Chestionarele  pentru pacienţi, esenţiale pentru o activitate mai bună în UPU Sanatate
  • teodora.mindru
  • 0 comentarii
  • 86 Vizualizări

Chestionarele pentru pacienţi, esenţiale pentru o activitate mai bună în UPU

Îmbunătăţirea activităţii din Unităţile de Primiri Urgenţă (UPU) şi identificarea nemulţumirilor pacienţilor sunt aspecte care se pot remedia în acest an datorită unui sondaj pe care Comisia Naţională de Urgenţă a Ministerului Sănătăţii l-a dezbătut la sfârşitul acestei săptămâni, la Târgu-Mureş.

„Lucrăm la un formular”

Dr. Raed Arafat, secretar de stat în Ministerul Sănătăţii, a declarat duminică, 19 ianuarie, că în cadrul întrunirii Comisiei s-a discutat şi despre conceperea unui formular adresat pacienţilor. Astfel, aceştia îşi vor putea expune motivele nemulţumirilor. Arafat a precizat că la Cluj-Napoca s-a făcut acest sondaj, rezultatele fiind interesante. „Comisia Naţională de Urgenţă a Ministerului Sănătăţii s-a întrunit de vineri, 17 ianuarie, până duminică, 19 ianuarie, la Târgu-Mureş, şi a analizat mai multe aspecte şi priorităţile pentru acest an. În acelaşi timp, comisia a discutat despre problemele principale cu care ne confruntăm în Unităţile de Primiri Urgenţă din punct de vedere al relaţiei cu pacienţii şi motivele principale de nemulţumire ale pacienţilor. Ca să avem o idee clară despre ce se întâmplă, lucrăm la un formular care va fi definitivat în următoarea săptămână şi vom începe să facem evaluări cu personal neutru, adică din afara Unităţilor de Primiri Urgenţă, care se va deplasa şi va colecta păreri de la pacienţi cu privire la acest sector. Au fost colegi din Cluj-Napoca care au făcut un astfel de studiu şi noi le urmăm modelul. Ei au făcut un studiu anonim, unde pacienţii şi-au spus părerea cu privire la spaţiile în care se desfăşoară activitatea şi au dat note pe diferite aspecte. Rezultatele sunt chiar interesante”, a explicat dr. Raed Arafat.

Pacienţii, nemulţumiţi de timpul prea mare de aşteptare

Dr. Raed Arafat a vorbit şi despre marea nemulţumire a pacienţilor, şi anume timpul de aşteptare prea mare în unele Unităţi de Primiri Urgenţă şi a explicat cum se face triajul în UPU. „Există o nemulţumire de care ştim şi aceasta este timpul de aşteptare în unele unităţi. Trebuie să explicăm populaţiei că, de regulă, în Unităţile de Primiri Urgenţă se lucrează cu un număr mare de pacienţi şi se face un triaj, adică diferenţierea între cazurile critice, necritice şi cazurile care pot să devină critice şi atunci bolnavii nu sunt luaţi după rândul lor de sosire, ci după nivelul de gravitate al cazului cu care se prezintă. Trebuie să-i explicăm mai bine pacientului ideea de triaj şi bineînţeles pacienţii care consideră că ideea lor nu este urgentă şi poate să fie rezolvată în alt sector, la medicul de familie, să ia această decizie. Vrem să evaluăm în mod clar ce se întâmplă şi să vedem cum putem îmbunătăţi situaţia”, a precizat secretarul de stat în Ministerul Sănătăţii. Rezultatele chestionarului vor fi foarte importante pentru Comisia de Urgenţă, mai ales pentru că vor exista puncte la care trebuie lucrat. „Chestionarul acesta a fost dezvoltat de către comisie şi va fi aplicat în următoarea perioadă în diferite Unităţi de Primiri Urgenţă. Când o să avem datele, o să le prezentăm şi mediei, dar pe noi ne interesează să vedem care sunt punctele la care trebuie să lucrăm mai mult. În următoarea lună vrem să începem să colectăm date”, a menţionat dr. Raed Arafat.

Sectorul de urgenţă, evaluat de specialişti din SUA

Mai mult, dr. Raed Arafat a mărturisit că va veni şi un expert din SUA care va evalua sectorul de urgenţă pentru a compara situaţia de acum cu cea din 2007, de la ultima evaluare. „Există un program finanţat de Guvernul elveţian pe dezvoltarea sectorului de urgenţă, mai ales pe partea de ghiduri de practică şi instruire de personal. Prin acest program, un expert din SUA, care a mai lucrat cu noi, va reveni în ţară şi va evalua din nou sectorul de urgenţă pentru a vedea unde ne situăm acum, mai ales la nivelul Unităţilor de Primiri Urgenţă. El a mai făcut o evaluare în 2007, când am început dezvoltarea acestor unităţi, şi evaluarea de acum va fi foarte importantă pentru că va fi comparativă”, a continuat secretarul de stat.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

  • ,,Pacienţii, nemulţumiţi de timpul prea mare de aşteptare” – în data de 30.12.2013 am fost și eu la SMURD cu febră și cu durere în torace. La ora 13.48 am fost înregistrat în baza de date și după aproximativ două ore de plimbat prin sala de așteptare m-am interesat prima dată când voi fi consultat că nu mă simt prea bine. Doamna de la recepție tot căuta fișa mea după nume și după două-trei minute mi-a zis că nu o găsește și că-mi tipărește alta. Am întrebat-o ce trebuie să fac să pot pleca, că mai bine mă tratez acasă. Pot pleca pur și simplu -mi-a zis plictisită. Dacă aveam pneumonie virală, poate infectam o grămadă de oameni în acest timp. Am rugat-o respectuos să-mi treacă pe fișă că renunț la examinare din cauza că mi se pare bătaie de joc acest serviciu de ,,urgență,,. Am cerut un exemplar despre fișă. Nu mi-a dat, că nu-i permite regulamentul. Dar datele mele personale cu CNP cu tot? În acest timp a venit o domnișoară la recepție și spunea că așteaptă de la ora 10 și nu o luase nimeni în seamă. Am plecat în grabă și cu nervi. Păcat că acest serviciu care avea merite recunoscute în domeniu a devenit una de doi bani cu un sistem de administrare computerizat și cu personal (unii) nepăsător. Revizuiți-vă TRIAJUL!!! Aveți probleme serioase cu sistem și ne afectează sănătatea atunci când am avea nevoie de ajutor. În cele două ore de așteptare doamna directoare prezenta în patru ture SMURD-ul unor oaspeți veniți din toată țară din partea ISU și se mândrea cu dotările serviciului de ambulanță. Vă rog să faceți o statistică pentru un an cu timpii de așteptare și veți observa că de TRIAJ chiar nu vă puteți mândri. Îmi pare rău că trebuia să vă scriu aceste rânduri.

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE