Sistem modern de porţionare-livrare a hranei la Spitalul Clinic de Urgenţă Reportaj
  • teodora.mindru
  • 0 comentarii
  • 915 Vizualizări

Sistem modern de porţionare-livrare a hranei la Spitalul Clinic de Urgenţă

Un sistem modern de pregătire şi livrare a hranei pentru 1.200 de pacienţi internaţi la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu-Mureş, o economie anuală de aproximativ 100.000 euro, o mâncare care se păstrează caldă cel puţin două ore de la porţionare şi o servire care se conformează standardelor europene de igienă. Investiţia, cea mai mare la acest nivel din România, asigurată de Societăţile Azomureş şi Linde Gaz şi Consiliul Judeţean Mureş, reprezintă încă un pas important în transformarea Târgu-Mureşului în primul centru medical de referinţă din România.

„Cea mai mare investiţie la acest nivel din România”

Sistemul modern de porţionare-livrare a hranei în tăvi compacte pentru fiecare bolnav înseamnă creşterea calităţii serviciilor din punct de vedere al alimentaţiei acordate pacienţilor şi elimină pierderile pe parcursul procesului de repartiţie a mâncării. Dr. Ovidiu Butuc, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu-Mureş, a transmis că implementarea noului sistem este un pas important în transformarea Târgu-Mureşului în primul centru medical de referinţă din România şi le-a mulţumit celor care au ales să investească în acest sistem. „Aş vrea să mulţumesc, în primul rând, celor care s-au implicat în realizarea acestui proiect. Aş începe cu cei doi sponsori: Azomureş, reprezentată prin directorul economic Peter Liptak, şi Societatea Linde Gaz România, reprezentată prin doamna directoare Iulia Oprea. Aş vrea să mulţumesc şi preşedintelui Consiliului Judeţean Mureş pentru tot sprijinul acordat în privinţa realizării tuturor modificărilor de infrastructură. Nu în ultimul rând aş vrea să mulţumesc echipei de la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu-Mureş, care, într-un timp extrem de scurt, a reuşit să se adapteze noilor cerinţe impuse de implementarea acestui sistem şi să realizeze ceea ce reprezintă cea mai mare investiţie la acest nivel din România, şi anume implementarea unui sistem modern, european, de porţionare şi pregătire plus livrare a hranei pentru pacienţii internaţi în Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu-Mureş. Vreau să subliniez faptul că oportunitatea unui astfel de sistem a apărut în urma acelei consideraţii pe care trebuie să o avem toţi cei care lucrăm în sistemul medical, şi anume că pacientul trebuie să fie în centrul atenţiei noastre. Plecând de la această premisă, trebuie să asigurăm toate serviciile, atât medicale, cât şi nemedicale de cea mai bună calitate conforme cu normativele şi standardele europene. Din acest punct de vedere am toată încrederea că în cel mai scurt timp Târgu-Mureşul va deveni primul centru medical de referinţă din România. Prin realizarea acestei investiţii primul pas a fost făcut”, a precizat dr. Ovidiu Butuc.

Economii de aproape 100.000 euro anual

Odată cu noul sistem modern de porţionare-livrare a hranei, se vor economisi aproximativ 100.000 euro anual. „Prin implementarea acestui sistem, la nivelul spitalului se vor realiza economii majore cuprinse şi estimate în urma studiilor de fezabilitate între 90.000 şi 100.000 euro pe an. 1.200 de pacienţi vor fi asiguraţi zilnic cu ajutorul acestui sistem”, a subliniat dr. Ovidiu Butuc.

„Pacienţii au nevoie de un astfel de sistem”

Peter Liptak, director economic la Azomureş, a precizat că societatea a fost sponsorul majoritar şi a subliniat că în acest proiect nu a contat neapărat suma, ci pacienţii. „Pot să vă spun că noi am fost sponsorul majoritar al acestui proiect. Am contribuit cu mai mult de jumătate din suma investiţiei pe care n-aş vrea să o dezvălui, pentru că nu suma este importantă pentru noi. Am decis să investim în acest sistem, pentru că pacienţii au nevoie de un astfel de sistem de porţionare a hranei cât timp sunt internaţi în spital”, a precizat Peter Liptak.

Iulia Oprea, directorul Departamentului Health Care din cadrul Linde Gaz România, a afirmat că societatea s-a implicat în acest proiect, pentru că Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu-Mureş este un centru medical de referinţă. „Obiectul nostru de activitate este furnizarea gazelor industriale şi considerăm că Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu-Mureş este unul de referinţă şi merită proiect care poate nu se vede. Societatea Linde Gaz a încercat în ultimul timp să se implice în astfel de activităţi sociale şi să sponsorizeze proiecte de genul acesta, nu numai în spitale, ci şi în proiecte pentru protecţia mediului sau alte iniţiative”, a precizat Iulia Oprea.

Condiţii de hrană la nivelul spitalelor private

Ciprian Dobre, preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, a transmis că datorită contribuţiei sponsorilor, condiţiile de hrană din Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu-Mureş sunt la nivelul spitalelor private, ceea ce înseamnă un progres extraordinar. „Astăzi avem posibilitatea să observăm că şi într-un spital de stat condiţiile de hrană sunt la nivelul spitalelor private. Din acest punct de vedere cred că a aduce în spital 1.200 de porţii zilnic la un astfel de standard, adică la 65 de grade, constituie evident un progres extraordinar şi reprezintă ceea ce putem noi să facem pentru pacienţi, ca administraţie. Pe de altă parte, trebuie să spun că de la construirea acestui spital nu s-a schimbat nimic în ceea ce priveşte prepararea şi servirea hranei. Acum o lună de zile, hrana încă era luată cu cărucioare şi în oale, aşa cum este într-o gospodărie privată. Iată că astăzi, prin contribuţia celor doi sponsori, avem posibilitatea să arătăm oamenilor că societăţile comerciale, adică mediul privat, readuc în societate, către pacienţii Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu-Mureş o parte din ceea ce iau din societate”, a spus Ciprian Dobre.

„Avem mulţumirea şi siguranţa că de la noi a plecat mâncarea în mod corespunzător”

La Blocul Alimentar se lucrează de zor zi de zi. Oamenii de aici au avut grijă mereu ca mâncarea să ajungă la pacienţi în cele mai bune condiţii, însă acum lucrurile s-au schimbat şi simplificat. Datorită sistemului, mâncarea rămâne caldă cel puţin două ore de la porţionare, bucătarii având, de asemenea, mulţumirea şi siguranţa că aceasta a plecat de la Blocul Alimentar în mod corespunzător. „Recipientele păstrează mâncarea caldă cel puţin două ore, pentru că nu toţi pacienţii pot mânca în acelaşi timp. Unii sunt la investigaţii, alţii nu se simt bine. Înainte se distribuia mâncarea în oale şi cratiţe, iar acum, odată cu noul sistem, avem siguranţa că am eliberat tot ce s-a pregătit pentru bolnavi în cele mai bune condiţii, cu numărul exact de porţii şi în funcţie de regim. Avem mulţumirea şi siguranţa că de la noi a plecat mâncarea în mod corespunzător”, a spus bucătarul-şef de la Blocul Alimentar.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari


Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE