Home / Eveniment / 5307 dosare pe rolul instaţei din Sighişoara

5307 dosare pe rolul instaţei din Sighişoara

Distribuie

4_24.jpgJudecătoria Sighişoara a fost înfiinţată în anul 1871, sub denumirea de Judecătoria de Ocol Sighişoara. Clădirea în care aceasta funcţionează în prezent a fost construită în anul 1907. În prezent la Judecătoria Sighişoara îşi desfăşoară activitatea numai patru judecători, din şapte. Judecătorul Cornelia Pop, preşedintele instanţei ne-a relatat în interviul ce urmează, cu ce probleme se confruntă această instanţă şi ce presupune a fi judecător la o asemenea instanţă.

Reporter: Care este raza teritorială de competenţă a Judecătoriei Sighişoara?
Cornelia Pop: Raza teritorială a Judecătoriei Sighişoara acoperă o suprafaţă destul de considerabilă. Spre Târgu-Mureş până la Bălăuşeri, zona până la Sovata. Înspre judeţul Sibiu până la comuna Daneş, Seleuş, iar înspre judeţul Braşov până la Saschiz. Putem spune că instanţa este destul de aglomerată, din punctul de vedere al numărului de cauze.

Rep.: Ce volum de dosare aţi avut anul trecut?
C.P.: În 2010 am avut înregistrate 3835 de dosare, la care se adaugă câteva zeci de dosare declinate de la alte instanţe, care în sistemul Ecris îşi păstrează numărul de înregistrare de la prima instanţă, dar practic dosarul se judecă la noi. Dacă ţinem cont şi de acestea avem pe rolul instanţei 4014 dosare, din care 196 la secţia de penal şi 3818 sunt cauze civile. Stocul de dosare la începutul anului 2010 a fost de 1209. Astfel, volumul total de dosare ajunge la 5307.

Rep.: Lucraţi cu schema de posturi completă?
C.P.: În acest moment, începând cu luna noiembrie a anului trecut am rămas patru judecători deoarece una dintre colegele noastre se află în concediu prenatal. Schema noastră prevede şapte posturi de judecători, unul dintre acestea este vacant, avem un judecător delegat la judecătoria Târnăveni şi astfel, în acest moment funcţionăm destul de dificil. Una dintre colegele noastre şi-a făcut acum de curând cerere de intrare în avocatură şi pe 4 februarie va susţine interviul aşa că pot spune că ne este teamă că vom rămâne numai trei judecători, în condiţiile în care eu am deja decizia de pensionare pentru că am 25 de ani vechime în magistratură. Voi veni atât timp cât îmi va permite sănătatea.

Rep.: De câţi judecători aţi avea nevoie?
C.P.: În condiţiile de azi, dacă am funcţiona cu schema întreagă ne-am descurca destul de bine la volumul de dosare pe care îl avem. Dacă ne comparăm, însă cu ţările din Uniunea Europeană în care am intrat şi noi cu succes, probabil că nu ar fi suficienţi nici şapte judecători.În ceea ce priveşte personalul auxiliar pot spune că stăm destul de bine.

Rep.: Funcţionaţi într-o clădire destul de veche. Vă este suficient acest spaţiu pentru desfăşurarea activităţii?
C.P.: Problemele cu spaţiul sunt pe cale de a fi rezolvate. Noi avem la parter Biroul de Carte Funciară. Chiar acum de curând s-a pus în executare evacuarea acestuia. Ei stau de aproximativ doi ani aici în condiţiile în care există o hotărâre judecătorească de evacuare. Au fost păsuiţi pentru a-şi putea găsi un spaţiu unde să funcţioneze. Au avut destule probleme pentru că acolo există o arhivă voluminoasă şi au nevoie de un spaţiu suficient de mare. O dată pusă hotărârea în executare vom avea cinci biruri în care ne vom putea organiza mai bine.

Rep.: Este operaţional noul sistem ECRIS IV?
C.P.: Înainte de sărbători a fost introdus sistemul ECRIS IV care merge destul de greu. Azi (n.r. – ieri) a căzut de două ori şi a trebuit să aşteptăm destul de mult să repornească din nou. Sistemul funcţionează, în general destul de bine, dar mai sunt probleme care trebuie puse la punct.

Rep.: Ce înseamnă să fi judecător la judecătoria Sighişoara?
C.P.: Eu spun că avem o activitate medie, nici foarte, foarte aglomerat, dar nici foarte lejer. Sunt şedinţe de judecată care durează până la şase şapte după-masa, asta înseamnă că ai 50, 60 de dosare într-o zi. Şedinţa trebuie pregătită şi trebuie să începi să studiezi dosarele cu două-trei zile înainte. O zi este aproape insuficientă pentru a putea studia un număr mare de dosare. Eu, de exemplu, am început să studiez dosarele pentru mâine (n.r. – azi) de vineri pentru a putea vedea la fiecare care sunt paşii procedurali ce trebuie urmaţi şi care pot să rămână în pronunţare. Nu este o muncă uşoară. Fiecare dosar, oricât de simplu ar părea la prima vedere are câte o mică problemă. Practica nu este unitară, legislaţia este într-o continuă schimbare şi extrem de stufoasă şi munca devine din ce în ce mai grea.

Rep.: Cum vedeţi alegerea lui Horaţius Dumbravă la conducerea CSM?
C.P.: Ne bucurăm de succesul domnului preşedinte Dumbravă. Este un judecător foarte bun şi noi am avut o colaborare foarte bună cu domnia sa când ocupa postul de preşedinte al Curţii de Apel. Cred că este potrivit pentru această funcţie pentru că este tânăr şi are capacitatea de a promova idei inovatoare.


Citește și despre proiectul „Cu ochii larg deschişi”:

 

Cinci docufiction despre căderea și ridicare din abuzul de droguri

 

Sticker/Cine sunt eu? – o parabolă a pierderii identității din cauza drogurilor

 

”Dealerul morții”, evadare din ”infernul drogurilor”

 

Clean-up. Curajul Mădălinei

 

Povestea lui Mircea

 

Povestea Melaniei, nevoia de iubire şi atenţie satisfăcută cu droguri

   

De asemenea, verificati

Bilanțul final al proiectului „Din grijă pentru tine”. Dr. Simona Gurzu: “Doar 30% din cei consultați au fost declarați sănătoși fizic”

Distribuie În intervalul 10-12 martie s-a derulat, la Târgu Mureș, proiectul „Din grijă pentru tine”, …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 120 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.