Share

Home / Invatamant / Lego Challenge, o nouă metodă de educație la Școala Gimnazială „Dacia”
Copiii Gimnaziului „Dacia” învățând cu Lego

Lego Challenge, o nouă metodă de educație la Școala Gimnazială „Dacia”

Proiectul Lego Challenge: Jucării STEM pentru îmbogăţirea cunoştinţelor şcolare la clasele primare a fost inițiat de Școala Gimnazială „Dacia” din Târgu-Mureș prin Corina Istrate, profesor pentru învățământul primar și se adresează tuturor copiilor, nu doar celor cu abilități speciale. Este un proiect de învățământ alternativ susținut financiar de Fondul Științescu Mureș care este un program educațional implementat de către Fundațiile Comunitare la nivel național, dezvoltat de către Federația Fundațiile Comunitare din România cu sprijinul Romanian-American Foundation.

„De ce am ales aceasta tema pentru proiectul nostru? În perioadă actuală tot mai mulți copii devin reticenți la materiile reale, totul bazându-se pe foarte multă terorie și prea puțină practică și de aceea prin acest proiect dorim să facem accesibilă știința prin metode atractive pentru elevi, să cultivăm în ei dragostea față de aceste materii care sunt și frumoase și interesante. De asemenea, punem accent pe învățarea prin metode inovative (pe cont propriu, prin experientă practică), prin care elevii să își însușească noi concepte și, cel mai important, să le înțeleagă în profunzime”, a spus Corina Istrate.

Cum inovezi într-o lumea plină de teorie

Prin intermediul LEGO CHALLENGE, elevii școlii gimnaziale „Dacia” vor putea combina experimentele cu activitățile curriculare relevante și vor putea realiza o gamă variată de activități cu aplicabilitate în tehnologie, proiectare, știință și matematică, implicând astfel profesori și elevi din cadrul școlii și voluntari.

„Proiectul nostru presupune achiziționarea unor seturi Lego Education optimizate pentru utilizarea în activitatea curentă la clasă și în programele de after-school. Aceste instrumente Lego îi vor ajuta pe copii să își completeze noțiunile dobândite prin programă școlară, dar și pe cadrele didactice implicate să țină pasul cu tehnologia modernă și instrumentele de lucru actuale. Elevii vor lucra în propriul lor ritm fiind încurajați să își dezvolte abilități, mai degrabă decât să li se transmită informații. Acest proiect îi va familiariza pe elevi cu noțiuni și concepte noi care sunt evidente în comparație cu materia predată în sistemul educațional, axată prea puțin pe latura pratică a domeniilor reale. Astfel elevilor li se va arăta că pot crea, inova și realiza ceva practic într-o lume plină de teorie”, a adăugat inițiatoarea proiectului.

Dacă școlile din România ar pune accent mai mare pe tehnologie, elevii acestora s-ar adapta mai ușor evoluției tehnicii moderne. Într-o lume a viitorului, indiferent de profesie, tehnologia este un lucru necesar.

Există mai multe modalități de a încuraja pasiunea pentru științe a elevilor, spune Corina Istrate. O astfel de modalitate prin care profesorii îi pot face pe elevi să fie prieteni cu știința, este să le-o prezinte într-un mod cât mai amuzant, captivant și accesibil, tocmai pentru a o face mai ușor de înțeles și de învățat. Există o mare diferență între a le se vorbi copiilor despre o anumită știință în termeni extrem de complicați și de întortochiați și a li se explica celor mici diversele procese și fenomene specifice unei anumite științe într-un mod mai amuzant, făcându-i astfel să înțeleagă mult mai ușor ceea ce li s-a transmis.

Proiectele științifice stau la baza cursurilor

Cel mai simplu mod prin care poți face un elev să învețe și să înțeleagă anumite aspecte ale unei științe, este proiectul științific. Prin intermediul unui proiect științific, elevul poate vedea pe viu cum funcționează anumite lucruri. De exemplu, dacă se realizează împreună cu el un proiect despre funcționarea scripeților, el va putea înțelege mai ușor cum funcționează aceștia dacă îi construiește cu mâna lui. La fel și în cazul roboților, cu cât un elev va înțelege mai repede și mai ușor despre ce este vorba, cu atât este posibil că el să înceapă să fie pasionat de acel lucru.

Gândirea creativă este o altă modalitate prin care se încurajează pasiunea pentru științe și materii exacte. În limba engleză, termenul este „creative thinking” sau „thinking outside the box” (care se traduce mot a mot prin „a gândi în afara cutiei”).

„În cadrul proiectului Lego Challenge, elevii efectuează diferite experimente științifice, proiectează, construiesc, programează și testează un robot autonom, aplică concepte din știintă și matematică, realizează o cercetare și elaborează soluții inovatoare pentru rezolvarea unor probleme reale, lucrează în echipe și dezvoltă aptitudini importante pentru carieră și viață. Atât profesorii, cât și părintii sunt interesați să le ofere elevilor jocuri și activități care să le dezvolte inteligența și imaginația. După cum se știe, jocul este instrumentul prin care se realizează dezvoltarea cognitivă a elevului, iar joacă în grup îi dezvoltă abilitătile sociale. Proiectul nostru îmbină elementele de creativitate și de lucru în echipă, de învățare și punere în practică a primelor noțiuni de electronică, robotică, programare, exploatarea funcționalitătii unui robot”, a spus Corina Istrate.

Copiii învață să rezolve probleme de mici

Seturile Lego Education au fost concepute pentru a dezvolta creativitatea, gândirea spațială și matematica, fizica și ingineria, învățându-i pe elevi să gândească în trei dimensiuni. Totodată ajută copiii să-și dezvolte abilitățile motrice fine, logica, dezvoltă aptitudini de rezolvare a problemelor, răbdărea, perseverența și persistența, abilitatea de rezolvare a problemelor prin cooperarea grupului, dezvoltă tolerență și acceptare (aducând noi frontiere deoarece în lumea Lego nu există nici o regulă), cooperare și lucru în echipă, și nu în ultimul rând întărirea punctelor forte și a încrederii în sine .

Ideea principală din LEGO este ingineria. Vrei să contruiești un pod? Atunci va trebui să-ți dai seama de ce este nevoie pentru ca acesta să stea în picioare. Copiii învață ușor că un turn realizat dintr-o singură coloană cade imediat. Realizând o bază stabilă, deschid o lume nouă de posibilități.

Aceste ateliere  sunt o modalitate inovatoare de a dezvolta creativitatea și imaginația copiilor, folosind piese LEGO și știința. Cursurile constau în diverse proiecte specifice fiecărei vârste ce folosesc elemente din știință, matematică, fizică, mecanică, robotică și programare. La fiecare ședință se construiesc modele noi din piese LEGO care apoi prind viață cu ajutorul tehnologiei. Elevii sunt ghidați și ajutați să rezolve diverse probleme prin gândire creativă, logică și muncă în echipă, asimilând cunoștințe noi și dezvoltând abilități de viață esențiale. Astfel, procesul de învățare devine distractiv, iar joaca se transformă în asimilarea de noi cunoștiințe.

„Învățarea în secolul XXI presupune oferirea de oportunități de a experimenta lucrurile din jur ca o formă de rezolvare a problemelor, dezvoltând în același timp abilitățile de gândire creativă, munca în echipă și comunicarea. Viitorul constă nu doar în abilitatea de a folosi tehnologia, dar și în a crea noua tehnologie. Pentru a înțelege robotica, copiii trebuie să învețe și programarea, iar dezvoltarea continuă a tehnologiei evidențiază importanța învățării roboticii de la vârsta școlară”, a concluzionat Corina Istrate.

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Eveniment în domeniul ingineriei medicale

Facultatea de Inginerie din cadrul Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie (UMFST) din Târgu-Mureș, …

Share
Share