Bugetul Reghinului, suplimentat la învăţământ şi sănătate Administratie
  • alin.zaharie
  • 0 comentarii
  • 276 Vizualizări

Bugetul Reghinului, suplimentat la învăţământ şi sănătate

Consilierii locali reghineni întruniţi marţi, 25 februarie, în şedinţă ordinară, au avut pe ordinea de zi 25 de puncte printre care validarea unui nou consilier local, rectificarea bugetului pentru acest an, aprobarea organigramei Primăriei precum şi desemnarea reprezentanţilor Consiliului Local Reghin în Comisia de evaluare şi selectare a proiectelor de finanţare nerambursabilă alocate de la bugetul local pentru activităţi non profit de interes local.

Pleacă Branea, vine Luca

Primul punct pe ordinea de zi a vizat proiectul privind constatarea încetării de drept a mandatului de consilier local a lui Gheorghe Branea, din partea PNL datorită situaţiei de incompatibilitate, acesta înaintându-şi demisia din cadrul Consiliului Local ca urmare a numirii în funcţia de comisar şef la Comisariatul Mureş al Gărzii de Mediu Mureş. Locul rămas vacant a fost ocupat de Daniela Luca, din partea PNL, noul consilier fiind validat de către consilieri, după care a depus jurământul de investire. “Această validare reprezintă o încununare a întregi mele activităţi din cadrul Partidului Naţional Liberal. Sunt membru PNL din 1992, perioadă în care am deţinut câteva funcţii, preledintele organizaţiei locale de femei şi vicepreşedinte al organizaţiei judeţene de femei a PNL. În toată această perioadă m-am implicat în diferite proiecte pe partea de asistenţă socială. Aş dori să continui aceste proiecte, sper să am şi susţinerea colegilor mei consilieri. Vreau să vin cu proiecte pe partea de asisternţă socială, pe egalitate de şanse, promovarea femeilor în politică, acţiuni în care mă bazez pe sprijinul colegilor”, a precizat Daniela Luca.

Rectificări la bugetul pe 2014

După aprobarea de către consilieri a contului de execuţie al bugetului de venituri şi cheltuieli al Primăriei municipiului Reghin pentru trimestrul IV al anului trecut s-a trecut la proiectul privind rectificarea bugetului general al municipiului Reghin pe anul 2014. Proiectul a fost votat în unanimitate de către consilieri, astfel bugetul veniturilor totale al municipiului pe anul 2014 a rămas de 55.626.000 lei, la fel şi cel al cheltuielilor, rectificările survenite fiind cele le secţiunile de funcţionare şi dezvoltare. Astfel, s-au înregistrat diminuări de sume la capitolul autorităţi publice (40.000 lei), alte servicii publice (154.000 lei), respectiv suplimentări de sume la învăţământ (40.000 lei), sănătate (58.000 lei), cultură, recreere, sport şi religie (3.000 lei), asistenţă socială (13.000), la secţiunea de funcţionare, iar la secţiunea de cheltuieli, la mediu şi ape bugetul a fost suplimentat cu 40.000 lei.

“Să fie trecut nominal fiecare funcţie”

Alt proiect aprobat de către consilierii locali a fost cel privind organigrama statelor de funcţii ale aparatului de specialitate al primarului, precum şi ale instituţiilor şi serviciilor subordonate Consiliului Local Reghin. Proiectul a fost votat în unanimitate, Aszalos Gavril cerând ca în şedinţa viitoare trecerea nominală a funcţiilor în organigramă. “Organigrama prezentată spre aprobare pentru noi e o înşiruire de cifre, numere, fără nicio explicaţie. Consider că ar fi fost corect, mai ales că sunt foarte mulţi consilieri noi, să fie trecut nominal fiecare funcţie. Consider că este o scăpare în redactarea acestui proiect şi rigămintea mea este să ni se aducă la cunoştinţă această organigramă pe care o aprobăm şi sub formă nominală”, a spus consilierul UDMR Aszalos Gavril.

Un alt proiect supus dezbaterii a fost cel privind schimbarea destinaţiei din locuinţă de serviciu în locuinţă a apartamentului nr. 116 din blocul de locuinţe situat în strada Unirii nr.57. Consilierii UDMR, Bodo Jozsef Zoltan şi Aszalos Gavril au cerut lămuriri privind situaţia apartamentelor din acest bloc precum şi a situaţiei cererilor pentru cumpărarea de apartamente. “Dorim să ne prezentaţi o situaţie cu stadiul actual al acestui bloc de apartamente, a spaţiilor comerciale şi a garajelor, să avem o situaţie exactă, dacă mai sunt apartamente de vânzare. Dorim să ni se prezinte o situaţie a acestui bloc, încasările lunare care se fac şi cât s-a încasat până acum pe acest obiectiv”, a spus Aszalos Gavril. Proiectul a fost supus votului, fiind votat în unanimitate.

Comisie de evaluare a proiectelor de finanţare

În cadrul şedinţei, consilierii reghineni au avut de ales reprezenţii Consiliului Local Reghin în Comisia de evaluare şi selecţionare a proiectelor de finanţare nerambursabilă alocate de la bugetul local al municipiului Reghin pentru activităţi nonprofit de interes local. Propunerile au fost făcute pentru consilierii Mihai Pădurean şi Viorel Ţongea (membri) şi Mark Endre Dezso  şi Claudiu Bândilă (membri supleanţi), propuneri acceptate prin vot de către consilieri.

Situaţia proceselor verbale ale Poliţiei Locale

Penultimul punct de pe odinea de zi a şedinţei l-a reprezentat prezentarea bilanţului activităţii Poliţiei Locale Reghin pe anul 2013. Prima observaţie a venit din partea consilierului PP-DD Viorel Ţongea, care a cerut lămuriuri privind situaţia proceselor verbale întocmite în anul 2013. “Am observat în materialul primit că sunt 34 de procese verbale şi nu se specifică modul în care au fost soluţionate. Au fost depuse la domiciliu dar nu au fost luate la cunoştinţă sau au fost refuzate de destinatari să le semneze? Ce s-a întâmplat cu aceastea şi cum s-au rezolvat ?”, a precizat Viorel Ţongea. Răspunsul a venit din partea şefului Poliţiei Locale Reghin, Vasile Marian, care a punctat şi probleme serviciului care îl coordonează. “Este vorba despre procesele verbale care sunt refuzate să fie primite, şi atunci conform Ordonanţei 2 noi trebuie să mergem să le afişăm pe uşa de domiciliu, un proces verbal de afişare, după care se comunică la Servicul de Taxe şi Impozite să intre în debit dacă nu vor fi plătite”, a precizat Vasile Marian.

Problemele Poliţiei Locale

Acesta a punctat activitatea Poliţiei Locale Reghin în anul trecut precum şi problemele existente la nivelul serviciului. “Activitatea  serviciului de Poliţie Locală este una foarte variată, de la pază bunuri şi obiective care se ivesc pe parcursul anului, la ordine şi linişte publică împreună cu Poliţia şi Jandarmeria, unde avem repartizaţi agenţi. Avem circulaţia pe drumurile publice, pe anumite segmente, avem  compartrimentul de control financiar pentru toate societăţile comerciale privind respectarea regulamentului de funcţionare a acestor societăţi, activităţi pe linia protecţiei mediului precum şi un compartiment de disciplina în costrucţii şi evidenţa populaţiei. O pată neagră asupra servicului nostru este că nu reuşim să identificăm persoanele care distrug şi ssustrag bunuri de pe domeniul public, aruncă gunoaie în diferite locuri, crează rampe ilegale de gunoi. Aici, am apelat la cetăţenii municipiului Reghin să dea dovadă de un spirit civic adecvat şi să ne sesizeze, să identificăm făptaşii şi să luăm, măsurile legale, să nu mai permitem astfel de lucruri în municipiul Reghin. Sperăm ca în acest an să achiziţionăm un autoturism, să fim mai eficace. Acest autoturism va fi dotat cu un telefon mobil cu un număr care este deja făcut cunoscut pe site-ul Primăriei şi în mass media la care cetăţenii pot suna la orice oră din zi şi din noapte şi în cel mai scurt timp patrula respectivă va intervină”, a menţionat Vasile Marian.

Nemulţumiţii de pe strada Dr. Kiss Zoltan

A urmat capitolul “Diverse”, tema cea mai dezbătută fiind cea a străzii Dr. Kiss Zoltan, reprezentanţii locatarilor prezentându-şi problemele consilierilor locali reghineni. “Mă numesc Bakos Geza şi reprezint locatarii din strada Dr. Kiss Zoltan. Este prima strada cum vii de la Târgu-Mureş pe dreapta. Este o stradă cu utilităţi cu jumătate şi sferturi de măsură. Canalizarea e făcută pe sfert, asfaltare deloc, apa e făcută pe banii cetăţenilor, canalizarea de asemenea pe banii cetăţenilor. În urmă cu ceva ani Primăria a făcut vreo 200 de metri de canalizare şi de ce nu a mai putut face încă 120 de metri? Nu este un hidrant în caz de incendiu pe stradă. Calitatea apei este foarte proastă, nu o recomand nici pentru bucătărie. Suntem aici ca să ne spunerm  cu voce problemele,  plus că am depus şi o cerere să ni se rezolve problemele”,  menţionat Bakos Geza.

Explicaţii cerute fostului primar

Maria Precup a cerut lămuriri din partea fostului primar, Nagy Andra,s privind situaţia străzii, precizând faptul că lucrarea datează din perioada mandatul de primar a lui Andras. “Vreau să ne explice domnul consilier Nagy Andras, pentru că lucrările au fost făcute în timpul mandatului de primar al domniei sale, să vedem de ce s-a făcut canalizarea pe partea unde nu este apă. Şi de ce doar până la o anumită distanţă. Unde este canal nu este apă şi invers. Să ne spună fostul primar de ce strada Dr. Kiss Zoltan a fost o investiţie incompletă”, a spus Maria Precup. În replică, Nagy Andras a făcut precizările de rigoare. “Pe vremea cand eram primar am început investiţia, la solicitarea multor locatari ca să introducem pe această stradă apa şi canalizarea. Cât am fost primar am început lucrarea şi nu ştiu de ce s-a continuat după aceea. Ştiu însă că programul actual POS MEDIU este cuprinsă lucrarea străzii Kiss Zoltan. Dacă nu este cuprinsă atunci s-a tăiat ulterior, când proiectul a fost făcut. Nu am mai putut continua lucrarea din moment ce nu am mai fost primar”, a răspuns fostul primar.

Soluţionarea străzii în cursul acestui an

Situaţia străzii a fost lămurită de primarul Maria Precup care a precizat că reabilitarea ei va fi rezolvată în cursul acestui an. “Problema pe această stradă este că este sub nivelul conductei principale din Iernuţeni şi trebuie să facem o staţie de pompare. E un proiect mai pretenţios pe care trebuie să-l facem aşa cum trebuie. Canalul de pe stradă este sub nivelul străzii Iernuţeni. Nu vom face asfaltarea străzii până nu rezolvăm apa şi canalul. Anul acesta vrem să rezolvăm problema apei şi canalizării, după care urmează şi asfaltarea”, a menţionat Maria Precup.

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE