FOTO: Mezeluri ca pe vremuri, la Maris Prod Carm Business
  • alex.toth
  • 0 comentarii
  • 3514 Vizualizări

FOTO: Mezeluri ca pe vremuri, la Maris Prod Carm

1A maris prodPovestea fabricii Maris Prod Carm a început în 2006, an în care târgumureşeanul Marin Franc a decis să înfiinţeze brandul Maris, unul din cele mai apreciate branduri de pe piaţa locală a preparatelor din carne. Absolvent al Liceului Agro-Industrial din Târgu-Mureş în 1988, fost angajat al Fabricii de preparate „Gloria” din Târgu-Mureş, şef de abator la Reghin până în 1998, acţionar la un abator din Târgu-Mureş până în 2006 când asocierea s-a „rupt” şi a fost creat brandul Maris, Marin Franc este în pofida tinereţii sale unul din cei mai experimentaţi manageri din industria de profil. L-am intervievat, pentru a-i afla povestea de succes…

Reporter: Care e povestea înfiinţării şi evoluţiei firmei Maris Prod Carm?

Marin Franc: Firma funcţionează din 2006, an în care am ieşit dintr-o asociere care era tot în acest domeniu. După înfiinţare, am intrat pe piaţă cu trei magazine, după care în paralel am lucrat la o finanţare europeană, câştigată în anul 2010. În acelaşi an, au început lucrările de construcţie pentru fabrica de preparate din carne situată pe strada 8 Martie nr. 86/A. În paralel, am lucrat în magazinele cu tranşare şi în regim de carmangerie, carne tocată şi pastă de mici, iar după terminarea lucrărilor, la fabrica nouă de preparate din carne am crescut de la 3 muncitori în anul 2006, la 49 de muncitori în prezent. Conduc o afacere de familie, lucrez cu soţia şi mai nou cu fiica noastră, care a absolvit liceul în acest an şi imediat după finalizarea examenelor s-a angajat la firmă, fiindu-ne de mare ajutor.

Rep.: Cât de important a fost proiectul european pe care l-aţi derulat?

M.F.: Datorită lui am crescut la dimensiunile actuale, ne-am majorat atât cifra de afaceri cât şi numărul angajaţilor. În plus, şi statul a beneficiat din plin, prin taxele şi impozitele plătite de-a lungul anilor. Nu a fost şi nu este uşor nici acum, dar precizez că firma pe care o conduc împreună cu soţia mea este la zi cu plata impozitelor şi taxelor către stat.

Rep.: Ce producţie zilnică aveţi care e piaţa de desfacere?

M.F.: Avem peste 50 de sortimente şi facem în medie 3 tone/zi de preparate din carne, iar pe partea de tranşare avem zilnic cam 40 de porci destinaţi producţiei. Pentru cele necesare producţiei, mai tăiem circa 10 bovine săptămânal, din care o parte merge în producţie şi o parte către magazinele proprii. Tot ceea ce producem azi, a doua zi se vinde în cele şase magazien proprii pe care le avem. La noi marfa nu stă în magazin, iar 70% din producţie se vinde în magazinele proprii. Avem şi două maşini de distribuţie care zilnic încarcă marfa proaspătă, pe care o livrăm în localităţi şi sate de raza judeţului, de la Răstoliţa la Târnăveni, Şăulia, Râciu.

1B maris prod

Rep.: Ce satisfacţii aveţi în activitatea dumneavoastră?

M.F.: Avem satisfacţia că ne-am îndeplinit ţinta de producţie, calitatea şi cel mai important lucru, în magazinele noastre au fost zile de vineri în care am ajuns la 5.000 de bonuri fiscale. Asta înseamnă că în magazinele noastre au intrat 5.000 de cumpărători, ceea ce ne oferă satisfacţia că avem un număr mare de clienţi la nivelul municipiului Târgu-Mureş care sunt foarte mulţumiţi de calitatea produselor noastre şi de preţurile practicate.

Rep.: Care e motto-ul Maris Prod Carm?

M.F.: Avem sloganul „Maris, tradiţia vremurilor bune”, ca să ne aducem aminte de mezelurile bune şi de calitatea lor. Mulţi mureşeni ne-au spus să facem un salam ca pe vremuri şi de acolo a pornit un alt slogan, „Mezeluri ca pe vremuri”. Este foarte important ca mureşenii să ştie că preparatele şi carnea pe care o vinde societatea Maris Prod Carm sunt de provenienţă românească, nu din import. De asemenea, ne aprovizionăm din două în două zile cu carcasă de porc proaspătă, porcii sunt tăiaţi cu o zi înainte de a ajunge în măcelărie şi zilnic tăiem un taur sau doi, în funcţie de nevoi. Avem tot timpul marfă proaspătă în magazine.

Rep.: A avut vreun efect scăderea TVA la alimente?

M.F.: Da, a fost un lucru foarte bun, noi simţim asta printr-o creştere a producţiei. S-au ieftinit preţurile la fiecare sortiment, am rămas cu preţul de producţie la care am aplicat 9%, lucru care se poate verifica în toate magazinele noastre.

Rep.: Ce proiecte de viitor aveţi?

M.F.: Dorim să ducem la bun sfârşit proiectul european de 1.160.000 de euro, din care 50% este contribuţia Uniunii Euopene şi 50% contribuţie proprie, pe care l-am implementat iar acum suntem în perioada de monitorizare din partea Uniunii Europene. Apoi ne vom gândi la un alt proiect, pe creştere sau pe abatorizare. Momentan, procesăm…

1C caseta

Dinamica Maris Prod Carm

An        Cifră de afaceri              Profit        Angajaţi

2014      13.640.497 lei         899.103 lei        49

2013       9.270.369 lei         461.666 lei         42

2012        4.174.101 lei           52.663 lei          32

2011       2.482.224 lei          27.888 lei           18

2010       2.337.701 lei             7.707 lei           18

2009      2.687.455 lei          35.725 lei           16

2008      2.395.974 lei           12.799 lei           13

2007       1.782.157 lei           19.795 lei           12

(Sursa: www.listafirme.ro)

[zizigallery id=1741]

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete

Citeste Zi de Zi Online


 

 

 




 

 

Print


 

Media kit Zi de Zi 2022-2023

Transilvania Business

ARHIVE