Nadia Raţă: “Rezultatele elevilor vor fi mult mai bune în vară” Invatamant
  • admin
  • 0 comentarii
  • 808 Vizualizări

Nadia Raţă: “Rezultatele elevilor vor fi mult mai bune în vară”

Potrivit rezultatelor la simularea evaluării naţionale, la nivel naţional 94,7% dintre elevii claselor a VIII-a au participat la toate probele, respectiv la probele de limba română, limba maternă şi matematică, iar promovabilitatea la nivel naţional a fost de 48,8%. Pentru a afla care a fost situaţia la nivelul judeţului Mureş, am stat de vorbă cu Nadia Raţă, inspector şcolar general adjunct al judeţului.

Reporter: Unde s-a situat judeţul Mureş în clasamentul naţional?
Nadia Raţă: Rezultatele trebuie să spun că au fost destul de slabe, atât la nivel naţional cât şi pe plan local. Judeţul Mureş s-a situat la media naţională.

Rep: Ne puteţi da câteva cifre?
N.R.: 5.260 de elevi au început semestrul II, dintre aceştia prezenţi la simulare au fost 4.812, absenţi 448 de elevi. Dintre cei prezenţi, promovabilitatea a fost de 47%, iar 53% au obţinut medii sub 5, aceştia fiind declaraţi nepromovaţi. Cele mai numeroase medii au fost cele cuprinse între 5 şi 6, respectiv 17,6%, însemnând un număr de 827 de elevi. Cea mai slabă promovabilitate a fost la matematică, atât la nivel naţional, cât şi la nivelul judeţului, unde au promovat 27,37% dintre elevi. Proba de limba română a fost promovată de 58,72% dintre elevi, iar cea de limba maternă de 73,71% dintre aceştia.

Rep: Au fost probleme legate de organizarea simulării?
N.R.: Nu au fost situaţii grave la nivelul judeţului, doar mici disfuncţionalităţi, care au fost localizate şi rezolvate la faţa locului.

Rep: Aţi putut identifica cauzele care au determinat aceste rezultate?
N.R.: Una dintre cauze ar fi interesul scăzut al elevilor, care, ştiind că este vorba doar de o simulare, nu s-au implicat suficient. De asemenea, notele obţinute nu au fost trecute în catalog, iar ei încă percep sistemul de notare ca un factor stimulator. Cu toate acestea, a fost un exerciţiu foarte bun, atât pentru ei, cât şi pentru profesori,  şi pentru toţi cei care s-au implicat şi se vor implica în organizarea evaluării propriu-zise. La nivel de sistem am putut identifica anumite aspecte care nu au funcţionat foarte bine acum, pe care le putem însă remedia până la evaluarea reală. O altă cauză, deloc de neglijat, este fluctuaţia mare de personal, mai ales în mediul rural, tocmai unde am înregistrat cele mai slabe rezultate.

Rep: Rezultatele la matematică se menţin dezamăgitoare. Care ar fi explicaţia?
N.R.: Desigur, eu nu sunt de specialitate, dar din informaţiile pe care le-am cules, subiectele au fost de dificultate medie. Şi noi vom căuta concret, la nivelul fiecărei unităţi, explicaţii pentru aceste rezultate.

Rep: Principalul scop pentru care această simulare a fost organizată este identificarea ariilor problematice şi găsirea de metode pentru soluţionarea acestora.
N.R.: Printre măsurile pe care le vom lua, vor fi întâlniri cu şcolile care au avut rezultate foarte slabe, de asemenea inspectorii de specialitate vor avea întâlniri cu profesorii de specialitate din şcolile unde rezultatele au fost slabe. O primă măsură, care este deja în desfăşurare, este un şir de inspecţii tematice în aproximativ 20 de unităţi de învăţământ, fiind alese desigur unităţile cu rezultatele cele mai slabe. Aceste inspecţii vor continua până vineri. Tot în această săptămână, se desfăşoară un proces de vizualizare a lucrărilor, unde elevii vor discuta cu profesorii pe marginea acestora, pentru a vedea exact care sunt ariile deficitare şi de a găsi modalitatea optimă de intervenţie asupra acestora. Vor avea loc şi întâlniri cu părinţii, şi se va întocmi pentru fiecare elev în parte un plan de intervenţie. Nu putem afirma că ar exista probleme generale, ci doar cazuri individuale, care trebuiesc rezolvate ca atare.
Rep: Cum credeţi că vor evolua rezultatele elevilor până la evaluarea din vară?
N.R.: Mobilizarea elevilor va fi cu siguranţă alta. Făcând o comparaţie între simularea şi evaluarea naţională de anul trecut, rezultatele la simulare au fost asemănătoare cu cele de acum, pe când în vară, promovabilitatea a fost de aproape 79%. Probabil că la fel se va întâmpla şi în acest an. Anul acesta, simularea s-a desfăşurat în condiţii identice cu cele în care se va desfăşura evaluarea naţională, astfel elevii au putut  testa exact condiţiile de examen. Şi acest aspect mă face să sper că rezultatele din vară vor fi cel puţin la nivelul celor de anul trecut.

A consemnat Edith VEREŞ

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE