Bartok  Eva: “Părintele este un partener în terapia copilului” Social
  • admin
  • 0 comentarii
  • 444 Vizualizări

Bartok Eva: “Părintele este un partener în terapia copilului”

10-1_57.jpgPrea puţin cunoscută şi, mai ales prea puţin promovată, meseria de profesor logoped implică, pe lângă răbdare, o bună observaţie ori compasiune. Logopedul devine, într-un mod mai mult sau mai puţin voit, un corespondent între profesor, părinte şi copil. Am discutat, despre toate aceste aspecte, cu Bartok Eva, logoped în cadrul Gimnaziului „Nicolae Bălcescu” din Târgu-Mureş.
Reporter: Prezentaţi-ne un scurt istoric al activităţii dumneavoastră!
Bartok Eva:
Am terminat psihopedagogia specială la Cluj-Napoca şi am început să lucrez încă din studenţie ca logoped la Şcoala Specială pentru Surzi, apoi am lucrat la Şcoala Specială Nr. 2 din Târgu-Mureş, tot ca logoped şi de opt ani lucrez la Gimnaziul “Nicolae Bălcescu”, unde mă ocup, în special, de copiii dislexici. Este singura şcoală din ţară care oferă acest serviciu educaţional.
Rep.: Ce presupune meseria de profesor logoped?
B.E:
Pentru a fi profesor logoped, trebuie să termini o facultate de Psihopedagogie Specială sau Psihologie, apoi trebuie să participi la foarte multe cursuri, pentru că facultăţile din ţară nu oferă nişte aprofundări practice. Trebuie să înveţi foarte mult şi să te perfecţionezi pe diferite arii ale logopediei. Ca şi în orice meserie în care lucrezi cu oamenii, trebuie să ai anumite calităţi, trebuie să poţi să oferi sprijin altuia şi să poţi lucra cu copiii.
Rep.: Ce face diferit un logoped faţă de colegii lui profesori?
B.E.:
Logopedul interşcolar merge de la o şcoală la alta, pentru că are foarte multe unităţi arondate, echivalentul a 500 de copii. E greu să te mai simţi acasă undeva şi e greu de făcut faţă acestei frustrări, căci deşi ştii că în fiecare loc ar fi nevoie de mai multe ore de lucru, din cauza acestei normări aberante, nu poţi să faci faţă. Este un altfel de frustrare faţă de cea a unui profesor general. Fiindcă activităţile pe care le desfăşoară cu copiii sunt în grupuri mici, legătura devine mult mai strânsă, decât cea a unui profesor care lucrează cu normă întreagă. Problemele copiilor ies mult mai uşor la iveală, logopedul ia contact într-un mod mult mai încrezător cu părinţii decât un profesor. De obicei, profesorii iau contact cu părinţii atunci când există probleme dar la logoped se vrea ca respectivul copil să fie ajutat. Logopedul cheamă părintele pentru a deveni un partener în terapia copilului, la fel şi cadrul didactic.
Rep.: Care este rolul psihologiei în meseria de logoped?
B.E.:
Pentru a practica foarte bine meseria de logoped, trebuie să ai foarte multe cunoştinţe din psihologie, în special psihologia copilului. Dacă un copil vine la logoped şi părinţii sunt divorţaţi, lui îi vor spune problemele.
Rep.: Care sunt satisfacţiile acestei meserii?
B.E.:
În primul rând, sunt nişte rezultate concrete, palpabile: s-a corectat sau nu o tulburare de pronunţie, deşi rezultatele nu vin de la o zi la alta. Faptul că tu acompaniezi un copil în această terapie, care pentru el e un efort susţinut, poate fi o mare satisfacţie. De asemenea, relaţia strânsă şi pozitivă dintre tine şi copil e o altă satisfacţie, iar când poţi să schimbi ceva pentru bunăstarea copilului ai un sentiment minunat.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE