Slalom printre sinceritate, prefăcătorie şi înţelegere Monden
  • admin
  • 0 comentarii
  • 79 Vizualizări

Slalom printre sinceritate, prefăcătorie şi înţelegere

2910_slalom.gif
Relaţiile la locul de muncă ne dau destule motive să fim, după ce ieşim din birou, relaxaţi sau un pachet de nervi. Numai de noi depinde ca acestea să fie armonioase sau butoaie cu pulbere.

O problemă a eficienţei activităţii în grup o reprezintă apariţia conflictelor. Potrivit profesorului Michael A. West există mai multe tipuri de conflicte care pot apărea în cadrul unui grup: cele legate de sarcină, de activitate, apoi cele legate de funcţii, rolurile din echipă şi, în final cele interpersonale.
Desigur, conflictele pot avea şi un rol pozitiv, constructiv; ele sunt chiar necesare uneori. Existenţa conflictului poate fi explicată prin diversitatea persoanelor care alcătuiesc o echipă, prin diferenţele de opinie. Disputele frecvente, indiferent din ce tip de conflict fac parte şi care sunt percepute ca supărătoare pot să distrugă relaţiile. Nu toate persoanele percep discuţi în contradictoriu ca pe o polemică. Cele mai grave conflicte sunt cele interpersonale.
Soluţii
Dacă se încearcă evitarea conflictelor este posibil ca acestea să reapară mai târziu; evitarea nu este o cale de rezolvare, ci doar de amânare a izbucnirii lui. Dacă încercăm să-i mulţumim pe toţi ceilalţi, pierdem din vedere propriile noastre dorinţe iar aşteptările celorlalţi vor creşte mereu. Dacă luptăm din răsputeri pentru a câştiga cu orice preţ, riscăm să nu mai luăm în considerare părerile celorlalţi. Pot să apară, astfel, resentimente, sursa viitoarelor conflicte. Compromisul e mai avantajos decât celelalte, dar nimeni nu va fi mulţumit. Colaborarea rămâne singura soluţie de câştig pentru toate părţile.
Vă prezentăm zece lucruri care nu se fac niciodată la serviciu:
l Nu te îmbrăca de parcă te-ai duce la o petrecere deoarece nimeni nu te va lua în serios.
l Nu încerca să obţii totul prin seducţie. Poţi rata o colaborare mult mai serioasă şi obţine doar un statut de uşuratică.
l Nu vorbi de rău alţi colegi care nu sunt de faţă; ceilalţi îşi vor imagina că aşa procedezi şi atunci când lipsesc ei.
l Nu spune tuturor dacă ai făcut-o lată cu o seară înainte; povestea poate fi savurată doar pe moment, dar cu siguranţă că vei deveni ţinta multor ironii.
l Nu critica dacă nu ai o soluţie; poate că unii încearcă să găsească soluţii, îşi asumă riscuri şi nu vor privi cu bunăvoinţă criticile tale.
l Nu trimite mailuri foarte personale de pe adresa firmei; pentru că sunt şanse foarte mari să-ţi fie citite.
l Nu te plânge de câte ori ai ocazia de ceea ce faci; pentru că nimic nu este mai neplăcut decât să lucrezi cu cineva căruia nu-i face nici o plăcere munca pe care o face.
l Nu te subaprecia singură; nimeni nu se dă în vânt să laude şi să răsplătească. De obicei trebuie să lupţi pentru ceea ce este al tău, de drept. Dacă tu nu eşti sigură pe tine, cum ar putea fi alţii?
l Nu ocoli colegii; oricum ai lua-o cea mai mare parte ţi-o petreci la serviciu. Dacă alegi să te izolezi în toate aceste ore, viaţa ta va fi un calvar.
l Nu fi lingău; şeful pe care îl periezi şi aprobi mereu ştie că nu eşti sinceră, iar ceilalţi colegi cu care te porţi îngrozitor te vor detesta. Avantajele pe care le obţii sunt de scurtă durată.

Cora MUNTEAN

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE