Demersuri pentru a ajutarea sinistraților de la Apold Social
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 131 Vizualizări

Demersuri pentru a ajutarea sinistraților de la Apold

DSC_2746

Situaţia critică  din comuna Apold unde ploile abundente au provocat alunecări de teren și distrugerea în proporție de 90% a trei case, iar alte 4 au fost afectate grav, va fi rezolvată de conducerea Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială în parteneriat cu Instituția Prefectului Mureș. Despre demersurile efectuate în acest sens ne vorbește Semina Baricz, director executiv AJPIS.

Rep: În urma nenorocirii de la Apold, familiile au rămas fără un acoperiș deasupra capului, iar 18 persoane au fost evacuate imediat. Unde au găsit cești oameni cazare și ce se poate face pentru ușurarea necazului lor?

S.B: În ziua dezastrului, victimele au fost evacuate cu ajutorul celor de la ISU Mureș, Inspectoratul de Poliție al Județului Mureș, cât și Inspectoratul Județean de Jandarmi, care au depus mari eforturi să și salveze lucrurile oamenilor în măsura posibilităților. La ora actuală sinistrații sunt cazați pe la rude, Primărie și în Parohia comunei. În cursul acestei săptămâni, alături de Lucian Goga, prefectul de Mureș, vom merge la fața locului pentru a vedea cum putem ajuta oamenii, cât mai repede și mai bine. Anchetele sociale sunt finalizate în proporție de 80%, acestea vor fi semnate de primar, prefect și de mine, iar apoi trimise la București, către Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale , de la care vom solicita bani pentru reconstrucția caselor.

Rep: Credeți că se va reuși ridicarea caselor până la începerea iernii?

S.B.: Primăria Apold a identificat mai multe suprafețe de teren, zone sigure, pe care le vor primi sinistrații pentru a-și construi case, dar noi ne vom interesa și vom veni cu propunerea de a cumpăra case gata ridicate, din comună, cele care sunt de vânzare, tocmai pentru a grăbi puțin lucrurile, având în vedere că sezonul rece se apropie.

Rep: Ați mai făcut astfel de demersuri către MMFPS?

S.B.: Foarte multe am avut anul acesta, un caz recent am avut și la Deda unde am ajutat o familie de 9 persoane care nu aveau casă, la Târnăveni am reconstruit una în urma unui incediu, caz similar am avut și la Tăureni, și în multe locuri.

Rep: Ce alte planuri aveți pentru a doua jumătate din acest an?

S.B.: Reabilitarea clădirii unde activăm, respectiv cea de pe Iuliu Maniu nr.2, clădire înscrisă în Patrimoniul Național. În ultimii ani nu s-a mai lucrat deloc la acoperișul sau fațada acesteia, sunt sesizări că plouă pe pereții interiori, se desprind bucăți de tencuială, au fost și situații în care acestea au căzut pe mașinile cetățenilor provocându-le pagube materiale, motiv pentru care am fost chemați în instanță. Deja avem o parte din autorizațiile necesare, așteptăm autorizația de la Sibiu, unde există o comisie gestionară a conservării și protejării patrimoniului cultural.

Rep: Când estimați începerea lucrărilor?

E.B: La începutul lunii septembrie se va întocmi caietul de sarcini, apoi urmează o licitație publică și începerea lucrărilor încă de anul acesta.

Rep: Odată cu creșterea alocațiilor pentru copii, de la 42 de lei la 84, un număr semnificativ de familii beneficiare ale drepturilor menţionate au fost afectate negativ, fie prin scăderea cuantumului beneficiilor de asistenţă socială menţionate, fie prin ieşirea din plată a acestora, în această situaţie fiind un număr de aproximativ 300.000 familii.

E.B: Da, Executivul a luat în calcul impactul negativ asupra drepturilor de ajutor social şi de alocaţie pentru susţinerea familiei, precum şi faptul că alocaţia de stat pentru copii este un drept al copilului şi aceasta nu trebuie să influenţeze negativ acordarea altor drepturi de asistenţă socială. În acest sens, ordonanța de urgență aduce modificări, care sunt valabile doar anul acesta. Pentru familiile care au în întreţinere copii, la stabilirea venitului net lunar al familiei se ia în calcul cuantumul alocaţiei de stat pentru copii stabilit înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 125/2015, adică 42 de lei.

 

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

  • Vorbe in vant,pana acum de ce nu a facutnimic nici AJPIS ,nicI Prefectura?.Aceasta doamna nu este in stare nu are capacitatea de a conduce ,atat stie sa urle la angajati,sa-i ameninte si sa lipseasca de la servici pe motive ca este chemata la Bucuresti.Prefectul nu este interesat ca lucrurile sa mearga bine?.Oare cei ce au numito politic ,stiu ce au facut ?,pai a fost in invatamant si se imprumuta de bani pe la elevi,ceparere aveti domnule inspector general?.

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE