„Business Plan”, competiţia tinerilor antreprenori Invatamant
  • teodora.mindru
  • 0 comentarii
  • 125 Vizualizări

„Business Plan”, competiţia tinerilor antreprenori

Colegiul Economic „Transilvania” din Târgu-Mureş, Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Mureş şi Camera de Comerţ şi Industrie Mureş au organizat marţi, 6 mai, competiţia regională „Business Plan”, cu participanţi din şase judeţe, cei mai buni elevi ai colegiilor economice, viitori antreprenori, care şi-au prezentat planurile de afaceri, încercând astfel să convingă juriul că afacerea lor poate fi de un real succes într-un viitor apropiat. „Astăzi veţi intra într-o competiţie în care doar o echipă va merge mai departe la etapa naţională. Firmele de exerciţiu de colegiile economice sunt o idee extraordinară, pentru că vă puteţi pregăti după nişte metode moderne, cu o mentalitate nouă, pentru a deveni cei care, sperăm noi, veţi salva sau măcar veţi îmbunătăţi economia acestei ţări. Aveţi nişte planuri extraordinare, le-am citit, voi o să le şi susţineţi. Sunt convinsă că toate sunt foarte bune, însă acest concurs vă dă posibilitatea să fiţi mai buni pentru viitor. Vă mulţumesc celor care aţi făcut un efort de a ajunge până aici. Vreau să remarc şi efortul făcut de doamna Sorina Bălan pentru ca această competiţie să aibă loc în condiţii foarte bune şi doresc să le mulţumesc celor fără generozitatea cărora nu se pot organiza evenimente mari”, a transmis Cora Muntean, secretar executiv Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR).

Obiectiv, dezvoltarea şi stimularea mediului de afaceri

Directorul executiv al Camerei de Comerţ şi Industrie Mureş, Molnar Peter, le-a transmis tinerilor antreprenori că principalul obiectiv al Camerelor de Comerţ este dezvoltarea şi stimularea mediului de afaceri şi a economiei reale, iar cunoştinţele pe care le acumulează la şcoală trebuie să le pună în practică pentru a-şi atinge scopul în drumul lor spre succes. „Găzduirea acestei competiţii reprezintă pentru noi o deosebită plăcere şi satisfacţie. Principalul obiectiv al Camerelor de Comerţ este dezvoltarea şi stimularea mediului de afaceri şi a economiei reale, dezvoltarea întreprinderilor, crearea unui mediu economic cu o economie de piaţă funcţională. Acesta este practic obiectivul nostru primordial. El trebuie să fie al fiecărui membru al acestei societăţi, al oamenilor, al instituţiilor, al tuturor, pentru că în momentul în care economia reală funcţionează, atunci aceasta creează resurse pentru instituţii, pentru indivizi, toată lumea o duce bine dacă economia merge bine. Este un prilej excelent să avem aici generaţia viitoare, care sperăm să fie mai bună. Astăzi, în acest demers de a însănătoşi şi de a întări economia, rolul este al şcolii, al învăţământului. Profesorii au rolul principal astăzi. Întotdeauna eram mândri că învăţământul din România reuşea să producă tineri care luau premiile I la toate olimpiadele, de fizică, de chimie. Dar nu e suficient pentru bunăstarea şi viaţa noastră. Nu e suficient ca tinerii noştri să fie numai olimpici. Aceste cunoştinţe trebuie dublate de încă o ştiinţă, aceea de a pune aceste cunoştinţe şi abilităţi în practică, de a le transforma în valori pe care piaţa să le recunoască pretutindeni în lume; acest lucru nu este uşor, să transformi toate resursele de diverse feluri, materiale, umane. Lucraţi de luni de zile aceste planuri de afaceri şi ştiţi foarte bine că toate aceste resurse trebuie combinate eficient, pentru a da produse şi servicii care să fie căutate, să fie cumpărate, aceste resurse să se transforme în valori. Sigur, nu este nu este uşor şi drumul spre a atinge această ştiinţă nu e scurt, trebuie parcurse mai multe etape, dar vestea bună este că cei care au perseverenţa, depun efortul de a-şi însuşi această ştiinţă a afacerilor vor fi câştigători”, a transmis Molnar Peter.

Perseverenţa, la baza unui plan de afaceri

Mai mult, directorul executiv al Camerei de Comerţ şi Industrie Mureş, a spus că datorită celor 20 de ani petrecuţi în sistemul bancar a reuşit să vadă sute de afaceri, concluzionând că la baza unui plan de afaceri bun stă perseverenţa. „Am lucrat 20 de ani în sistem bancar şi am văzut sute sau poate mii de afaceri şi vă spun că cele care au rezistat în timp au fost cele care au avut la bază un plan de afaceri, o judecată şi o perseverenţă continuă. Este un drum lung şi dificil, dar vestea bună e că voi, tinerii care participaţi astăzi aţi început foarte devreme şi am văzut planurile de afaceri. Sunt idei minunate şi am fost foarte plăcut surprins de ideile pe care le-am văzut aici. Am văzut că aţi depus şi efortul ca ideea să fie însoţită de un plan de afaceri, pentru a se transforma într-o afacere”, a mai spus acesta.

La rândul său, prof. Sorina Bălan, director adjunct la Colegiul Economic „Transilvania” din Târgu-Mureş, a spus că educaţia tinerei generaţii în spirit antreprenorial devine o premisă a dezvoltării economice. „Educaţia tinerei generaţii în spirit antreprenorial devine o premisă a dezvoltării economice, elevii de astăzi vor deveni mai independenţi şi mai încrezători în propriile lor acţiuni, ideile lor vor deveni proiecte viabile”, a spus aceasta.

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE