Controale pe Aeroporturi Social
  • admin
  • 0 comentarii
  • 44 Vizualizări

Controale pe Aeroporturi

10875_aeroport.gifANPC verifica în aceste zile modul în care companiile aeriene care nu si-au putut efectua cursele au acordat asistenta pasagerilor care platisera biletele pentru zborurile respective. Masurile dispuse împotriva operatorilor economici care nu au respectat drepturile pasagerilor vor fi facute publice în momentul finalizarii controalelor. Chiar daca, în aceasta perioada, la sediul Oficiului pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti au fost înregistrate doar 7 reclamatii referitoare la întârzieri sau anulari de zboruri, în prezent, inspectorii de la Inspectoratul Regional pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti – Ilfov verifica daca toate companiile aeriene de mai sus au respectat drepturile pasagerilor reglementate prin Regulamentul CE 261/2004 privind drepturile pasagerilor la asistenta si compensare în caz de refuz la îmbarcare, anulare sau întârziere prelungita a zborurilor si anume: informarea în scris a fiecarui pasager cu privire la drepturile pe care acestia le au în cazul în care zborul este întârzit cu mai mult de 2 ore sau anulat; deservirea pasagerilor: oferirea de mese si bauturi racoritoare direct proportionale cu timpul de asteptare; cazare hoteliera (o sedere de una sau mai multe nopti sau, în cazul în care este necesar, o sedere suplimentara fata de cea prevazuta de pasager); transportul dintre aeroport si locul cazarii (hotel sau altele); dreptul la doua apeluri telefonice gratuite si dreptul de a trimite gratuit mesaje prin telex, fax sau e-mail; posibilitatea de a alege între rambursarea, în termen de sapte zile, a întregului cost al biletului, la pretul de achizitie (pentru partea sau partile de calatorie neefectuate si pentru partea sau partile deja efectuate, în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul de calatorie initial al pasagerului), împreuna cu, daca este cazul, un zbor de retur la punctul de plecare initial, cât mai repede posibil. Pentru faptul ca pasagerii nu au fost informati în scris cu privire la drepturile pe care le au, compania poate fi sanctionata cu amenda cuprinsa între 300 si 500 lei, pentru fiecare pasager, iar pentru faptul ca pasagerilor nu li s-a acordat asistenta, amenda este cuprinsa între 800 si 1800 lei, pentru fiecare pasager în parte. În ceea ce priveste situatia înregistrata la aeroportul din Bacau, la interventia Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Bacau, compania Blue Air care opera zborul spre Torino din data de 03.01.2008, având 165 de pasageri înregistrati, a oferit acestora asistenta pâna la efectuarea zborului.
Din datele primite de la Aeroportul Henri Coanda – Bucuresti, în perioada 2 – 5 ianuarie 2007 au fost 76 de zboruri întârziate (decolari si aterizari) mai mult de 120 minute, curse ale urmatoarelor companii aeriene:
Aeroflot Russian International; Air France; Air Malta; Alitalia; Austrian Airlines; British Airways; Carpatair; Cimber Air; Lufthansa; EL-AL Israel Airlines; European Air Transport; KLM-Royal Dutch Airlines; LTE International Airways; Malev; Myair; Romavia; Sunexpress Operation; Swiss International Airlines; Syrian Arab Airlines,; Tarom; TNT European Air Network; Turk Hava Yollari; Wizz Air

(S.G.)

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE