Home / Recomandări zi de zi / Mănânci sănătos, rămâi sănătos!

Notice: Trying to get property of non-object in /home/zideziro/public_html/wp-content/themes/sahifa v5.5.3/framework/parts/post-head.php on line 69

Mănânci sănătos, rămâi sănătos!

 

Nutriţioniştii spun că suntem ceea ce mâncăm, iar dacă mâncăm sănătos, rămânem sănătoşi. Sub acest titlu, nutriţionistul Cristina Dobrin a susţinut duminică, 19 ianuarie, la la Centrul de Medicină Integrativă „Lotus Life” un seminar dedicat unor copii cu vârste cuprinse între 9 şi 13 ani, baschetbalişti, care au primit sfaturi preţioase cu privire la alimentaţie şi au învăţat cum trebuie să se ferească de alimentele nocive.

Interacţiune, voie bună şi… shake-uri

O duminică petrecută într-un ambient sănătos, cu multe fructe şi legume. Copiii au învăţat cât de importantă este alimentaţia sănătoasă pentru sportivii de performanţă, şi-au luat notiţe, iar la final au degustat cel mai delicios shake din fructe şi legume.

„Duminică, 19 ianuarie, am organizat, la Centrul de Medicină Integrativă „Lotus Life” seminarul „Mănânci sănătos, rămâi sănătos”, în colaborare cu BTogether, grupa Superman, dedicat unui grup de copii baschetbalişti, cu vârste cuprinse între 9 şi 13 ani. În cadrul seminarului, am învăţat să ne ferim de alimentele nocive organismului, să fie multă interacţiune prin jocuri cu alimente, am învăţat cum trebuie să ne ferim de Coca-Cola şi cum să creăm o farfurie sănătoasă, dar mai ales cum să ne hrănim într-un mod corect. Copiii au fost veseli, năzdrăvani şi plini de umor. Eu zic că au înţeles cât de importantă este alimentaţia pentru un sportiv de performanţă şi nu numai. Şi-au luat notiţe, au memorat, au înţeles ce le-am explicat, au râs şi s-au bucurat de o duminică petrecută împreună. La finalul acestui seminar, am pregătit, împreună cu grupul de copii, shake-uri delicioase din spanac, banane, mere, curmale, lămâie, iar cei mici l-au savurat din plin”, a precizat Cristina Dobrin, nutriţionist la la Centrul de Medicină Integrativă „Lotus Life”.

„Vom organiza săptămânal seminarii de nutriţie”

În 2014, Cristina Dobrin doreşte să organizeze săptămânal astfel de seminarii de nutriţie atât pentru copii, cât şi pentru pacienţii care vor să-şi îmbunătăţească alimentaţia. Benefice pentru organism, aceste shake-uri reprezintă o sursă inepuizabilă de minerale şi vitamine. „Odată cu noul an, am hotărât să organizăm săptămânal astfel de seminarii, atât pentru copii, cât şi pentru pacienţi, doritori de schimbări în alimentaţie şi în ceea ce priveşte partea gastronomică. Spre exemplu, shake-urile pot oferi organismului o sursă inepuizabilă de minerale şi vitamine, care sunt prietenii sănătăţii. Legumele şi fructele abundă în primul rând în calităţi nutriţionale, au efect purificator pentru corp şi conţin antioxidanţi care împiedică îmbătrânirea prematură. Antioxidanţii distrug şi neutralizează radicalii liberi produşi de corp drept răspuns la poluare, stres şi pesticide. Shake-urile de legume şi fructe sunt un complement pentru vegetalele întregi, nu un înlocuitor, deoarece fibrele din legume şi fructe atât de necesare corpului rămân în centrifugă. Spre deosebire de vegetalele întregi, aceste shake-uri nu conţin celuloză, care este responsabilă de iritarea intestinelor, fiind recomandate şi în cazul colitelor sau gastritelor deoarece ajută mucoasa digestivă să se reconstruiască cu regularitate”, a explicat Cristina Dobrin.

Nutrţionistul a dat şi câteva sfaturi pentru alimentaţia de zi cu zi.

Nouă sfaturi în alimentaţia de zi cu zi:

  1. Legumele şi fructele nu trebuie să lipsească de la nicio masă. Alegeţi-le pe cât posibil pe cele de sezon;
  2. Renunţaţi la prăjirea alimentelor, gătiţi la cuptor, aburi sau fierbeţi-le;
  3. Înlocuiţi pâinea albă cu cea integrală. Este valabil şi pentru pastele făinoase şi cerealele de la micul dejun;
  4. Evitaţi margarina, pentru că ea conţine grăsimi nesănătoase. De asemenea, untul trebuie consumat în cantităţi mici;
  5. Renunţaţi la mezeluri. Ele conţin cantităţi mari de sare şi aditivi;
  6. Nu cumpăraţi sucuri din comerţ. Ele pot fi înlocuite cu limonada preparată acasă;
  7. Desertul nu este obligatoriu. Dulciurile pot fi înlocuite cu fructe proaspete sau uscate;
  8. Orice formă de mişcare este bună. Spre exemplu, mersul pe jos, urcatul scărilor sau mişcările de gimnastică în casă sunt binevenite;
  9. Chemaţi copilul în bucătărie când gătiţi şi îndemnaţi-l să guste ingredientele şi să participe la gătit. Îl vor atrage mai mult alimentele sănătoase.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Regulile de preluare a articolelor

Acest articol este proprietatea Cotidianului Zi de Zi și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

De asemenea, verificati

Leonard Azamfirei, mesaj despre dublarea locurilor ATI la Unitatea Suport COVID-19

Rectorul Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie (UMFST) ,,George Emil Palade” din Târgu Mureș, …