Sărbătoare a multiculturalităţii la “Liviu Rebreanu” Invatamant
  • admin
  • 0 comentarii
  • 405 Vizualizări

Sărbătoare a multiculturalităţii la “Liviu Rebreanu”

30 de elevi şi 15 profesori din şase ţări, Polonia, Spania, Portugalia, Grecia, Turcia şi Ungaria, o numeroasă delegaţie internaţională participă în această săptămână la activităţile derulate în cadrul proiectului Comenius “Legende Europene pe Scenă”, proiect al cărui partener este şi Şcoala Gimnazială “Liviu Rebreanu” din Târgu-Mureş. Obiectivul Programului Comenius fiind cunoaşterea şi înţelegerea diversităţii culturale europene în rândul elevilor, precum şi îmbunătăţirea metodelor pedagogice, activităţile se pliază perfect pe cursurile organizate în săptămâna “Şcolii Altfel”, proiectul ajungând la a şaptea ediţie. “Nu şcoala noastră este în prim plan acum. Este vorba mai degrabă despre învăţământul mureşean, şi de ce nu, despre cel românesc în general”, a punctat Gheorghe Nistor, directorul şcolii.

Diferenţele care ne apropie

“Şcoala Altfel” este un program despre care s-a vorbit atât pro, cât şi contra. Proiectul care se află în derulare la “Liviu Rebreanu”, una dintre cele mai mari şcoli din judeţ, numărând în jur de 2.000 de elevi, poate fi un exemplu de activitate menită să intensifice participarea elevilor la actul educaţional, şi să conştientizeze în aceştia faptul că diferenţele dintre noi mai mult ne apropie decât ne despart. În cadrul proiectului se urmăreşte şi formarea abilităţilor necesare dezvoltării personale pentru integrare profesională, prin implicarea activă a elevilor în schimbul de experienţă conferit de tematica proiectului, axată pe  legende şi personalităţi care au schimbat cursul istoriei. Tradiţiile şi cultura fiecărei ţări, precum şi prezentarea frumuseţilor ţărilor au constituit un alt aspect urmărit în cadrul activităţilor, punându-se accent pe implicarea elevilor. “Implicarea copiiilor este esenţială, cu toţii avem ce învăţa unii de la alţii, indiferent de vârstă şi pregătire”, a spus Maria Borşan, coordonatoarea proiectului din partea română. Fiecare ţară a pregătit câteva legende specifice ţării de origine, construind inclusiv un spaţiu virtual, toţi membri putând să comunice interactiv în permanenţă. “Vedem cum procedează alţii, cum îmbină metoda formală cu cea non-formală”, a subliniat Maria Borşan.

„Îi pregătim pe copii pentru viaţă”

Strategiile europene s-au aplicat în toate domeniile, mai puţin în învăţământ. “Nu avem aceleaşi standarde ca în alte domenii, dar ne-am dat seama că fiecare popor are alte forme de a-şi educa copiii. Una este să mănânci un aliment fabricat după standarde comune, altceva este să pregăteşti o generaţie care să corespundă unei anumite culturi. Încercăm să îi pregătim pe copii pentru viaţă”, a punctat Maria Borşan. În spiritul ospitalităţii tradiţionale, oaspeţii au fost întâmpinaţi la sosire cu pâine şi sare. Copii de toate naţionalităţile au prezentat un program artistic, aducând pe scenă ce au considerat că au mai frumos. Au fost cântece populare şi dansuri tradiţionale româneşti şi maghiare, de un succes deosebit bucurându-se dansul tradiţional interpretat de micii elevi rromi. “Naţiunea poloneză nu este atât de multiculturală ca cea română, şi e frumos să vedem cât de diferit se manifestă fiecare”, a spus Magdalena Supzka – Stasiak, coordonatoarea proiectului din partea poloneză. “Din păcate în Polonia nu se învaţă despre tradiţii în şcoală, ele  sunt cuprinse în curriculum doar la grădiniţă. Este păcat, pentru că riscăm să ne pierdem tradiţiile”, a adăugat Magdalena Supzka Stasiak. Partea poloneză este dealtfel iniţiatoarea acestui proiect.

Elevii, încântaţi de orele interactive

Cursurile interdisciplinare s-au dovedit şi multiculturale, la fiecare oră participând echipe mixte. Clasa a IV-a B, a învăţătoarei Rucsana Pogăcean, a participat la cursul organizat de delegaţia greacă, alături de elevii târgumureşeni participând şi elevi din Portugalia. “Aproximativ 50.000 de cuvinte din dicţionarul limbii engleze provin din limba greacă”, a început ora Maria Geronikolou, de la Şcoala nr. 10 Peristeriou, din Atena, Grecia. Copiii au învăţat că o mare parte a moştenirii culturale universale provine de la civilizaţia greacă, şi au fost de-a dreptul captivaţi de lecţia predată de către profesorii greci. Aceştia au prezentat legenda lui Demeter şi Persephone, prezentare care a inclus pentru copii atât reamintirea unor lecţii învăţate deja la istorie sau geografie, cât şi aflarea unor noi informaţii. Deloc surprinzător, deşi abia în clasa a IV-a, nu a reprezentat nici un fel de dificultate pentru elevi faptul că lecţia s-a desfăşurat în limba engleză, ei fiind foarte atenţi şi activi. Dovadă a importanţei acordate educaţiei, delegaţia a fost primită şi la Primărie, unde atât Claudiu Maior, consilierul personal al primarului Dorin Florea, cât şi  Ioana Roman, membră în consiliul de administraţie al şcolii, le-au urat bun-venit tuturor, întâlnirea decurgând într-o atmosferă caldă, ca în familie. Activităţile vor continua pe toată durata săptămânii, fiind programate atât vizite la Bran şi Sibiu, cât şi cele mai importante repere turistice ale municipiului. Edith VERES [zizigallery id=1168]

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE