Primăria Luduş, sub semnul gestionării eficiente Administratie
  • admin
  • 0 comentarii
  • 371 Vizualizări

Primăria Luduş, sub semnul gestionării eficiente

Oraşul Luduş se poate mândri cu câteva realizări notabile pentru anul 2013, poate cea mai importantă fiind coeziunea dintre cetăţeni şi firmele private din zonă cu Primăria pentru realizarea unor scopuri comune. Despre realizări şi planuri de viitor am stat de vorbă cu viceprimarul oraşului, Kis István.

Reporter: Ştiu că aţi avut câteva evenimente notabile anul trecut în Luduş.

Kis István: Da, au fost câteva. Unul dintre ele poate să atragă atenţia oricui, mă refer la un eveniment din decembrie, când Consiliul Local Luduş, mai exact formaţia civilă de pompieri din cadrul Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă, s-a îmbogăţit cu o autospecială pentru stingerea incendiilor. Ea poate transporta 8.000 de litri de apă la fiecare deplasare, iar caracteristicile tehnice îi asigură accesul şi pe drumurile dificile. Valoarea acesteia s-a ridicat la suma de 21500 de euro şi a fost achiziţionată din Olanda. Ce este şi mai deosebit la această autospecială este faptul că ea a fost achiziţionată din bugetul local şi sponsorizări, acestea constituind grosul sumei. Trei firme mari din Luduş au contribuit cu bani, mă refer la SC Vitafoam România care a dat 4.000 de euro, Fabrica de Zahăr 3.500 euro şi SC Samarcu 3.000 de euro. Deci iată un exemplu perfect de colaborare public-privat.

Rep: Cu siguranţă realizările Primăriei nu se limitează la luna decembrie…

K.I.: Sigur că nu. În vara anului trecut am început construcţia unor capele mortuare în Roşiori şi Gheja, lucrări pe care le vom finaliza cu siguranţă în acest an şi pe care cetăţenii cartierelor amintite şi le-au dorit mult. Am reuşit să asfaltăm, modernizăm două străzi în zona centrală, străzi cu un trafic intens şi le-am dotat cu un număr însemnat de parcări.

Rep: Cum staţi cu absorbţia fondurilor europene?

K.I.: Tot la sfârşitul anului trecut am câştigat un proiect european în valoare de 19.000 euro pentru organizarea Zilelor Oraşului, sumă care este destinată pentru primirea în cele mai bune condiţii a delegaţiilor din localităţile înfrăţite, vizite care sperăm că vor creşte renumele oraşului peste graniţe. Un alt proiect va fi derulat în viitorul apropiat, fiind vorba de reabilitarea şi extinderea alimentării cu apă potabilă şi sisteme de canalizare, realizare de staţii de pompare apă potabilă şi ape uzate, conducte de refulare, cu SC Izorep SRL, în special în partea veche a oraşului şi în Gheja. Această lucrare va avea durata de execuţie de 18 de luni, dacă ne permit condiţiile meteo, lucrările vor începe deja în februarie. Este o lucrare de anvergură, cea mai importantă investiţie de acest gen din judeţul Mureş, o adevărată provocare pentru noi. Sigur că asta implică şi şantiere, străzi închise pentru circulaţie, probabil şi cetăţeni nemulţumiţi, dar o să ne străduim să organizăm cât mai eficient lucrările, ca să reducem la minim disconfortul cauzat cetăţenilor. Până la urmă şi ei trebuie să înţeleagă că totul se întâmplă în folosul lor.

Rep.: Cum staţi la capitolul şcoli?

K.I.: Din fericire am reuşit să modernizăm toate şcolile din zonă în urmă cu câţiva ani, astfel am eliberat bugetul local pentru a putea efectua alte lucrări. Eu fiind profesor de meserie, şi provenind tocmai de la aceste şcoli, vă pot spune că ele se prezintă în cele mai bune condiţii. În linii mari suntem la zi şi cu acordarea burselor sociale, care chiar dacă nu sunt mari, ele ating destul de sensibil bugetul oamenilor care este foarte limitat. Îi pot înţelege perfect pe părinţii copiilor cărora nu li s-a decontat încă naveta pe anul şcolar 2012-2013, lipsa acestor bani înseamnă pentru multe familii din mediul rural adevărate tragedii. Aceste plăţi însă nu intră în atribuţiile Primăriei.

Rep: Aveţi multe probleme sociale?

K.I.: Avem ca peste tot. Numărul celor care solicită diverse ajutoare diferă de la lună la lună funcţie şi de anotimp. Sunt destul de mulţi cei care aleg să lucreze în afara graniţelor. O veste bună pentru luduşeni este în schimb apariţia unui număr destul de mare de locuri de muncă în primăvara acestui an. Meritul nu ne aparţine, este o investiţie a Consiliului Judeţean care a reabilitat fosta casă de copii şi unde se vor angaja 74 de oameni la Centrul de Recuperare Neuropsihiatrică. Chiar dacă nu este meritul nostru, un număr destul de mare de luduşeni vor putea lucra aici. Cel mai important pas pentru rezolvarea problemei locurilor de muncă va fi totuşi înfiinţarea unui parc industrial, pentru care am demarat deja studiile. Suntem în stadiul de identificare a unui teren la marginea oraşului, unde să putem asigura accesul la toate utilităţile, greutatea va fi doar în obţinerea statului de parc industrial.

A consemnat Edith VEREŞ

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE