri)
Drunken Squid Specialități fructe de mare 4 stele (67 ratinguri)
Baovan Sandvișuri 4 stele (47 ratinguri)
Lidl Royal Fresh Bar Freshuri 4 stele (26 ratinguri)
Cimbru Sandviș și salată cu vită Angus și Halloumi 4 stele (50 ratinguri)
Camionetta Pizza 4 stele (83 ratinguri)
Frufru Produse sănătoase 4 stele (21 ratinguri)
Supa Dupa Supe 4 stele (32 ratinguri)
Donuterie Gogoși 4 stele (32 ratinguri)
Neața Omlette Mic dejun 4 stele (24 ratinguri)
La Nu Știu Cine Clătite 4 stele (31 ratinguri)
Cheesecake Pops Cheesecake înghețat cu diverse toppinguri 4 stele (49 ratinguri)
Lidl Royal Feast Mâncare ieftină 4 stele (50 ratinguri)
Taste of Asia Mâncare asiatică 4 stele (18 ratinguri)
CotCot pe roți Specialități pui 4 stele (22 ratinguri)
Gourmet Street Food Specialități mexicane 4 stele (23 ratinguri)
Yep N Yo Clătite 4 stele (30 ratinguri)
Indivan Specialități indiene 4 stele (17 ratinguri)
Nori Yakitori Specialități japoneze 4 stele (29 ratinguri)
Wok’n Roll Tăiței la wok 4 stele (41 ratinguri)
Furgoneta Street Chefs Burgeri și hot-dog 4 stele (25 ratinguri)
Vanilla Elephant Churroz cu înghețată 4 stele (17 ratinguri)
Zobuian Cannoli 4 stele (19 ratinguri)
Beef in Beigel Sandvișuri cu pastramă 4 stele (16 ratinguri)
Marty Burgers Burgeri după model fast-food 3 stele (88 ratinguri)
Boierul – Gustul românesc Mâncăruri trdiționale românești 3 stele (7 ratinguri)
Moldovan Specialități de carne 3 stele (50 ratinguri)
Lunchbox Diverse 3 stele (18 ratinguri)
Pizza de la Camionetta

Românii iubitori de festivaluri încep să prindă gustul mâncării de specialitate (asiatică, indiană etc), iar cu cât aceasta arată mai bine, cu atât mai ușor îți va fi să îți faci singur reclamă ca brand proaspăt lansat. Oamenii cumpără, iar dacă mâncarea arată cel puțin la fel de bine cum are gustul, aceștia de cele mai multe ori vor face o poză trecută prin câteva filtre pe care o vor posta pe rețelele de socializare, făcând mult mai mult pentru imaginea businessului decât o simplă reclamă pe Facebook.

Prețurile influențează cozile din fața furgonetelor, dar doar până la un anumit punct. O mâncare mai scumpă, dar bună și care arată bine, va strânge un număr mare de doritori. La fel, o mâncare mai ieftină, dar totodată lipsită de gust, nu va fi căutată (exemplul Lunchbox în fața căruia de cele mai multe ori era gol). Să găsești pe cineva care a încercat toate felurile prezentate ar fi destul de complicat, dacă nu chiar imposibil, însă votul publicului este mai mult evident în aplicație. Niciun brand nu a reușit să adune 5 stele pe aplicație, însă vasta majoritate s-au ales cu 4.

Cannoli de la Zobuian

Deci care este secretul unei afaceri de acest gen? Gradul de „instagramabilitate”, gustul, ineditul și prețul. Nu vrei nici să alungi potențialii clienți oferind produse la un preț care îi va ține departe de a gusta preparatele, dar îți și dorești ca pozele cu mâncarea de la tine să ajungă peste tot, iar pentru asta ai nevoie de anumite prețuri. Având în vedere costurile ridicate aferente unui loc la un festival de anvergură în România, trebuie să vii pregătit pentru a profita din plin de vânzări și publicitate.

Text: Elena Polearuș

Foto: Electric Castle


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

LIVE: Raportul anual al rectorului UMFST ”George Emil Palade”

Distribuie Prof. univ. dr. Leonard Azamfirei, rectorul principalei universități mureșene, prezintă joi, 28 martie, Raportul …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.