Elevii-problema, comasati în clase de excelenta Social
  • admin
  • 0 comentarii
  • 42 Vizualizări

Elevii-problema, comasati în clase de excelenta

p_4_2_21.jpg

În cadrul lucrarii „Nisele de piata, modalitate de modernizare a procesului educational”, realizata de profesoara Eugenia Somesan de la Liceul Pedagogic „Mihai Eminescu” din Târgu-Mures, sunt oferite solutii pentru educarea cu succes a elevilor care uneori dau batai de cap dascalilor din cauza cazurilor de indisciplina. Materialul lanseaza varianta înfiintarii de clase de elevi-problema care creeaza dificultati dascalilor, dar care sunt dotati din punct de vedere intelectual. „În prezent avem acele clase de excelenta care ar trebui sa functioneze în programul de sâmbata prin care elevii dotati sa participe la ore mai condensate pentru aprofundarea unor teme în vederea obtinerii de performante la olimpiade si concursuri. În materalul pe care îl prezint voi veni cu o propunere si anume înfiintarea, dupa acest model, a unor clase cu asa numitii elevi-problema. Ma refer la acei elevi care sunt destepti dar care creeaza probleme dascalilor”, a explicat Eugenia Somesan.

Conducerea Inspectoratului Scolar General, incantata de proiect
Având 34 de ani experienta la catedra, profesoara de matematica este de parere ca existenta unor astfel de clase ar fi benefica atât pentru cadrele didactice cât si pentru elevi. „Câtiva din acesti elevi-problema mi-au spus ca fac rautati din cauza ca se plictisesc la ore, dar mi-au garantat ca daca ar fi mai multi într-o clasa n-ar mai face prostii în timpul cursurilor. De asemenea, dascalul este frânat sa se ocupe de ei de marea masa a elevilor din clasa, însa daca ar exista astfel de clase, profesorii ar avea satisfactia utilitatii”, a precizat profesoara.
Invitat la simpozion, inspectorul scolar general Ion Tusnea s-a declarat de acord cu un astfel de proiect, care ar îmbunatati climatul din salile de clasa si chiar performantele la învatamânt.
„Ideea e mai veche, dar aplicata as sustine-o. Personal am mers întotdeauna pe mentinerea unui mediu concurential în clase. Aceasta concurenta apare atunci când elevii sunt de acelasi nivel de pregatire. În cadrul claselor eterogene din punct de vedere al elevilor, concurenta e mai putin evidenta, ea exista doar la nivelul a trei-patru elevi de la vârf. Ideea are si anumite aspecte psihologie care ar trebui analizate cu grija ca sa nu exista repercursiuni negative”, a spus Ion Tusnea.
Simpozionul national „Instructie si educatie în scoala contemporana” va avea loc sâmbata, 17 ianuarie, la sediul Liceului pedagogic „Mihai Eminescu” din Târgu-Mures.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE