Băţagă, Azamfirei şi Brânzaniuc vor să fie rector al UMF Social
  • admin
  • 0 comentarii
  • 109 Vizualizări

Băţagă, Azamfirei şi Brânzaniuc vor să fie rector al UMF

5caaaaaaaap.jpgTrei candidaţi s-au înscris în cursa pentru postul de rector al Universităţii de Medicină şi Farmacie (UMF) Târgu-Mureş. Este vorba de prof. dr. Tiberiu Băţagă, prof. dr. Leonard Azamfirei şi prof. univ. dr. Klara Brânzaniuc.
Platformele electorale, prezentate în 10 februarie
Perioada de depunere a candidaturilor pentru funcţia de rector al UMF Târgu-Mureş a fost deschisă din data de 5 ianuarie, ieri fiind ultima zi. Prima candidatură a fost depusă ieri, în jurul orei 11.00 de către prof. dr. Tiberiu Băţagă, urmat de prof. dr. Leonard Azamfirei, actualul decan al Facultăţii de Medicină. La ora 14.30 şi prorectorul ştiinţific al universităţii, prof.univ.dr. Klara Brânzaniuc s-a înscris în cursa pentru şefia UMF Târgu Mureş.
Potrivit calendarului de desfăşurare al alegerilor postat şi pe site-ul web al instituţiei, în data de 10 februarie va avea loc şedinţa publică pentru prezentarea platformelor electorale ale candidaţilor pentru funcţia de rector, iar în zilele de 22 şi 24 februarie, primul, respectiv al doilea tur de scrutin al alegerilor pentru funcţia de rector.
Leonard Azamfirei mizează pe planul managerial
Reporter: De ce aţi ales să vă depuneţi candidatura pentru funcţia de rector al UMF Târgu-Mureş?
Prof. dr. Leonard Azamfirei:
Eu sunt decan al Facultăţii de Medicină şi prin prisma acestei funcţii pe care o am sunt extrem de implicat în tot ceea ce înseamnă organizarea activităţii didactice, ştiinţifice, mai ales într-o universitate de medicină. Am o experienţă de conducere ca decan care cred că este destul de semnificativă. Există câteva lucruri care s-au întâmplat în Decanat, să zic eu, în bine. Şi acestea cred că se pot extinde şi la nivel de universitate.
Rep.: De ce ar trebui să fiţi votat? Mai aveţi încă doi contracandidaţi?
L.A.:
Eu cred că pot să vin în faţa colegilor, cărora le cer votul, cu un plan managerial care are lucruri concrete, care pot fi făcute, sunt realizabile. În planul pe care îl propun arăt mijloacele prin care aceste obiective pot fi rezolvate. La nivel de Decanat am aplicat un fel de conducere extrem de transparent, cu o transmitere rapidă a informaţiilor către oameni. Cred că toţi, şi cei care mă vor vota şi care nu mă vor vota, trebuie să admită faptul că în Decanatul Facultăţii de Medicină lucrurile în acest moment funcţionează. Un asemenea gen de conducere deschisă, eficientă şi transparentă poate fi transferată şi la nivelul conducerii universităţii.
Rep.: Să presupunem că veţi fi ales. Ce plan de management v-aţi propus pentru viitorul UMF Târgu-Mureş?
L.A.:
Sunt două lucruri importante care trebuie făcute. Unul dintre ele de maximă urgenţă este rezolvarea acestor probleme interne care în acest moment încă există în universitate. Problema aceasta cu cadrele române şi maghiare de fapt este o problemă poate prea mult externalizată. Ea a căpătat o conotaţie politică din mai multe părţi. Dar de când au apărut aceste probleme activităţile didactice şi la limba română şi la limba maghiară merg la fel ca şi până acum, oamenii îşi fac treaba la fel de bine. De fapt problema nu este de a fi sau nu departamente în limba maghiară, ci este aceea de a crea fiecăruia, fie că este de limbă română, fie că este de limbă maghiară siguranţa şi garanţia locului de muncă. Cred că este o problemă care se poate rezolva şi stând la masă discutând.
Pe de altă parte, celălalt obiectiv este faptul că oricine vine rector aici, inclusiv eu, trebuie să ştie că pentru el prioritatea trebuie să fie reclasificarea, reaşezarea universităţii pe o poziţie superioară. Intenţia mea este să trimit către cadrele didactice un material prin care am fost prelucrat ordinul şi criteriile de clasificare a universităţilor ca fiecare dintre cadrele didactice să ştie care sunt lucrurile importante care se punctează într-un asemenea gen de evaluare. Le-am cerut colegilor într-un oarecare timp rezonabil, pentru fiecare criteriu în parte, care este punctul lor de vedere, ce măsuri cred ei că ar putea fi implementate pentru ca luând punct cu punct fiecare criteriu să vedem că avem o raportare şi o producţie ştiinţifică mai bună. Încă un lucru, pe care vreau neapărat să îl impunn în această universitate dacă voi fi ales, dacă pot crea pentru cadrele didactice o previzibilitate a carierei lor, adică să ştie, de pildă, că dacă un asistent sau şef de lucrări şi-a făcut temele şi are criteriile de promovare îndeplinite, de acum înainte devine obligaţia conducerii universităţii ca să facă de aşa manieră ca să permită acelui om să fie promovat în universitate. Dacă oamenii îşi vor face temele ştiind că vor fi promovaţi, implicit raportarea ştiinţifică a noastră va fi mai mare. 
Tiberiu Băţagă doreşte o universitate de rangul întâi
Reporter: Dacă aţi avea puterea necesară în conducerea UMF cum aţi acţiona în consecinţă?
Prof. dr. Tiberiu Băţagă:
În primul rând aş stabili foarte clar obiectivele noastre. Şi anume: să devenim universitate de rangul întâi care presupune existenţa unui institut sau centru de cercetare în interiorul universităţii în colaborare cu Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă şi cu Spitalul Clinic Judeţean. Doi, ceea ce este foarte important, să asigurăm ca revista noastră Acta Marisiensis care este o revistă de foarte bună calitate să acceadă la sistemul de grup sau ISI în care toate articolele să fie foarte bine revăzute ca să nu mai există aceste mici accidente care se pot întâmpla. Şi punctul trei, care este cel mai important, în derularea proiectului să implicăm mai multe universităţi. În acelaşi timp aş pregăti ca actualii asistenţi, şefi de lucrări, în următorii trei, patru ani să fie cei care să preia funcţia, să acceadă la nivel de conferenţiar, profesor, pentru că acesta este rolul nostru. Să creem după noi cadre capabile să continue această meserie. Trebuie să există o dinamică normală, trebuie să te dai la un moment dat la o parte pentru că biologic nu mai corespunzi şi trebuie să ştim acest lucru. Aceasta pentru că principiile academice spun să creezi o şcoală, să laşi în locul tău oameni. Nu poţi să fi doar tu profesor şi în jurul tău toţi să fie numai la nivel de asistenţi. Trebuie să ai în jurul tău un şef de lucrări, un conferenţiar care oricând să îţi poată lua locul.
Rep.: Ce părere aveţi de tensiunile create în UMF între cadrele didactice maghiare şi cele române?
T.B.:
Dialogul este soluţia şi de o parte şi de alta. Am discutat cu colegi şi toată lumea este de acord că trebuie să mergem împreună, că obiectivul nostru principal este ca universitatea să devină de rang întâi. Pentru că o serie de promovări, Şcoala Doctorală, o serie de proiecte se acordă numai dacă universitatea noastră este de rangul întâi. Se poate şi un consorţiu universitar metropolitan, ceea ce este iarăşi o idee bună. Există deschidere, putem discuta în ce condiţii. Dacă mai mulţi oameni stau la masă şi îşi armonizează ideile, iese un program cu care toată lumea academică este de acord şi lucrurile trebuie să meargă înainte.
Klara Brânzaniuc vrea să asigure un management performant
„Pentru crezul în viitorul universităţii noastre, pentru oamenii ei de acţiune şi nu pentru cei indiferenţi candidez, pentru a-mi folosi expertiza şi vocaţia managerială constant, în fiecare moment al mandatului, în folosul corpului academic şi al studenţilor noştri. Doresc ducerea la bun sfârşit a proiectelor aflate în desfăşurare şi mai ales îmi doresc ca împreună să depăşim cele mai profunde momente de criză pe care poate că Universitatea de Medicină şi Farmacie din Târgu-Mureş le traversează”, a precizat prof. univ. dr. Klara Brânzaniuc, prorectorul ştiinţific al UMF Târgu-Mureş.
Printre priorităţile sale se numără stimularea performanţei în cercetare prin alocarea de resurse spre departamentele şi cercetătorii performanţi, achiziţionarea bazelor de date pentru accesul nelimitat la informarea ştiinţifică, asigurarea infrastructurii pentru cercetarea modernă, sprijinirea finanţărilor naţionale şi internaţionale, atragerea de resurse umane suplimentare în departamentul de cercetare-dezvoltare pentru asigurarea eficienţei, identificarea nevoilor specifice a personalului didactic, de cercetare şi al personalului didactic auxiliar şi administrativ, identificarea de instrumente de motivare non-salarială, creşterea gradului de implicare a salariaţilor prin promovarea elementelor de recompensare salarială acceptate de lege şi aprobate de Senatul Universităţii, etc. De asemenea, susţine întreţinerea unui climat în care munca în echipă să aibă ca suport respectul şi recunoaşterea valorilor individuale, precum şi ocuparea posturilor vacante să fie transparentă şi să aibă la bază doar meritul profesional şi criterii cuantificabile.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE