Raportul sefilor educatiei Invatamant
  • admin
  • 0 comentarii
  • 36 Vizualizări

Raportul sefilor educatiei

9846_inv.gifInspectoratul Scolar Judetean Mures a prezentat marti raportul analiza privind starea invatamantului muresean in anul scolar trecut. Noul sef al ISJ Mures, Mircea Prozan le-a transmis directorilor ca ii vrea manageri ca-n sistemul privat, dar nu le-a explicat deloc care sunt argumentele noii echipe de conducere a ISJ.
"Este o echipa noua la ISJ care s-a schimbat atat in formula de conducere cat si in compartimente. Eu personal le multumesc colegilor pentru ca acum am avut ce prezenta", a declarat inspectorul scolar general adjunct Albertini Zoltan. Printre cele mai importante probleme ale invatamantului muresean expuse de acesta se numara: orele optionale – foarte multe neavizate de inspectorii de specialitate, cu o structura necorespunzatoare si programe incomplete; tezele cu subiect unic – foarte multi directori au fost "delasatori" si au intarziat la preluarea subiectelor. In prinvinta invatamantului prescolar Albertini Zoltan a vorbit despre o crestere demografica ce a dus la necesitatea suplimentarii cu 25 a numarului de posturi de educatoare. Despre colaborarea cu primariile pentru coordonarea lucrarilor de modernizare – reabilitare unitati de invatamant, Albertini a spus ca "n-a prea functionat".
Efort pentru copiii diabetici
"Exista 85 de copii diabetici in invatamantul muresean, trebuie sa amenajam locatii speciale pentru ca ei sa-si administreze insulina in intervalele orare necesare. N-am primit inca situatia exacta pe scoli dar in momentul in care o voi avea, vom face o sedinta de instruire cu acei directori impreuna cu Autoritatea de Sanatate Publica Mures", a mai anuntat Albertini Zoltan.
Forma noua de sedinta
Daca acum sefii invatamantului muresean se reunesc cu directorii din judet in sedinta comuna o data, maxim de doua ori pe an, la analiza starii invatamantului pe semestre sau pe an scolar, aceste sedinte s-ar putea realiza mai des. "Am propus Consiliului de Adminsitratie al Inspectoratului Scolar Judetean sa gasim o alta solutie pentru a ne intalni, e bine sa comunicam mai des. Trebuie sa gasim o alta formula a dezbaterilor bazata pe raspunsuri la intrebarile directorilor care sunt foarte multe", a spus presedintele Sindicatului Spiru Haret Mures, Ioan Sacarea.
Probleme in gradinite:
In cadrul raportarii au fost intocmite si analize pe elemente pozitive, dar si puncte slabe ale sistemului educational. La capitolul puncte slabe ale invatmantului prescolar au fost enumerate urmatoarele constatari: in unele gradinite nu sunt asigurate conditiile necesare activitatilor instructiv-educative; in mediul rural înca mai sunt gradinite în care nici dotarea minimala nu exista; in gradinitele cu program prelungit numarul copiilor cuprinsi depaseste cu mult numarul maxim stabilit de lege; lipsa profesorilor de sprijin, a psihopedagogilor mai ales în mediul rural; neimplicarea unor directoare si cadre didactice în dezvoltarea bazei materiale în identificarea resurselor extrabugetare; cultivarea sentimentului neputintei – "nu sunt fonduri", "nu se poate mai mult în conditiile actuale". Au fost trecute la amenintari nevoia de fonduri mai mari pentru reabilitarea, dotarea tuturor gradinite din judet; lipsa de interes manifestata de unele cadre didactice pentru nou, pentru propria perfectionare si prezenta slaba în gradinite a psihologilor scolari care ar sprijini copiii cu nevoi speciale. Constatarile negative dupa inspectiile din gradinite sunt urmatoarele: educatoarele stagiare si suplinitorii necalificati întâmpina greutati în elaborarea planificarilor calendaristice, în elaborarea programelor pentru activitatile optionale; sunt gradinite din care lipseste sectorizarea mediului educational pentru desfasurarea jocurilor si a activitatilor alese; in unele gradinite lipsesc materiale didactice, echipamentele didactice, sau sunt deteriorate, inadecvate vârstei.

Stadiul ISJ
"Interesul nostru este sa facem un invatamant de performanta asa cum vrea mediul de afaceri. Daca ceea ce facem nu e bine receptat inseamna ca mai avem mult de lucru. Sa nu uitam ca acesti copii, actualmente elevi pe urma studenti, se vor integra in mediul economic, unde daca esti educat, esti pregatit. Faci fata, daca nu, dai faliment", a declarat Mircea Prozan, inspector scolar general
Puncte tari pe care si le-a atribuit ISJ Mures:
ISJ Mures a reusit o colaborare eficienta si productiva atât cu MEdC, cât si cu autoritatile locale si judetene cu responsabilitati în domeniul educatiei;
Colaborarea cu celelalte organizatii cu preocupari în domeniul educatiei si cu institutiile de învatamânt superior s-a realizat în conditii foarte bune, materializându-se în activitati interesante cu caracter formativ si educativ;
Conducerile unitatilor de învatamânt au perceput rolul de consilier al ISJ, în special în legatura cu diseminarea în teritoriu a prevederilor legate de procesul de descentralizare a învatamântului preuniversitar;
S-au organizat si desfasurat activitati educative cu mare impact asupra tinerilor, pe teme de actualitate, mediatizate prompt în presa;
S-a realizat o informare corecta a populatiei în legatura cu activitatile si realizarile din domeniul educativ;
S-a realizat o colaborare eficienta cu mass-media.
Autocritica ISJ – puncte slabe
Comunicarea dintre ISJ si unitatile de învatamânt este uneori greoaie si înceata. Aceasta carenta va fi remediata prin dezvoltarea zonelor de coordonare si consultanta educationala;
Lipsa de experienta în relatiile cu presa, a purtatorului de cuvânt a ISJ Mures;
Insuficienta informare a departamentului, în legatura cu diversele activitati ce tin de imaginea unitatilor de învatamânt.

Mai multi bani pentru profii de la BAC
In baza experientei acumulate dupa organizarea examenului national de Bacalaureat, ISJ Mures a intocmit o lista de propuneri si sugestii:
Gradul de dificultate al subiectelor în anumite cazuri nu a tinut cont de numarul de ore a profilului saptamâna
Se impune atentionarea unitatilor scolare cu privire la introducerea corecta a informatiilor în baza de date de la comisii
Persoanele implcate în examen sa parcurga module de pregatire prin CCD
Pentru disciplinele umaniste trebuie conceput un sistem de evaluare care sa permita si manifestarea creativitatii candidatilor
Inainte de a fi trimise lucrarile contestate la recorectare, sa fie vazute de elev si un parinte care sa primeasca lamuriri asupra notarii de la un cadru specializat, în felul acesta se vor economisi timp si bani
Având în vedere volumul mare de munca, responsabilitatea si timpul îndelungat necesar Comisiei judetene pentru gestionarea în bune conditii a examenului de bacalaureat, consideram ca fiind total necorespunzatoare retributia , care este chiar mai mica cu cea a unui membru dintr-un centru de examen, sugeram reconsiderarea platii personalului implicat, în concordanta cu activitatile realizate de acesta
Propunem ca Metodologia de BAC 2008 sa contina explicit sarcinile Comisiei de Contestatii cu retributia aferenta si a membrilor comisiilor
Examenul de bacalaureat sa nu suporte nici un fel de modificari ulterioare, din momentul aparitiei Metodologiei de organizare si desfasurare a acestuia, pentru a evita momentele de confuzie si deruta create în rândul elevilor, parintilor si a profesorilor
Sa se acorde atentie sporita la redactarea subiectelor de examen si la traducerea lor în limba materna pentru a nu mai interveni în timpul desfasurarii probelor de examen
Propunem organizarea examenului de bacalaureat în sistem european, prin diferentierea pe nivele de dificultate

Ionut OPREA

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE