Organigramă cu 53 de posturi noi la Sighişoara Administratie
  • alex.toth
  • 0 comentarii
  • 701 Vizualizări

Organigramă cu 53 de posturi noi la Sighişoara

111La finalul şedinţei Consiliului Local al municipiului Sighişoara de joi, 30 iulie, viceprimarul Ionel Gavrilă a acceptat să acorde un interviu publicaţiei noastre despre noutăţile din cadrul instituţiei pe care o conduce. Mandatat să îndeplinească atribuţiile de primar, Ionel Gavrilă s-a declarat mulţumit de noua organigramă şi statut de funcţii al Municipiului Sighişoara, aprobată în respectiva şedinţă a Consiliului Local.

Reporter: În timpul şedinţei de Consiliu Local, aţi anunţat că organizaţi un concurs pentru postul de arhitect şef. Despre ce este vorba?

Ionel Gavrilă: Noi am făcut un transfer unei doamne, Cristina Herţea, de la Consiliul Judeţean Dâmboviţa, nu în calitate de arhitect şef deoarece dânsa nu are atestat pentru a-şi desfăşura activitatea la nivel de municipii. Ea este deocamdată angajata noastră la un alt serviciu. Urmează pe 9 septembrie concursul pentru postul de arhitect şef şi în urma acestuia, care va avea loc la bucureşti, sper să avem arhitect şef. Am avut probleme vis a vis de această funcţie şi doresc să mulţumesc Consiliului Judeţean Mureş pentru sprijinul pe care ni l-a acordat şi ni-l acordă în prezent, şi în mod special îi mulţumesc domnului Ciprian Dobre, preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, şi domnului Răzvan Şipoş, arhitectul şef al judeţului Mureş.

Rep.: Municipiul Sighişoara are de recuperat o serie de sume de la diverse societăţi intrate în insolvenţă. Ne puteţi oferi detalii?

I.G.: Aş putea să vă dau câteva nume de firme care sunt cu datorii foarte mari, şi anume: Dealul Mare SRL – 1.524.314 lei, Santcom SRL – 923.214 lei, Lucforest SRL – 873.545 lei, Consig SA – 851.653 lei, Avicola Codlea & Partenerii SRL – 274.082 lei, Nicovala SA – 245.236 lei, Simat SA – 235.814 lei, Armac SRL – 78.040 lei, Fartec SA – 35.288 lei, Boss Company SRL – 31.088 lei, în total 42 de firme cu un debit de 5.663.982 lei. Pe lângă acestea, mai putem discuta despre suma totală de 1.311.985 lei datorată bugetului local de şapte societăţi cu care suntem în litigiu.

Rep.: Ce şanse sunt ca banii respectivi să fie recuperaţi la bugetul local?

I.G.: N-aş putea în acest moment să vă spun cu exactitate să vă spun ceea ce s-ar putea recupera, de la caz la caz. Eu zic că e cel mai bine să reactualizăm această listă în fiecare lună sau trimestrial.

Rep.: De ce e important ca municipiul Sighişoara să facă parte din proiectul „Târgu-Mureş, Capitală Culturală Europeană 2021?”

I.G.: Proiectul este de o importanţă majoră deoarece noi avem în perspectivă, în strategia municipiului Sighişoara, acest tip de proiect. Cetatea Sighişoara în acest moment suferă foarte mult în ceea ce priveşte lucrările care ar trebui făcute pentru supravieţuire. Vă mărturisesc că turnurile din Cetate şi respectiv zidurile Cetăţii au probleme foarte, foarte mari, şi ca să ieşim în faţă pentru un Plan Urbanistic bine pus la punct, care în acest moment nu există – mă refer la turnuri şi ziduri, cu excepţia Turnului cu Ceas unde partea cadastrală este în regulă, în rest nu avem nimic pregătit pentru a face paşii următori. Sigur, că în momentul în care o să avem şi arhitect şef sper să rezolvăm această problemă foarte repede şi mi-aş da un termen până la finele anului să fie rezolvată, însă avem probleme cu Planul Urbanistic General care are ca termen de valabilitate data de 31 decembrie 2015. Tot cu ajutorul arhitectului şef se pot intreprinde măsuri astfel încât să acest Plan Urbanistic General să fie finalizat la timp şi aprobat pentru mai mulţi ani. Sper ca acest Plan Urbanistic General să fie aprobat prin Ordonanţă de Urgenţă şi să ne folosim de cel existent, ar fi o variantă care să salveze situaţia de la Sighişoara. Revenind la întrebarea dumneavoastră, noi avem nişte teme pe care trebuie să ni le facem săptămânal sau bisăptămânal, ori de câte ori este nevoie. Ne preocupă în mod deosebit toate domeniile, în special viitoarea variantă de ocolire deoarece trebuie neaparat ca Sighişoara să aibă aşa ceva, deoarece transportul efectuat pe E 60, chiar prin mijlocul municipiului, trebuie rezolvat. Vom reveni cu amănunte despre această asociere în momentul în care vom avea mai multe date.

Rep.: Ce înseamnă noua organigramă aprobată de Consiliul Local?

I.G.: Va putea rezolva anumite probleme pe care noi le avem la nivel de departamente, birouri sau servicii din cadrul Primăriei. Cele mai mari lacune le avem la Serviciul juridic, Relaţii cu publicul, Patrimoniu şi Poliţie Locală. În acest moment, pot declara că Departamentul Economic funcţionează foarte bine. Pe lângă aceste compartimente cu probleme în ceea ce priveşte numărul de salariaţi, trebuie să amintesc şi compartimentul legat de Asociaţia Turistică Sighişoara, pentru că aici avem lacune şi trebuie să găsim oameni de specialitate astfel încât problemele să fie rezolvate pentru că acest compartiment este foarte important pentru municipiul Sighişoara. În total, prin această hotărâre s-au înfiinţat 28 de posturi – funcţii publice, după cum urmează: câte nouă la Direcţia Relaţii Publice şi Comunicare şi la Direcţia Generală Arhitect Şef, cinci la Serviciul Administraţie Publică Locală, câte două la Compartimentul Resurse Umane şi la Serviciul Tehnic, investiţii-urmărire contracte, monitorizare servicii de utilităţi publice şi unul la Direcţia Economică. De asemenea, s-au înfiinţat şi 25 de posturi – personal contractual: câte cinci la Direcţia Relaţii publice şi comunicare, Centrul Naţional de Promovare şi Informare Turistică şi Direcţia Generală Arhitect Şef, trei la Muzeul de Istorie, câte două la Serviciul Public Asistenţă Socială, Biroul Logistic, aprovizionare tehnico-materială şi administrativă şi Biblioteca municipală şi unul la Serviciul Administraţie Publică Locală.

 

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE