Numărul apelurilor false la 112, în scădere Social
  • teodora.mindru
  • 0 comentarii
  • 258 Vizualizări

Numărul apelurilor false la 112, în scădere

Reprezentanţii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS) le-au prezentat miercuri, 9 aprilie, preşcolarilor şi şcolarilor de la grădiniţele şi liceele din Târgu-Mureş, modul de utilizare şi funcţionare a numărului unic de urgenţă 112, explicându-le astfel cât de importantă este folosirea lui corectă. Copiii, curioşi şi entuziasmaţi, au spus că şi-ar dori să lucreze când vor creşte la STS şi au înţeles cât de important este să nu dea alarme false.

Campanie anuală de folosire corectă a numărului 112

Reprezentanţii STS organizează frecvent evenimente şi campanii prin care promovează folosirea corectă a numărului 112, primind de-a lungul anilor premii de la Uniunea Europeană pentru modul în care au reuşit să promoveze modul de utilizare. „Serviciul de Telecomunicaţii Speciale este structura care este operator la acest Dispecerat integrat în toată ţară. Noi am primit de-a lungul timpului multe premii de la Uniunea Europeană pentru modul în care am promovat noi utilizarea acestui număr 112, care este unic în Europa, cum am promovat modul lui de folosire în mod corect în rândul cetăţenilor şi mai ales al tinerilor şi al elevilor, pentru că acum ne situăm din păcate undeva la un procent de 70% apeluri false care apar în dispecerat. Dacă am avut pe parcursul anului trecut aproximativ un milion de apeluri, 700.000 au fost false făcute fără discernământ sau fără rost. Doar 25-26% au fost cazuri tratate real, care au necesitat deplasarea unor echipaje de intervenţie. În acest context, noi promovăm în rândul tinerilor, al elevilor în mod special o campanie de folosire corectă a acestui număr pentru a nu se juca, mai ales că unii copii sună din distracţie, fac glume la telefon, alţii pun muzică, alţii înjură şi acelea sunt cele mai deranjante telefoane. Noi le prezentăm modul de funcţionare al Dispeceratului, cât de serios este acest loc de muncă şi ce important este pentru cetăţenii acestei ţări un astfel de loc şi cât de mult deranjează apelurile false. Copiii au fost foarte încântaţi când au văzut şi au spus că este un loc de muncă foarte frumos pe care şi l-ar dori. De asemenea, ne-au spus că au înţeles foarte bine care este rolul acestui Dispecerat 112 şi eu cred că au realizat că este important să utilizăm în mod corect apelul acesta. În funcţie de vârsta lor, copiii sunt foarte încântaţi de monitoare şi de faptul că pot vedea pe aceste monitoare diferite puncte din oraş”, a precizat col. ing. Dorel Demian, şeful Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS).

Apelurile false, în scădere

Şeful STS a precizat că din cele 200.000 de apeluri de la începutul anului şi până acum, 150.000 au fost apeluri false, numărul acestora scăzând comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. „De la începutul anului şi până acum am avut 200.000 de apeluri, 150.000 au fost apeluri false. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut ele au fost în scădere, dar este în scădere şi numărul de apeluri către 112. Noi credem că acest lucru se datorează tocmai acestor campanii pe care le facem cu clasele de elevi, cu Inspectoratul Şcolar şi bineînţeles cu ajutorul dumneavoastră, al mass-media, care ne-a ajutat foarte mult în campaniile noastre şi a prezentat activitatea noastră în mod corect. Noi facem aceste campanii pentru elevi de la înfiinţare, pentru că la înfiinţare apelurile false se situau la 90%, deci după 10 ani de funcţionare putem spune că am făcut un progres şi le-am scăzut la 70%”, a menţionat col. ing.  Dorel Demian.

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE