Sighişoara rămâne fără Euro-gară Eveniment
  • admin
  • 0 comentarii
  • 98 Vizualizări

Sighişoara rămâne fără Euro-gară

940_Sighisoara.gifÎn Sighişoara, trei lucrări de construcţie propuse pentru anul 2005 nu îşi vor găsi finalizarea din lipsă de fonduri. Deşi calitatea drumurilor lasă de dorit iar construcţia euro-gării este gata doar pe jumătate, lipsa banilor îi obligă pe sighişoreni să mai aştepte până când oraşul va fi pus la punct.

Din punct de vedere al calităţii drumului, cartierul Viilor este una dintre cele mai defavorizate zone din Sighişoara. În ciuda numeroaselor reclamaţii şi a listelor cu semnături pe care le-au depus la primărie, locuitorii de aici nu mai speră că acest drum va fi reparat curând. "Gândim, tăcem şi facem", spune primarul Dorin Dăneşan. Acesta a explicat că reparaţiile la drumurile din cartierul Viilor erau prevăzute pentru anul 2005 dar că, în continuare, banii lipsesc. Fiind o zonă cu trafic foarte greu, autorităţile locale iau în discuţie posibilitatea introducerii unei taxe pentru fiecare camion care trece pe acolo. Colaborând cu firmele care au punct de lucru în acea zonă, banii din această taxă ar avea ca destinaţie repararea drumului". Să nu uităm că pe 7 noiembrie există o întreprindere foarte mare, fabrica de cărămidă, care în lunile aprilie-noiembrie produce cel mai mult. Şi mai sunt şi altele care operează în zonă. Dacă nu erau acestea, drumul acela era foarte bun şi acum pentru exploatarea zonei", consideră Dăneşan.

Podul peste Târnavă a căzut

Cel puţin câteva porţiuni din drumurile pline de gropi din cartierul 7 noiembrie ar fi putut fi ocolite de şoferi dacă se reuşea construcţia podului peste Târnava Mare. În luna decembrie, Consiliul Local a aprobat documentaţia, costurile ridicându-se la aproximativ 70 de miliarde de lei. Studiul de fezabilitate prevedea realizarea unui pod şi a unui drum în lungime de 560 de metri, care să facă legătura între cartierul Târnava II (Bărăgan) şi strada Viilor, paralel cu podul de cale ferată. Primarul Sighişoarei recunoaşte că nici acest proiect nu se poate realiza, tot din lipsă de fonduri. La fel s-a întâmplat şi cu zidul fonic de-a lungul căii ferate sau cele 160 de noi locuinţe ANL promise anul trecut.

Eurogara, gata pe jumătate

Singurul proiect de amploare în care autorităţile locale şi-au pus mari speranţe că va fi finalizat anul acesta este eurogara. Fosta gară este dărâmată în proporţie de 70%, dar lucrările nu pot continua din cauza fondurilor – care, paradoxal, există, dar sunt blocate. Ghişeele sunt amplasate în containere, iar la liniile de cale ferată nu se poate ajunge decât printr-un pasaj subteran insalubru, îmbâcsit de un miros înţepător şi de pe ai cărui pereţi cade tencuiala. "Am speranţe că va fi bine. Deşi acest proiect nu aparţine de ministerul Lucrărilor Publice, noi le-am cerut ajutorul şi ni s-a promis tot sprijinul în găsirea sumei de bani necesare pentru a duce lucrările la sfârşit", a mai spus primarul municipiului. După vechiul proiect, lucrările trebuiau finalizate în toamna acestui an. Termenul nu va putea fi respectat. Autorităţile şi localnicii speră ca anul viitor să fie unul mai bun. Proiectul de construcţie este integrat în arhitectura oraşului şi face parte din programul de reabilitare şi modernizare a 15 gări, prevăzut printr-o hotărâre de guvern. Valoarea investiţiilor se ridică la suma de 60 de milioane de dolari.

Florentina CÃLUGÃR

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE