Pe primele 6 luni ale anului 2006, producătorul de mobilă mureşean Ilefor a raportat o cifră de afaceri de 2,6 milioane de euro, circa 9,3 milioane RON, faţă de valoarea de 2,5 milioane de euro, circa 9,1 milioane RON, înregistrată în aceeaşi perioadă a anului trecut. Reprezentanţii societăţii Ilefor nu au putut fi contactaţi până la închiderea ediţiei.
Pe fondul unei pieţe europene de mobilă care se găseşte în continuare în recesiune, cifra de afaceri a societăţii a avut de suferit faţă de anul 2004, când aceasta s-a situat la valoare de 8,9 milioane de euro, la o capacitate totală de producţie a societăţii de 9 milioane de euro. Piaţa europeană de mobilă a afectat societatea Ilefor, mai ales că peste 60 la sută din producţia totală merge la export.
Societatea Ilefor a estimat pentru acest an o cifră de afaceri de 6 milioane de euro, în creştere cu 10 la sută faţă de 2005. Din această valoare de 6 milioane de euro, societatea estimează o vânzare de 2 milioane de euro, pe piaţa externă şi de 4 milioane pe segmentul de export, în contextul în care piaţa internă de mobilă se apropie de 500 de milioane de euro pe an, din care circa 30 la sută o reprezintă importurile.
În vederea apropierii de integrarea în Uniunea Europeană, Ilefor a bugetat pentru 2006 în investiţii, 750.000 de euro, în special pentru un plan de dezvoltare a capacităţilor de producţie şi pentru alinierea la standardele de mediu europene, plan demarat în 2005, când a fost investit peste un milion de euro. Prin acest plan societatea mureşeană a reuşit să crească productivitatea muncii prin reducerea numărului de angajaţi cu 10 la sută faţă de 2005.
Pentru exporturile firmei Ilefor, principalii beneficiari sunt firme din Franţa şi Belgia, cât pentru piaţa autohtonă, principalul client este reţeaua de magazine Mobexpert care achiziţionează circa 20 la sută din producţia realizată în societate. (R.M.)
Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:
Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri
Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor
”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”
Clean-up. Curajul Mădălinei
Povestea lui Mircea
Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri
De asemenea, verificati
FOTOREPORTAJ. Grupul MAVI, Centenar aniversat ”în familie”
Distribuie Aproximativ 600 de foști și actuali angajați ai firmelor IRUM și MAVIPROD, principalele companii …