Share

Home / Slider / Echipa fraţilor Tóth, reîntregită pe „Transilvania Motor Ring”

Echipa fraţilor Tóth, reîntregită pe „Transilvania Motor Ring”

Plecaţi din România de aproape trei decenii, după ce au cucerit opt, respectiv zece titluri de campioni naţionali la motociclete cu ataş, fraţii Tóth Gyula şi Attila s-au aflat pe lista invitaţilor speciali care sâmbătă, 10 noiembrie, au participat la inaugurarea oficială a „Transilvania Motor Ring”, cel mai mare complex pentru sporturi auto din România construit de Consiliul Judeţean Mureş între localităţile Cerghizel şi Cerghid.

Tóth Gyula: „Am fost campion naţional de opt ori”

Reporter: Aveţi un palmares impresionant în domeniul sporturilor cu motor…

Tóth Gyula: Da, eu am fost campion naţional de opt ori, dar după aceea am plecat din ţară. Plecarea a însemnat şi încheierea carierei sportive. Noi am început să concurăm în anul 1979, cu o motocicletă cu ataş. Târgu-Mureş nu a mai avut în categoria de ataş concurenţi. În 1980 am construit în familie un Wartburg la categoria de 1.000 de centimetri cubi, în primul an am fost campioni, iar din 1981 am fost, împreună cu fratele meu, campioni naţionali de opt ori la rând.

Rep.: Ce părere aveţi despre circuitul „Transilvania Motor Ring”?

T.G.: Mă bucur că în oraşul nostru s-a putut construi aşa un circuit. Pe vremea noastră, când am concurat în Centru sau în cartierul Ady a fost foarte periculos, aşa că investiţia este benefică.

Rep.: Când aţi devenit campion naţional pentru prima dată, cum era atmosfera în acest sport?

T.G.: În 1981, când am câştigat primul campionat, am fost foarte bucuroşi. Aveam ambiţia să învingem alţi sportivi care aveau mai multă experienţă decât noi. Primul concurs pe care l-am câştigat nu a fost un campionat naţional, dar bucuria a fost la fel de mare, am primit atunci un imbold ca să construim o motocicletă cu care să le luptăm pentru primele locuri.

Rep.: Funcţionează motocicleta?

T.G.: Acum nu mai funcţionează. Între timp, categoria de concurs cu ataş s-a redus la 500 de centimetri cubi. Când fratele meu s-a retras din activitate, a trebuit să predea piesele primite de la club. Din cauza aceasta nu mai funcţionează, pentru că a trebuit să predăm multe piese.

Tóth Attila: „E nevoie să vină tinerii din urmă, copii”

Reporter: Câte titluri de campion naţional aveţi la activ?

Tóth Attila: Am concurat în anii 80, până în 1990. Am fost de zece ori campion naţional, am participat la categoria 1.000 de centimetri cubi, apoi la 500 de centimetri cubi, împreună cu fratele meu.

Rep.: Cum e reîntoarcerea acasă?

T.A.: Am venit acasă, îmi pare bine că văd aşa lume multă la inaugurarea circuitului, văd multe feţe cunoscute şi mă bucur să mă reîntâlnesc cu prieteni şi cunoştinţe de acasă.

Rep.: Cum vi se pare circuitul „Transilvania Motor Ring”?

T.A.: Circuitul e foarte bine făcut, este după părerea mea la un nivel mondial, şi traseul, şi boxele, totul. Era nevoie de aşa ceva, deoarece la Târgu-Mureş sportul cu motor, motocros sau viteză, era în top în România. Acum e nevoie să vină tinerii din urmă, copii, care să concureze.

Rep.: Cum se făcea sport cu motoare în anii 80?

T.A.: În ziua de astăzi e puţin altfel, e nevoie să ai bani sau sponsori care să acopere din cheltuieli. Cred că odată cu trecerea anilor se va regla şi acest lucru în România. În anii 80 nu era aşa scump, se mai găseau piese la prăvălie, de Trabant, de Wartburg, de Dacia, şi numai cu piesele astea puteai construi un motor. Cadrul şi tot restul am făcut singuri, nu aveam de unde cumpăra şi nici acum nu se cumpără aşa ceva. Carenele le-am făcut tot noi, de asemenea şi vopsitul. Am avut noroc că tatăl nostru avea acasă maşini şi atelier cu strung, că altfel era mai greu. Toţi trei, eu cu tata şi cu fratele meu, lucram la piese.

Rep.: Modelul dumneavoastră de ataş este diferit de cel clasic…

T.A.: Întotdeauna când se făceau fotografii cu motocicleta noastră cu ataş ni se spunea că e o diferenţă de 20 de ani între ataşul nostru şi celelalte clasice. Noi am fost mereu cu un pas înaintea altora şi vă spun cu mândrie că am făcut ataşul fără să avem vreo schiţă. Totul a fost făcut din imaginaţia noastră şi din practică, deoarece înainte am concurat un an cu ataş înalt. După aceea am decis să coborâm puţin ataşul, să fie mai jos şi mai stabil.

A consemnat Alex TOTH

Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regurile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Dublă-lansare marca UCS: aplicația Târgu-Mureș App și încărcătoare solare publice

Luni, 17 decembrie, sub greutatea fulgilor de zăpadă care au acoperit Târgu-Mureșul, în Cetatea Medievală …

Share
Share