Aeroportul „Transilvania” vrea auditare internaţională Politic
  • admin
  • 0 comentarii
  • 53 Vizualizări

Aeroportul „Transilvania” vrea auditare internaţională

26_02.jpgAeroportul „Transilvania” Târgu-Mureş are ca termen limită sfârşitul lunii aprilie 2011 pentru finalizarea lucrărilor pentru realizarea fluxurilor non Schengen. Ştefan Petru Runcan, directorul aeroportului „Transilvania”, susţine că acest lucru va însemna un pas uriaş în istoria aeroportului, care astfel va putea să deservească traficul internaţional, fără nicun element de restricţie din punct de vedere al destinaţiei de trafic.
Reporter: Cum ar putea creşte traficul aeroportului „Transilvania”?
Ştefan Petru Runcan: Noi, ca aeroport, şi proprietarii de agenţii de turism şi de hoteluri avem un client comun: pasagerul, turistul, care e acelaşi şi pe anumite porţiuni se transferă de la unul la altul. El e singurul care plăteşte, iar de pe urma lui trăiesc toţi ceilalţi. Dacă turistul nu este mulţumit, nu este motivat să vină în zonă, toţi ceilalţi pot să facă ce vor pentru că turistul are o plenitudine de posibilităţi. Pentru el, România sau Târgu-Mureş nu sunt unicele opţiuni, ci are o gamă vastă de opţiuni. Fiecare zonă, regiune, dacă se organizează bine şi realizează acţiuni comune, are de câştigat. Dacă fiecare stă în banca proprie şi este preocupat doar de interesul personal, imediat, fără să vadă interesul conex, toată lumea are de pierdut… Am încercat să facem câteva pachete cu agenţi de profil, promotori şi furnizori de servicii din zonă, şi am început să ajungem la nişte lucruri interesante în ideea în care practic noi suntem în competiţie cu valori de cumpărare a unui pachet turistic din alte ţări care sunt efectiv mici în comparaţie cu ce oferă fiecare furnizor de servicii din zonă şi atunci normal că nu o să vină nimeni la noi în zonă când, cu mai puţin de jumătate de preţ, poate să meargă în altă locaţie din lume unde lucrurile sunt mai bine puse la punct.
Rep.: Are şi infrastructura un cuvânt de spus în opţiunea turistului?
S.P.R.: Da, degeaba eşti ca o insulă şi ai un hotel la superlativ undeva sus pe deal, dacă n-ai cum să ajungi acolo, drumurile sunt proaste, n-ai iluminaţie şi turistului îi e frică să iasă din hotel ca să nu fie muşcat de câini.
Rep.: Aţi susţinut recent, într-o şedinţă a Consiliului Judeţean, că nu dumneavoastră îi urcaţi pe oamenii de afaceri în avion. Ce îi determină pe aceştia să vină cu avionul într-o anumită zonă?
S.P.R.: Din punct de vedere al omului de afaceri, este important să vii cu nişte oferte clare în ideea în care efectiv îţi manifeşti interesul şi voinţa ca să îl ai ca partener, astfel încât acesta să realizeze că este bine primit şi are condiţii optime pentru a-şi desfăşura activitatea din care să câştige toată lumea. Practic, dacă îi acorzi anumite facilităţi fiscale îţi manifeşti interesul faţă de el ca să-l atragi să vină în zonă, să-şi aducă banii, să creeze locuri de muncă şi să se dezvolte regiunea şi chiar să se realizeze o anumită reclamă, pentru că şi în mediul de afaceri o zonă în care vin oameni de afaceri este considerată a fi una în care există un climat propice şi de zona respectivă se interesează şi alţi investitori.
Rep.: Cum vedeţi o posibilă viitoare cu aeroportul din Cluj Napoca?
S.P.R.: Cu aeroportul din Cluj Napoca, mai repede sau mai târziu va exista o colaborare. Colaborarea va exista în sensul în care se va împărţi din trafic, aeroportul din Cluj fiind unul city, practic se află la marginea oraşului, în apropierea blocurilor. De la 1 ianuarie 2011 a intrat în aplicare anumite restricţii, care se aplică sau nu la Cluj…
Rep.: Despre ce restricţii este vorba?
S.P.R.: Este vorba de intervalul orar 22 – 6, vizavi de restricţiile de operare pe zona de oraş, cum sunt şi influenţe pe partea de înălţime, ceea ce înseamnă că panta de coborâre e mai accentuată, un lucru la care avioanele comerciale au probleme care se răsfrâng asupra sistemului de frânare, iar la momentul decolării, pentru a putea obţine înlţimea necesară avioanele au nevoie sa fie mai uşoare ceea ce înseamnă fie mai puţin combustibul la bord, fie mai puţini pasageri.
Rep.: Care este cea mai importantă investiţie pe care o veţi finaliza în acest an?
S.P.R.: În momentul de faţă avem în execuţie, aproape de finalizare, fluxurile non Schengen. Astfel, aerogara se extinde cu aproape 180 de metri şi se refac aproximativ 270 de metri dintr-o aripă a aerogării care vor fi folosiţi pentru activitatea non Schengen. Când zona respectivă va fi gata, vom putea să fim auditaţi, conform Hotărârii Guvernului nr. 791 din 2009, pentru aeroport care poate să deservească traficul internaţional, fără nicun element de restricţie din punct de vedere al destinaţiei de trafic.
Rep.: Care e termenul de finalizare?
S.P.R.: Termenul de finalizare este sfârşitul lunii aprilie. Avem în pregătire elementele de audit, pentru auditare, este vorba despre o documentaţie pe care trebuie să o întocmim şi să o avizăm interministerial, după care o comisie interministerială va veni să o verifice. Până acum am avut mai multe vizite pentru a corija eventualele inadvertenţe legislative în aplicarea legislaţiei pe construcţie în mod special: distanţe de respectat, sensul de deschidere a uşilor, numărul încăperilor, dotări necesare. Va urma apoi un audit internaţional incognito. Un inspector care nu se anunţă, va veni la bordul unei aeronave, va parcurge toate fluxurile ca şi pasager şi va încheia apoi un chestionar cu puncte.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE