Cea mai inutilă trecere de pietoni din Târgu-Mureş Administratie
  • admin
  • 0 comentarii
  • 933 Vizualizări

Cea mai inutilă trecere de pietoni din Târgu-Mureş

Ajungând zilele trecute în apropierea parcului Super din Târgu-Mureş, atenţia mi-a fost captată de un marcaj pietonal care mi s-a părut hilar. Marcajul este perfect semnalizat, atât cu tradiţionala zebră, cât şi cu semnul de circulaţie care indică existenţa unei treceri de pietoni. El porneşte dinspre strada Busuiocului, iar pe partea opusă dă într-un impozant gard viu, înalt de aproximativ 150 de centimetri şi lung de mai mulţi metri, cum se poate vedea şi în fotografiile alăturate.

Nu am putut să trec pur şi simplu pe lângă acest reper, curiozitatea fiindu-mi pusă la mare încercare. În primă instanţă am întrebat trecătorii ce părere au despre această trecere de pietoni. Unii dintre locuitorii din zona Super, oameni glumeţi din fire, au sugerat că probabil urmează inaugurarea unui spaţiu pentru antrenamentul săritorilor cu prăjina, alţii pe care probabil nu i-am prins în toane bune, au opinat tranşant că este doar o altă dovadă de diletantism din partea Administraţiei Domeniului Public (ADP), adică pe scurt a Primăriei Târgu-Mureş.

De la Anna la Caiafa

Desigur, ca observator neavizat am perceput în primă instanţă doar comicul situaţiei. Ulterior judecând la rece am acordat angajaţilor Primăriei circumstanţa de nevinovăţie până la proba contrarie şi am purces la investigare. Primăria Târgu-Mureş este o instituţie foarte bine organizată, unde fiecare angajat îşi cunoaşte perfect atribuţiile şi nu se amestecă în cele ale colegilor. Cu toate acestea nu mi-a fost foarte uşor să aflu persoana cea mai abilitată pentru un răspuns oficial, întrucât tronsonul respectiv a fost reabilitat din fonduri europene şi încă nu a fost trecut în administrarea ADP. După ce mi-am expus nelămurirea în mai multe birouri a căror activitate avea tangenţă în domeniul marcajelor stradale, am ajuns în final la Direcţia de Investiţii a Primăriei. Ing. Lucian Racz, director în cadrul Direcţiei de investiţii a fost în măsură să dea o explicaţie. “Cetăţenii care locuiesc la câteva blocuri distanţă au dorit o trecere de pietoni, cei care locuiesc chiar lângă trecerea amintită au fost de acord cu renunţarea la o parte din spaţiul verde pentru amenajarea unui trotuar. Pe când s-a finalizat însă asfaltarea drumului, locatarii s-au răzgândit şi nu au mai dorit să aibă trotuar în apropierea geamurilor proprii. Noi, Direcţia, în această situaţie ne-am nimerit între ciocan şi nicovală. Scopul nostru nefiind cel de a nemulţumi locatarii unui bloc întreg, respectiv 40 de familii, am decis să mai aşteptăm. Zona Super din punct de vedere demografic este una mai deosebită, unele blocuri fiind locuite majoritar de persoane mai în vârstă, în altele însă locuind multe familii cu copii mici care circulă des în zona parcului. Aceştia, aparţinând de mai multe Asociaţii de Proprietari şi având interese atât de deosebite, nu se pot pune de acord în această privinţă, şi de fapt nici în altele. Noi ca şi instituţie am avea posibilitatea de a lua măsuri şi fără acordul tuturor locatarilor, dar pe cât posibil ne străduim să evităm situaţiile conflictuale cu cetăţenii”, a declarat directorul Racz.

Trecerea, chiar nefuncţională, este foarte importantă

Primăria evită în general amplasarea de trotuare în imediata apropiere a geamurilor cetăţenilor. “Dacă ar fi vorba de o zonă cu un intens trafic pietonal, am fi acţionat fără consimţământul locatarilor. Zona având totuşi un trafic mai redus şi limitat doar la anumite ore, am considerat că nu este nevoie deocamdată de o acţiune în forţă”, a opinat Racz. Directorul a punctat însă un aspect important, care cu siguranţă poate să scape pietonului neavizat. “Chiar şi aşa, cu trecerea de pietoni nefuncţională, ea are un rost. Pietonii traversează oricum, pe unde apucă, dar măcar automobiliştii, cei care ar fi tentaţi de calitatea drumului să-l traverseze în viteză, vor încetini la vederea marcajelor. Poate că se vor distra la vederea trecerii nefuncţionale, dar cu siguranţă vor încetini. Dacă ar fi după mine, în zonele unde sunt mulţi copii aş pune tot din 20 în 20 de metri ba trecere de pietoni, ba indicatori de drum denivelat. Aş fi acuzat de diletantism, cu siguranţă, dar nici nu s-ar călca ambreiajul fără cap”, a adăugat inginerul.

Aici a trebuit să îi dăm dreptate directorului Racz. Pe viitor sunt posibile mai multe variante pentru zona în discuţie, dar până la alegerea variantei optime, copiii care traversează zona sunt cel puţin parţial păziţi de vitezomani.

Edith VEREŞ

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE