Proiectele privind Aeroportul Tîrgu Mureș, retrase de pe ordinea de zi Administratie
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 861 Vizualizări

Proiectele privind Aeroportul Tîrgu Mureș, retrase de pe ordinea de zi

Ședința ordinară a Consiliului Județean Mureș, desfășurată miercuri, a început cu propunerea președintelui Péter Ferenc de a fi retrase de pe ordinea de zi proiectele cu nr. 6 și 10, ambele privind Aeroportul “Transilvania” Tîrgu Mureș.

De altfel, în cele 15 minute cât a durat efectiv ședința, inclusiv cu punctul Diverse, la care a intervenit prof. dr. Vasile Boloș, consilier județean PSD, nu l-am observat în sala de ședințe din Palatul Administrativ pe Peti Andrei, președintele Consiliului de Administrație a RA Aeroportul “Transilvania” Tîrgu Mureș.
Proiect de hotărâre cu nr. 6 privea rectificarea Bugetului de venituri și cheltuieli al R.A. „Aeroportul Transilvania” Tîrgu Mureș, pe anul 2018, cu reașezarea unor sume, aprobarea unei noi liste de investiții, diminuarea, respectiv majorarea unor sume de la capitolele de cheltuieli. Hotărârile CA ale aeroportului au fost transmise în 19 iulie, respectiv în 23 iulie autorității județene, în subordinea căruia se află regia autonomă, iar, dat fiind timpul scurt de dezbatere, proiectul a fost retras.
Cel de-al doilea proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi se referea la aprobarea „Studiului de prefezabilitate pentru modernizarea aeroportului și includerea obiectivelor din Master Planul General de Transport”.
“Proiectul privind studiul de prefezabilitate pentru modernizarea aeroportului a fost retras deoarece a fost respinsă recepția. A fost respinsă recepția nu pentru că proiectul nu este bun, ci pentru că lipseau anumite elemente care sunt precizate în lege și trebuia să facă proiectanții completări pe care nu le-au putut face în ultimele trei zile. Probabil vom avea o ședință extraordinară în foarte scurt timp.
În baza contractului cu proiectantul sunt cuprinse și patru studii de fezabilitate care ar urma să fie aprobate în Consiliul Județean și apoi găsirea modalității de a bugeta aceste lucruri și ca să putem comanda aceste studii de fezabilitate, obligatoriu trebuie să aprobăm acest studiu de prefezabilitate”, a precizat președintele Péter Ferenc la sfârșitul ședinței ordinare.
Cele patru studii de fezabilitate se referă la extinderea pistei de la 2000 de m la 2500 de m, extinderea platformei de parcare aeronave cu 7000 mp, astfel încât să fie create alte 4 locuri de parcare, pe lângă cele 7 existente, construirea unui nou terminal de pasageri, atât pe plecări, cât și pe sosiri, de minim 8000 de mp, și un hangar pentru aviația generală, aviația business și servicii medicale de urgență, “care va avea acces separat, locuri de parcare pentru mașini separate, hangar și platformă separate.

Ligia VORO

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE